Inlägg från: IVFmamma |Visa alla inlägg
  • IVFmamma

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

La mig en stund nu mellan 12-14 och drömde att värkarna satte igång. åhh jag var så glad så jag började gråta!!

• IVFmamma
    Myssnuff skrev 2010-07-08 17:46:38 följande:
    Nu är han äntligen här!

Vattner gick i måndagskväll vid 20:30 så då fick vi komma in till Östra på kontroll.
    Väl där började värkarna, onda värkar med 3 minuter emellan...
    Hade inte öppnat mig mer än 1 cm, så jag trodde vi skulle åka hem. Men vi fick stanna, och det var tur.
    Hade fruktansvärda värkar! Fick sovdos med morfin och sömntablett, men det hjälpte inte. Så vid 01:30 fick jag börja med lustgas, det hjälpte och det var det enda jag hade sen.

Oskar är född 6/7 kl 07:53 efter 50 minuter krystvärkar.
    Han vägde 4290 g och var 51 cm lång.

Allt har gått bra, och vi är hemma nu.

Lycka till till er andra!
    Åhh så underbart!! Njut av tiden!!
  • IVFmamma

BF+5 idag och jag blir tokig, jag hade en egen "due-date" och det var idag men bebisen verkar vilja vara kvar...
    Annars tror jag att det blir igångsättning på BF +100 eller nått dumt vilket jag INTE vill, jag vill att allt ska starta av sig själv.

• IVFmamma

Ingen bebis här ännu, BF+7 imorrn, alltså 41 fulla veckorSkrikandes Nu orkar jag inte 1 dag till.. Ska till BM imorrn, kanske hon kan hinnsvepa eller nått.. Håll tummarna att jag slipper träffa henne öht!!

• IVFmamma
    Diza fiza skrev 2010-07-14 14:11:54 följande:
    Ooops! Då var det dax att åka in till fölossningen vid 17.00. Vattnet har gått idag, dock inga värkar. Så risken är att vi får åka hem igen . Men man kan ju hoppas på att allt ser bra ut så man får ha början av värkarbetet hemma. Vill inte gå inne på förlossningen i flera timmar. Kram på er tjejer!!! 
    Oj vad kul!! Hoppas det drar igång nu och du slipper igångsättning!
    Myssnuff skrev 2010-07-14 15:15:14 följande:
    Bejbi 08: Hur går det för dig? Inte roligt att gå över så! Hoppas bebis kommer snart!
    Ja, mitt psyke orkar snart inte mer, Jag trodde inte i min vildaste fanatsi att jag skulle vara på BF+7 då alla på hela denna jord får före BF känns det som
  • IVFmamma
    Diza fiza skrev 2010-07-14 20:39:00 följande:
    Tack tjejer! Fick åka hem igen, men är helt säker på att vi inte kommer att behöva vänta med att åka tillbaka till återbesöket i morgon. Värkarna började lite smått direkt efter vi lämnat förlossningen.
    Att jag är så dum och sitter här är för att värkarna avtar lite då

myspysigt: Jag var nästan helt säker på att jag skulle få gå över tiden, Så det kan verkligen komma igång när som helst! Har ju knappt känt något innan. Det var i förrgår när jag var vid vättern och badade ganska mycket, samt dök (är ett vattendjur) Som jag fick sammandragningar ganska tätt till och från resten av den dagen/kvällen. Så det kanske är ett tips
    Nepp, ska ner och äta smörgås och hallonbladste nu!

Bejbi: Vi kan ju hoppas på att vi ses i skövde i natt  

Ha det gott tjejer! 
    Iofs kan jag gärna vänta 1 dag eller 2, maken här hemma är magsjuk men sen vill jag inte vänta 1 dag till!! Lycka till med allt!!
  • IVFmamma

Här blir inga barn gjorda... BF+9 idag, känns ändå rätt bra att jag har fått ett slutdatum, har jag inte fött innan 26/7 så blir jag igångsatt, är då i v.43+0. Jag försöker njuta av att jag är gravid då jag räknar med att det är sista gången jag är det och sen när väl bebisen är ute så går det så fort. Man hinner knappt fatta att man har fått barn och helt plötsligt kan de äta själva.....
    Men samtidigt längtar jag ihjäl mig...
    Så det är mkt blandade känslor..

• IVFmamma
    Pigelinen skrev 2010-07-16 20:24:32 följande:
    Förstår det. Hur är det med din man? Är han frisk än? Du ska se att bebben snart kommer ut nu
    KRAM
    Japp han är frisk nu och ingen annan av oss här hemma har blivit sjuka så förhoppningsvis var det ngt han hade ätit. Känns som om vi bara väntar och väntar och väntar här hemma fast jag har bestämt mig för att åka ner till Småland på ett dop på söndag, fick papprena utskriva av BM och har tagit reda på nr till Värnamo sjukhus, jag får väl föda där i värsta fall..
  • IVFmamma

Jo vi har väl bestämt oss. sen vill man ju se bebisen och se om den "passar" att heta det.

• IVFmamma

BF+10... Inte ens i min vildaste fantasi kunde jag gå så långt. Det senaste halvåret så har det fötts ett gäng barn och ALLA utom 1 har fötts före BF, även om det har bara varit 1 dag före så har det iallafall före...

Det jobbigaste är att jag knappt har några känningar alls, kanske i SD/dag om jag känner efter men inget blod, ingen slempropp, inga kraftiga förvärkar. Kanske ska ställa in mig på igångsättning 26/7..

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4