• dazazz

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Shit! Vilken tur att det gick bra :) Grattis!

• dazazz

Var ett tag sedan jag var här, grattis till alla nya fina bebisar :)

Haz, jag tyckte det var mycket lättare att vara hemma själv med två barn än med ett, märkligt nog. Dels är det nog för att tvååringen faktiskt är ett sällskap och dels för att man har så mycket att göra så man hinner inte tänka på att det är jobbigt ;)

Bejbi, vad spännande! Då kanske vi får följas åt om ingen av oss ändrar plan, vi har också pratat om att pröva oss på en trea efter sommaren. Låter som att våra barn måste vara hyfsat jämna i ålder, har en pojke född jan -09 och en flicka född dec -10. Vi har fem embryon kvar (men frysta parvis så det är i praktiken tre försök) som är frysta till jan -13.

Bullen, hoppas att det ändå var falskt alarm. Kram!

• dazazz

Vi hade en bumbo till Leonard men vi använde den vääääldigt lite... Tyckte inte den var värd pengarna, inte för oss i alla fall...

• dazazz

Jag tycker också frågan om preventivmedel känns helt befängd men har hört från en som jobbar på abortmottagning att det inte är helt ovanligt med IVF:are som blir spontant gravida och gör abort för att det är för tätt på. Känns absurt för mig, men jaja, alla är vi olika...

• dazazz

Haz, jag var likadan, oroligare andra gången. Min bm sa att man aldrig blir lika tillitsfull som första gången ;)

• dazazz

Bullen, jag var också övertygad om det, men även andra gången blev det ett minst lika friskt och välmående barn :)

• dazazz

Katja, jag tror det var mitt val kvinna jag körde också, visst är det en lila burk? Den jag tog var det i alla fall också folsyra i.

Jag var ASTRÖTT redan i början, kommer ihåg att med Leonard trodde jag att jag skulle somna på jobbet, kom hem och däckade, vaknade för att äta och somnade för natten. Nu med Isabella fanns liksom inte den lyxen ;) så det var bara att hålla sig uppe. Det lättade lite längre fram.

• dazazz

Är det någon av er som vet om Sahlgrenska gör IVF med PGS (pre-implementation genetic screening)?

• dazazz

Laelia, tack ändå :) jag är själv också väldigt osäker på förkortningen. hittade inte så många svenska träffar på PGS men några andra där de verkade jämställas, så det kanske är typ samma. hoppas i så fall att felet i deras fall är ok enligt su. nu får jag hålla tummarna för dem med, alltid bra att hålla tummarna vältränade :D

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4