Inlägg från: Bullen73 |Visa alla inlägg
  • Bullen73

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Jaha, då var energin tömd igen... skall försöka gå och kolla mitt sköldkörtelvärde. Vet ju att de gjorde det på infertilitetsutredningen men efter graviditet kan det ju ha hänt en del.

Ibland blir det så tyst här att jag undrar om jag inte ser era inlägg Men det är väl många upptagna småbarnsföräldrar och trötta gravida

• Bullen73

Katja och Aurora! Välkomna hit!! Kul med nya gravida!

Wiley: Jag tycker det funkar att använda vanligt koksalt som man sprutar upp i näsan med en spruta, ca en halv ml snabbt i varje.

Grymt: Förstår dig, var också jätterädd för RS. Tror dock att det måste bli lite varmare innan man kan pusta ut. Men man skall försöka undvika de som är riktigt förkylda, förstår det som att även vuxna som får RS får en kraftig förkylning.

• Bullen73

Håller med HaZ! Kul att det är sådan aktivitet här i tråden!

Angående nojighet så tror jag (kanske obefogat) att man känner på sig rätt mycket om det är bra eller inte så bra. Har ju bara en bra graviditet och en dålig att jämföra med, och nu senast när jag var gravid så kändes det "direkt" när det inte var bra och det var missfall. Första graviditeten kände jag mig relativt lugn, givetvis lite nojjande ibland

• Bullen73

dazazz: det kanske är som du säger. Jag har ju "bara" en "bra" graviditet och jag hoppas verkligen att jag får en till upplevelser.

Det är riktigt vårigt ute, man gillar ju till och med när måsarna kraxar så här tidigt på våren.

• Bullen73
    Laelia: mysigt när det bökar runt! Jag saknar verkligen den känslan.

Aurora: Vi gjorde inte KUB med lilla L även om jag var över 35 år, kände inte att jag var beredd att göra abort om det var något  fel. Det kanske var den enda chansen vi fick och jag kunde absolut inte tänka mig att ta den lilla risken med forstervattensprov om det nu var så att vi skulle gå så långt. Nu när vi blev gravida igen så hade vi faktiskt bestämt att göra KUB, jag är ju snart närmare 40 än 35 och åldern har ju stor betydelse. Och så känner jag ett ansvar mot det barn vi har idag. Men jag tycker inte det är självklart och det är svårt att motivera KUB när det faktiskt finns så många andra saker som kan hända. Svårt svårt!!! Skulle absolut inte tänka på det om jag var under 35 år.
  • Bullen73

Jemema: Vi lånade en jättebra bärsjal, en lång bärsjal av trikå från minimundus http://www.minimundus.se/valkommen.htm Tycker det funkade jättebra när L var nyfödd, då var bärselen inte så bra. Bara att man blir så varm!

Kan också rekommendera att kolla på bärselar och bärstolar på http://www.bisonoutdoor.se/barstolar.html av märket Vaude. Vi har köpt en bärstol där nu men även deras bärselar för mindre ser bra ut, ett billigare alternativ till baby björn.

• Bullen73

Aurora, på vårt RUL frågade jag om de ser Ds men BM så att det förmodligen inte skulle synas, bara om det var svårare kromosomavvikelser. Bejbi: intressant tanke! Vet inte men jag är nyfiken på om det går.

• Bullen73

Grymt: Fantastiskt vad du hinner med! Förstår att dina prinsessor är underbara! Tänk var härligt att känna sådan tacksamhet, det tänker jag ofta är "fördelen" med att ha haft fertilitetsproblem, att jag är så tacksam och glad över lilla L. Kanske hade jag varit det ändå men inbillar mig att det känns ännu bättre nu.

Katja & Aurora: t ycker det är så härligt att ni har kommit till tråden och förgyller med era "nya" graviditeter, så spännande att följa er. Alla nya och gravida är ju såklart jättespännande. Hoppas snart det kommer flera. Vi väntar väl 2 bäbisar snart också? Laelia och Jemema? Fler?

Laelia: Stackars dig! Hoppas bäbis håller sig kvar inne ett tag till.

Haz: symässa? Låter spännande! Vad är det för något?

Själva har vi varit på landet. Lilla L har klättrat i trappor och vant sig vid att ha gummistövlar, han ville inte först och blev riktigt arg när vi satte på dem men sedan gick han stadigt runt i dem Jobbvecka igen! Usch, vad helgen går fort, har ångest när jag skall jobba även om jag har kul jobb, vill egentligen bara vara hemma...

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4