• Fru Z

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Bejbi, vad skönt att höra! Å vad glad jag blir för er, en liten januari bäbis, något att se fram emot när julmaten är uppäten och klapparna öppnade

Jag själv har haft julafton idag, fast jag fick iofs själv betala kalaset. Men kom in i en tygaffär med en väldigt bra rea. Hade tänkt köpa 1 m tyg eller nåt i den stilen, slutade med att jag kom ut med tre kassar fulla med tyg och därmed 29 m tyg rikare Nu så ska jag "bara" få lite tid till att sy allt det här också. Men som tur var det ju en hel del sommartyger så jag behöver ju inte stressas att sy det förrän till våren

• Fru Z

Bejbi, det ska bli en massa sommarklänningar till oss tjejer. Sedan tänkte jag göra lite mysbyxor och gosiga klänningar till tjejerna som är bra lekkläder hemma och på dagis. Det var nämligen många meter Velour tyg i roliga randiga och prickiga modeller. Hur skoj som helst att sy, snabbt och enkelt å så blir det snyggt dessutom Nu så måste jag bara få mannen att fixa så jag får el till mitt rum på nytt. Den har nämligen försvunnit sedan tidigt i somras då vi började att riva på övervåningen för att vi ska bygga ett nytt badrum där.

• Fru Z

Bejbi, det var ju en riktigt bra bild!

Wiley, hoppas att du har lika bra lycka som vi andra Jag förstår precis hur du tänker gällande alla minnena. Men se detta mer som en ny grej att testa, å med tanke på att du har en liten hemma så kommer du glömma bort dig ett antal gånger å bara tänka på det som du har att njuta av just nu. Ser fram emot att höra hur det går för dig/er. Mitt första försök med monitorn gav ingen stegring öht. Men andra turen så blev det ju lyckoträff

• Fru Z

Bejbi, först en massa kämpande med att få sin efterlängtade unge, å sedan en massa kämpande för att få överleva den. Hårt! Å jag kan förstå att det sliter hårt, mycket hårt, på familjen. Finns det inget samtalsstöd eller så för er föräldrar att ta till när det är som mest slitigt och jobbigt? Som de har på SU för de som är inne i svängen med IVF-behandlingar? Kanske vore något att få sitta ner båda två, eller en och en, och bara få ventilera med någon som är lite "objektiv" å kan ge lite friska fläktar i samtalet. Kämpa på! En massa kramar härifrån också! Hoppas byxorna passar btw. Förresten, antar att storasyster inte blev smittad av min minsting, eller?

• Fru Z

Bejbi, massor med känslor som svämmar över dig hela tiden så det är väl inte så konstigt att du "stänger" av vissa delar. Men det kanske är ett sätt att överleva denna tiden typ? Hoppas att du får glädjas lite mitt i allt detta svåra, å andas några andetag lugn å ro.

SaraLena, hoppas att ni får hjälp. Bra att de är hjälpvilliga. Lycka till med bäbisverkstaden framöver. Ibland kan ju en graviditet vara till nytta för kroppen och ställa den lite mer till rätta. Läste någon gång att de som har PCO-S kan bli "friska" efter en graviditet. Så det finns ju alltid hopp.

Katja, nu börjar det närma sig målgång. Häftigt!

• Fru Z

Å kul att läsa att det är nära mållinjen nu för många här inne. Hoppas att sista spurten går bra med. Å att ni slipper vändningsförsök å annat. Snart är ungarna ute, tjohej

Wiley, kul att du nått steg 1 med monitorn iaf. Det känns ju ändå bra att den ger utslag. Håller tummarna för resten också.

Bejbi, kul med sådan action. Hade också moderkakan i framvägg under förra graviditeten. Är ju iofs skönt att få lite vadderat vid vissa sparkar, men istället så passade I på att sparka mer invärtes å det kändes vill jag lova

Själv njuter jag lite av lata dagar här. Har varit iväg och hälsat på brossan å svägerskan några dagar. Mysigt att träffas, men man är alltid lika glad att få komma hem till sin egna vrå. Men har åkt tåg för första gången med tjejerna, å det gick toppen. Nu är det två veckor till sedan så ska jag ha lite mammasemester. Dvs amningen ska upphöra helt å hållet. Så jag ska få ledigt å vara själv hemma from tor em tom mån kväll. Få rå om mig själv å göra mitt egna pyssel. Gött!!!!! är bara förnamnet

• Fru Z

Bejbi, ja hellre näbbmus än elefant då. Å om man varit näbbmus hade jag nog kunnat tänka mig några fler barn

• Fru Z

Katja, du ställde precis den fråga som jag tänkt fråga Bejbi.

Bejbi, skönt att det verkar gå åt rätt håll. Hur många behandlingar har de planerat för henne? Jag vet inte hur det fungerar i sådana här fall då det är barn. Men de vuxna som jag känner som gått igenom liknande saker har ju haft vissa uppehåll efter ett antal behandlingar för att se om sjukdomen ger vika. Å Rebecka blir nog en superbra storasyster vart det lider, hon har ju en bra sådan att se upp till redan och ta efter.

• Fru Z

Bejbi, det går väl inte att dölja det så länge till antar jag Fast din chef får ju inte föra vidare sådan info om du inte vill det. Hur pratglad hon än är. Men du har ju inte planer på att gå tillbaka och jobba än på länge, så det är väl lika bra att hon får veta hur det ligger till så hon inte behöver räkna med dig än på länge

• Fru Z

Bejbi, hoppas att det går bra imorgon då. Ni går ju igenom en hel del, så det vore ju bra om er relation kan bli bättre å ni kan få lite stöttning från det hållet också. Dröm sött!

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4