Inlägg från: IVFmamma |Visa alla inlägg
  • IVFmamma

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

På Barnens hus i tidaholm

• IVFmamma

Ja till skillnad mot denna bild så är bilden på R på Barnens hus helt fantastisk, detta är taget på BarnIVA GBG
  • IVFmamma

Nu är det ÄNTLIGEN januari 2012 och ÄNTLIGEN ska vi få se det lilla pyre som valde att flytta in i min mage och som framförallt valde att stanna kvar trots all stress som vi/jag gick igenom i somras under de mest kritiska månaderna.

Jag tror att bebisen har fixerat sig, med huvudet nedåt har den legat ett tag. Ur ren förlossningssynpunkt spelar det ingen roll men BM sa att man håller koll på det ändå, då vet läkaren vad denne ska leta efter när h*n är där inne å gräver.

Drömde i natt att vattnet gick men det var varken blod eller vatten(som med Rebecka) utan diarré och imorse skulle jag berätta detta för maken och allt han hör är: "Vattnet har gått" och rusar in i rummet där jag står. Han är nog lika mkt i skräck som jag ifall det drar igång innan, R har ju fft sin sondmatning och den är rätt krånglig innan man har satt sig in i det så just nu har vi ingen direkt plan ifall det skulle köra igång innan

• IVFmamma
    Wiley skrev 2012-01-08 09:48:19 följande:
    Bejbi: så spännande, inte så lång tid kvar för er nu...skönt va?
    Vi ska göra UL på torsdag...så himla spännande, fast nu börjar magen puta ut lite också känns som ett gott tecken och inte lika illamående längre heller.  
    Nä nu är det nedräkning på hög nivå, igår kväll skrämdes dock maj-Björn massor, jag var på toa för att sistkissa och när jag torkar mig ser jag blod på pappret, altt jag säjer är "Nej, nej nej nej", "Inte nu" osv. Ringer först till FL för att se vad de säger, torkar mig under tiden jag pratar med BM och ser lite av förmodligen slemproppen+ lite mer blod. Hon säger att om det är "bara" slemproppen så behöver jag inte vara orolig då den kan komma och gå eller vad man ska säga men att om jag får värkar, vattenavgång eller mera blod så skulle jag ringa igen. Ringer dessutom till min mamma, hon är hemma men har ingen bil(hon reser så mkt i sitt jobb att svågern får låna den på  veckorna) och jag känner bara Nej nej nej men hon föreslår att om det drar igång mer att jag tar en taxi och så möter hon mig där. Mannen får stanna hemma och ringa till sin mamma som får komma å passa barnen. Men jag inser vid mera torkning att jag har ett sår i underlivet och att det är det som blöder. MB gav mig verkligen skrämselhicka...
  • IVFmamma
    Wiley skrev 2012-01-13 13:47:34 följande:
    HjärtaHjärtaHjärta Har gjort UL idag och känner mig världens lyckligaste!!! Imorgon är det min födelsedag och idag har jag fått se ett litet hjärta picka! Förstår ni?!?!! Det är det bästa som kunde hända, ett mirakel-spontangraviditet!!!! Är sååå glad!
    Förra året på min födelsedags hade jag en liten nyfödd Linnéa i famnen och i år har jag ett nytt litet hjärta som slår i magen!

Bejbi: Usch, vad du skräms eller rättare sagt M-B, skönt att det inte var "på riktigt" ännu.    

HaZ: Vad du är duktig som kämpar med vikten & träning trots jul & födelsedagar.  
    Men så underbart!!! STORT grattis!! Och grattis på födelsedagen!! Vilken vecka är du i och när blir BF? Och vem ska få den dära mirakelmanicken härnäst? Flört

Snart snart snart så föds mitt spontana mirakel!!!
  • IVFmamma
    Wiley skrev 2012-01-15 20:28:41 följande:

Bejbi: Kanske det blir en stor bebis...tycker att du har en ordentlig kula nu Flört
    Jag är nu i v.11, BF augusti.
    Har funderat lite kring manicken men ännu inte bestämt mig hur jag ska göra med den. Står och väger lite ifall jag ska kolla med min syster...

Någon här som skulle vara intresserad av att köpa den?   

Ja denna gång kanske det blir en på 4kg fast både jag och min BM tror på en under 3kilo-3kilo, hon tror att magen är så stor för att jag har fått äran att uppleva 3 graviditeter på 3 år men vem vet?

Jag har dessutom fått uppleva lite små obetydliga bristningar, man ser 2 små under J.et i tatueringen men jag kunde inte bry mig mindre, vad är 2 små bristningar när man får ett barn?

Min syrra ska oxå ha barn igen(nr 6) med BF i augusti, tror den 10.e
Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4