Inlägg från: Fru O Mamma Kokkonen |Visa alla inlägg
  • Fru O Mamma Kokkonen

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Jemema: Nu mådde jag illa igen, jättehungrig också.. ;O) Hoppas det betyder något, moler i magen.. hoppas det är positivt... Tråkiga historier ni har. Även om jag har 3 mf och 1 ma så.. ja.. Jag mår inte himla bra just nu, psykiskt.. Vul/ul om drygt två veckor.. skulle aldrig fått för mig att vänta till rul.. hua...

Kan dom inte göra vändningsförsök eller kejsarsnitt?

• Fru O Mamma Kokkonen

Bejbi 08: Tkr iaf det är jobbigt, ovissheten... även om jag sett hjärtat slå så.. vet man ju aldrig.. Det är ju så.. Tyvärr.. Åh du gjorde mig inte illa, du berättade bara din sida av historien och det har ju alla rätt till... {#emotions_dlg.flower}

• Fru O Mamma Kokkonen

Bejbi: Jo, vecka tio nu.. har nästa ultraljud om drygt två veckor...

Aurora: Det är som med hälsosamtalet, tkr jag var onödigt.. Att man inte ska röka eller dricka alkohol, droger då? Äta hälsosamt och "rätt" medans kvinnan själv var gravt överviktig...

Ja, man kommer nog alltid vara orolig för dem, inte bara under ruvningstiden/graviditeten, när de föds, alltid hehe...

• Fru O Mamma Kokkonen

Haz: Missade ditt inlägg, förlåt, men vad "roligt" det lät.. att hon nu slapp oroa sig för barnen, kära hjärtanes.. :O)

Bejbi: Visste inte SU börjat med äggdonation, vet jag frågade dem en gång, men då var det bara typ två kliniker i Sverige som höll på med det.. Var förra året jag frågade!! Vad är det för krav?

• Fru O Mamma Kokkonen
    IVFmamma skrev 2011-04-15 13:36:38 följande:

Vet ej när de började med ÄD,

här är kriterierna för att bli donator:

vara frisk • ej ha ärftliga sjukdomar

• vara mellan 25 och 36 år

• gärna ha egna barn

• helst ha regelbunden menstruationscykel

• Body Mass Index (BMI) <35

Jag har ju förslitningsskada, det är ju inte ärftligt fast flera i släkten har väl? Hm, sen har jag inte barn, men hade varit kul att få göra något för andra.. Hjälpa till.... Och jag har inte ont av äp :O) Hjärta
  • Fru O Mamma Kokkonen
    IVFmamma skrev 2011-04-15 15:37:03 följande:
    Du kan ju höra med SU sen när du är klar. jag tror att de säger att man ska vara klar med barnafödandet iom att man kan känna sig ledsen över att man inte får de ägg man "lämnar bort" sen kan det ju vara så att äggen kan ta slut, varje kvinna har ju bara ett antal ägg.
    Ja just det.. Tack för svaren :O)
  • Fru O Mamma Kokkonen

Laelia: Vet inte vad jag ska säga, har ju aldrig varit med om situationen.. men någon vill man (jag) ju ha med iaf och då får det bli den som står en närmast.. Jättemassa lycka till o bebis kommer säkert i tid nu eller tidigast 5/5! Kram!

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4