Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
Hejsan allihopa!!
Jag är enormt kluven i en fråga och måste få er hjälp. Jag är JUST NU extremt nöjd med mina 2 barn men jag vet inte hur jag står i den frågan om tex. 2 år.
Jag har inga planer på att börja jobba förrens höst 2011 och då bara jobba lite, mkt lite så jag kan vänta med dagis på Rebecka tills hon fyller 3.(vet ej om mitt jobb går med på detta annars får jag "bara " jobba xtra)
Just nu har vi 3 embryon i frysen men bara 1 återföring kvar och detta måste ske innan jan 2013.
När Rebecka har fyllt 1 år måste jag ju ta ut 5 dagar/vecka för att behålla min SGI och bli gravid innan hon har fyllt 1 år och 9 mån för att behålla FP. Skulle ni räkna med att ni blir gravida med ett ev. syskon och ta ut 5dagar/vecka när hon fyllt 1 eller skulle ni inte göra det och snåla för att spara dagar till framtida behov? Tex. ta ut längre semester..
Jag vill vara hemma så länge som möjligt med de 2 barn jag har men samtidigt är jag rädd att jag står i feb.2013 och är ledsen för att vi inte använde sista embryot.
Och jag vet att Rebecka bara är 5 veckor men ni vet hur det är med oss IVFare, barnen kommer inte på beställning när man själv vill..