Inlägg från: Fru O Mamma Kokkonen |Visa alla inlägg
  • Fru O Mamma Kokkonen

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Åh nej, Daniels syster har DS, vet inte om jag sagt det innan, tänk om inte hon hade funnits för dom hade gjort abort :O/ Usch, man får inte tänka så men.. Jag har ärligt sagt till Daniel att det skulle vara "tråkigt" med första barnet som har DS då dom tar extra mkt tid. Sjukhusbesök, undersökningar o.s.v. hade det varit sista o de andra barnet är några år äldre så... Jag låter säkert elak :O/

• Fru O Mamma Kokkonen

Ah, blev lite orolig när jag läste i boken att de brukar tas vid första besöket.. Det var inte den bm vi skulle ha som vi hade nu, den andra var nämligen sjuk.. Denna bm var väldigt stel tkr jag, men snäll! Får se hur ordinarie bm är.. :O) Oj, graviditetsdiabetes nästan.. Längtar till inskrivningen, men det kommer ju gå fort :O)

Hur mår ni annars?

• Fru O Mamma Kokkonen

Aurora: Jag har ringt privatgyn här i Skövde, eller där i Skövde.. han skulle ringa upp senare.. Idag eller i veckan.. Pratade med BM.. så bokar in ett till vecka 11+0 om något finns ledigt, sen väntar jag givetvis till RUL. Skönt med en i mellanläget där... Är nojig för många ultraljud med när jag fick läsa pappret jag fick hem från gyn..

• Fru O Mamma Kokkonen

Att det spänner o drar i underlivet, inte livmodern alltså.. O sen kan det komma flytningar, vitgenomskillniga typ och ytterst lite blod.. är det normalt. Sammandragningar sitter i livmodern?

Ska träffa gyn i slutet av månaden, ska prata med honom också då...

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4