Inlägg från: Bullen73 |Visa alla inlägg
  • Bullen73

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Grymt: hoppas, hoppas den har kommit ut innan helgen har gått! Håller tummarna! Kram

• Bullen73

Här väntar jag på ett andra missfall. Jag är spontant gravid igen, enligt mig nånstans v 6+2 till 7+0, men enligt VUL igår var jag i 5+0 till 5+2. Har väntat med att berätta här för jag ville gå på VUL först. Längre historia finns i min blogg, men just nu känns det lite tungt, jag vill bara förbi och gå vidare.

Kram till alla nyblivna mammor! Och er andra också såklart

• Bullen73

Tack så mycket för alla kramar. Blir galen på att kolla på pappret varje gång jag går på toa, det kommer pyttelite blod någon gång per dag... usch att det aldrig skall vara lätt

• Bullen73

Tack igen, ingenting händer här. Önskar så att det bara kunde komma ut om det nu inte är bra. Förstår inte varför läkaren det 50% chans...

Wiley: 6 h, det var inte dåligt! Då är man utvilad som bäbisförälder!

SaraLena: Tycker de har fina kläder, har bara haft en body med grodor, den var ok i kvalitet. Då när jag var på party var vår kille så liten och det fanns så lite kläder till sådana små. Men håller med om att det är dyrt, så det blir inga mängder från den prisklassen oavsett vad det är för kläder.

• Bullen73

Haz och ni andra I helgen sydde jag en gardin till min lilla killes rum Första gången på länge som jag syr något. Det var upplyftande, får nog bli mer sånt framöver

• Bullen73

Bejbi: Jag säger som Haz, kör på men ge det en gräns, dock kanske är den gränsen omvärderbar om ett antal år. Men då är ni i en annan situation, stora barn osv. Känner igen mig i dig, nu har jag ju lyckats att bli spontant gravid, men jag blir lite besatt. Dock måste jag gå tillbaka hela tiden till att jag är nöjd och glad med det jag har och jag upprepar det för mig hela tiden för att inte glömma och komma till en bättre nivå än innan vår älskade pojk. Tänk på vad dr Nilsson sa till mig, vid 40 blir PCOare mer fertila Jag är ju mycket närmare där än du, så jag kanske får fördel av det nu, men vem säger att det inte kan bli ert fall om 10 år Jag skulle köra på med era tre embryon, men försök se det som en bonus om det blir något, sätt kanske stopp där eller möjligtvis en hormonbehandling till. Sen får det kanske vara tills kroppen själv löser det Tror inte embryona blir sämre med nedfrysning. Hur länge får ni ha dem kvar?

Själv går jag mellan hopp och förtvivlan, hade blödning igår igen... lite, lite på morgonen och resten av dagen gammalt blod. Har läst och hört om flera som har blivit tillbakaflyttade vid spontan graviditet och det vid nästa VUL såg bra ut. Några har dock fått MF senare som jag förstår, så hellre nu än senare. Jag känner att det är jobbigt att inte veta när och om missfallet kommer, jag kan ju vara på väldigt olämpligt ställe. Men jag kan ju ine ligga hemma och vänta heller, då skulle jag bli galen! Men nu är det ju bara 6 dagar kvar tills jag vet...

• Bullen73

Haz: ja det är verkligen tillbaka till verkligheten! Hoppas ni kommer in i det snart. Tänker själv ofta på hur jag skall komma till jobbet i någorlunda tid när L börjar på dagis. Men det är ju ett tag kvar som tur är. Lycka till!

Ska du laga någon god mat i helgen?

• Bullen73

Mf på G. Mer blod som mens.. hoppas jag hinner hem innan det onda kommer, sitter på ett tåg och har en bit kvar hem.

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4