Inlägg från: IVFmamma |Visa alla inlägg
  • IVFmamma

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

IVFmamma skrev 2011-05-17 19:10:35 följande:
    Jag har dessa fast jag har köpt mina på minimundus

www.imsevimse.se/shop.pab?category=56477&id=7...
    Och så har jag sånna i ulltrikå oxå men jag har de i flanell närmast bröstet och de i ull närmast BHn, alltså jag har dubbla.

Annars så ser och låter dessa väldigt mysiga(kan man säga mysigt om amningsinlägg?)

www.imsevimse.se/shop.pab?category=56477&id=9586
  • IVFmamma
    Wiley skrev 2011-05-23 18:31:35 följande:

Här var det lungt.

Vi har nu börjat ge smakisar till lilla L Hon tycker det är jätte gott och kul, det tycker iofs mamma och pappa med. Nu är det bara så att plötsligt vill hon bara ha mat - helst, hon gillar inte längre bröstmjölk/ersättning alls lika mycket.

Hur har ni andra gjort? Vad tycker ni jag borde göra, ska vi öka mängden mat och låta henne äta trots att hon bara är 4,5mån - är det inte för tidigt? Hon verkar ju må bra av att få äta ordentligt. Nu ger vi henne grönsakspuréer och gröt. Känner liksom inte att jag har så stort förtroende för BVC, jag vet redan vad de kommer att säga...amma, amma, amma...

Bejbi: Blir det inte väldigt mycket tvätt eller kan du ha samma en hel dag? Jag har haft engångs och vissa dagar måste jag byta flera ggr eftersom det blir så blött.

Vi använder tygblöjor på barnen(eller numera bara på R, J är blöjfri sen 1 år tillbaka ) så vi tvättar ändå ca. 1 maskin om dagen men det gör väl de flesta som har barn? Dessutom behöver man inte tvätta dem varje dag, jag har ca.12-15par.
    Då när hon bara åt bröstmjölk och det sprutade mjölk så fick jag byta flera gånger/dag, vet ej hur många. Jag tyckte att de tvättbara var minst lika bra som de icke tvättbara. Jag köpte dessa inför Rs ankomst med J hade jag engångsbara men jag tyckte att bomullen i dessa fastnade i bröstvårtorna och det gjorde ont
  • IVFmamma

Jag har varit på en IVFträff i Sthlm i helgen, fantastiskt roligt att träffa andra i samma sits.

• IVFmamma

Ja grattis till alla mödrar och blivande sånna oxå!! >Själv fick jag en orkidé av mannen och barnen= jag är mkt nöjd! Har varit hemma hos min mamma idag och slappat, så skönt!! Hare bra därute i stugorna!!

• IVFmamma
    Nuttans Mamma skrev 2011-06-08 17:07:54 följande:
    Rul imorgon :O)
    Åhh så spännande!! Stort lycka till!!
  • IVFmamma

Mirakel händer eller kanske det var fertilitetsmonitorn?? Men för ca. 2 veckor sen stod det GRAVID på stickan och igår var jag på ett VUL som visade en hinnsäck och en gulekropp(jag var då i v.5+6) och enligt Urban Claesson så såg att så normalt ut som det kunde göra. Är i v.7 idag(6+0). Jag vågar knappt andas och tro att detta ska gå vägen utan tar dag för dag..

Ni som är vän med mig på FB säg inget på "the wall" då jag inte vill berätta för alla ännu, speciellt inte mitt jobb

• IVFmamma

Japp detta barn är helt hemmagjort(ingen bortamatch som J och R ) Jag vågar knappt tro på det och vågar knappt andas. Det "roliga" är att jag hade tänkt att börja gå ner i vikt och äta lite nyttigare inför FET till hösten. Jag var dessutom iväg på en resa och hade fått Primolut-Nor utskrivet för att slippa få mens under resan. Väl hemma så slutade jag med dem och väntade och väntade på mensen...Och visst ömmade brösten så där som de gjort tidigare vid J å R s graviditeter men det var ju Primolut-Noren som gjorde det och illamåendet var ju all kaffe, godis och kaffe som jag smällt i mig under resan..
    Jag känner inte så mkt ännu, jag kanske jämför med R graviditet då jag kräktes jämt och ständigt men jag har inte känt så mkt på hela tiden och det såg bra ut på VUL så det ska väl banne mig gå vägen.

HAZ: Jag behövde bara använda manicken 1 cykel...

Andas: japp det är nr 3

• IVFmamma
    Nuttans Mamma skrev 2011-06-09 16:58:01 följande:
    Rul gick bara finfint, allt såg bra ut. Är idag på 17+2 (men enligt rul 17+5), eftersom vi gjort ivf så ändras inte det.. Pappan kände idag första lilla sparken med.. :O) Jäklar vad lyckan är total, efter år med kämpande och sju insättningar senare.. :O)

HaZ: Blivande karatenisse som far kanske? ;O)

Åhh så underbart och fantastiskt på alla sätt å vis. När jag väntade J så ändrade de BF hejvilt trots IVF men det kanske är nya regler..
Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4