• Fru Z

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Laelia, min man sa till mig dagen då vi skulle ha barn "Du kan väl ringa när de serverar fikat" Din man kanske kommer lagom hem till att få käka fika med dig och nytillskottet Skämt å sido, hoppas att du får en lugn dag idag å att det sedan sätter fart med dunder å brak när mannen kommer innanför dörren. Så ni får tid att njuta av hela er stora familj många dagar innan mannen måste åka iväg igen.

• Fru Z

Laelia, vad spännande! Även om inte värkarna dragit igång så är ni ju ändå väldigt nära nu. För de drar ju igång dig inom 48h om det inte startat av sig själv. Så då ser ni ju mållinjen. Hoppas att det ger gott resultat idag på kontrollen å att ni slipper åka hem utan en bäbis i famnen! Å du kan väl fråga hur mycket du öppnat dig när du är på kontroll, att de ska kolla det.

• Fru Z

Jag är så glad idag, för två kompisar fick bäbisar i lördags. Båda har haft en lång historia med mf och även IVF. Så jag är så glad för deras skull. En stoooor baddare på 4,4kg och en liiiiten på 1,6 kg. Snacka om olika modeller, blir roligt att sy lite nytt till dem

• Fru Z

Ja, minstingen skulle komma först i slutet av juni. Men det verkar ha gått bra, och alla mår bra också. Får väl höra hela historien framöver. Väntar nu med spänning på alla bäbisbilder

Laelia, du får väl ta och springa några varv runt sjukhuset innan du ska in på kontroll så värkarna drar igång lagom tills du kommer in så du inte blir utsläppt sedan

• Fru Z

Laelia, vad trist! Förstår din frustration. Hoppas att du får klartecken från bäbisen snart att det är dags att åka in igen. Kram!

Idag är jag lite extra stolt mamma. Dottern 3 år konstaterade när vi åkte till affären idag att lillasyster har lite dåligt med leksaker. Så hon går till leksaksaffären och väljer ut och köper en ny leksak till syster för sina egna pengar. Det är syskonkärlek det. Å hon krävde inte att jag skulle köpa något till henne heller. Sådana stunder suger man till sig som mamma och njuter av länge

• Fru Z

Katja, trevligt med lite mage att visa upp nu inför sommaren En annan har ju inte något att skylla på nu denna sommaren. Fast jag får ändå bara hålla mig i skuggan å hålla minstingen sällskap så jag behöver inte bry mig ändå

• Fru Z

Laelia, gratttis till flickan! Fint namn dessutom. Skönt att det gått bra. Hoppas nu att du får chans att vila och massor av tid att bekanta dig med det nya livet. Ha det gott!

• Fru Z

Grattis alla mödrar idag! Hoppas att ni blir lite extra bortskämda idag. Jag har sett till att köpa min egen morsdagspresent så den är fixad Men väntade förgäves på frukost på sängen Men får väl istället njuta av en dusch ensam - bara det är lyx

• Fru Z

Grattis druvan! Vad härligt med en liten maj-flicka. Hoppas ni har det bra i värmen och att ni kan njuta av den och familjen.

Katja, du kommer kunna gå med stolthet på stranden denna sommaren

• Fru Z

Nu när semestrarna drar igång så blir det ju dags att se världen lite tillsammans med sin lilla familj

Vi har inte planerat något speciellt för sommaren. Men det härliga att vara föräldraledig är att man då kan vara väldigt flexibel och hänga på när tillfälle ges. Å ett sådant har precis kommit upp Bokade precis in oss i Vimmerby på Astrid Lindgrens värld två dagar. Tror att storasyster blir överlycklig att få träffa Pippi och Emil bla. Det är första gången i vuxet tillstånd som jag är där Men ser också fram emot det. Är det någon här inne som varit där relativt nyligen? Biljetten in är ju rätt dyr, hur är priserna på mat och annat inom området? Ska vi packa en stoooor picnic-korg eller ska vi inte lägga ner så mycket tid på det?

Annars har vi bara planer på att ta oss till Eskilstuna Zoo. Vilket blir för första gången. Å sedan tänkte vi ta någon dag i Örebro. Annars blir det till att stanna kvar hemmavid och pyssla om varandra och huset. Det är lite lagom att ta lite små dagstripper härifrån till något badställe eller så. Märker att 3-åringar trivs bäst hemmavid så vi får passa på att njuta av det ett tag innan det blir dags för mer "seriösa" semesterplaner

Har ni andra några kul semesterplaner?

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4