Inlägg från: IVFmamma |Visa alla inlägg
  • IVFmamma

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Här har vi varit magsjuka iallafall jag och J, J började på fredagen och jag tog över på lördagen, som tur går det över fort men kroppen är ju seg.

Ännu ett gravbesked på FB, iofs är det väl förståeligt då jag är i barnafödaråldern men att alla ska spruta ur sig ungar......
    Känns som om det dära FETet kommer att ske rätt snart.

Sången när man ska klappa på magen är det: "Klappa lilla magen, lilla magen, kinden med..osv.

Hoppas du snart kan känna dig pigg igen Bullen!

• IVFmamma
    Wiley skrev 2011-03-09 09:24:38 följande:
    Bullen: Usch vad jobbigt  att vara så trött, förstår precis. Har själv yckats få bara 4tim sömn. Skönt att blödningen upphört.

Ego: Var på efterkontroll igår. Jag stör mig lite på att BM direkt började prata om preventivmedel Skrikandes, ingen skulle vara gladare än jag  OM vi lyckades bli spontant gravida och jag påpekade det för henne också, att det här var en IVF graviditet, men hon verkade inte alls lyssna på det.

Förresten så resonerar vi just nu som så att vi vill inte att det ska vara alltför lång tid mellan syskonen om vi nu någonsin får syskon. Därför tänkte vi dra igång med syskonförsök hyfsat snart, när det känns ok. Och preventivmedel verkligen inget för oss just nu,men tydligen är det viktigt på MVC.

Annars så växer lillan, var på sitt första läkarbesök i veckan och hade verkligen skjutit i längd! Blir väl lång och smal som sin far antar jagGlad.
    Vi gjorde vårat första FET när J var 8 mån(det blev tyvärr MA) sen 3 dagar innan J fyllde 1.(Och det blev Rebecka) Ville oxå ha tätt mellan barnen.

Bullen: Skönt att du slutat blöda.

Själv har jag fått min första mens, inte haft nått på 6 mån så väljer den att dyka upp mitt under magsjukan
    ödets ironi...
    Jag fick vansinnigt ont i magen förra måndagen och gjorde ett ÄLtest som visade supermega positivt, 5 dagar senare så kommer blodet så nu väntar jag mest på att allt ska bli normalt och jag kanske kan ringa innan SUs sommarstängning och boka ett FET(hoppas att det kan bli nått när SU öppnar igen)
  • IVFmamma
    Wiley skrev 2011-03-09 16:29:29 följande:
    Är det fler som blivit spontant gravida efter första IVF barnet här?
    Varför har ni gjort IVF, jag menar har det berott på mannens "dåliga kvalitet" eller på er? Jag undrar bara för att veta hur stor sannolikhet det är att vi ev skulle lyckas på egen hand.
    Våra problem är att mannen har få och dåliga simmare(precis gränsfall för att få "slippa" ICSI) och jag hade gränsfall till PCOs, dock hade jag ÄL på de 3 blodprov(3mån i rad) som sjukhuset tog under utredningen. Fast 2 läkare (1 på SU och 1 på KSS,Skövde) har sagt att en spontan graviditet borde ha skett så det lever min man på då han är mkt mer hoppfull än mig.
    Jag ställde¨frågan om hur vanligt det var att få barn spontant efter IVF här på forumet och fick 1 svar att ungefär 5% lyckas efter IVF men det var ett medeltal, allt beror på vilket fel man har(PCOs blir väl ofta bättre ju äldre man blir), ålder, hur ofta man har sex osv. Iom att det har kommit 1 barn så kanske inte man gör barn lika ofta

När R hade fötts tjatade både en BM på BB och min BM på efterkontrollen preventivmedel och hurt hiiiiiimla vanligt det var att bli gravid efter IVF.
    Jag tackade vänligt men bestämt nej. Jag sa att enda orsaken till att använda nått sånt är om det skulle vara farligt för mig att bli gravid för tätt iom KS eller nått

Bullen: Nä det har varit rätt skönt att slippa, dock har mina hormoner varit i olag, känns som om jag har haft PMS i 6 mån och nu känns allt så mkt bättre.

Känner oxå att mjölken i brösten har minskat drastiskt, R får suga jättehårt och länge innan det strömmar till, känns lite sorgligt att det kanske är slut på amningen snart. Det har varit väldigt mysigt och jag kommer att sakna det(om jag nu inte får uppleva det igen )
  • IVFmamma

Igår sa J: "Mamma, jag älskar dig". Hon har sagt det förut lite i förbifarten eller vad man ska säga typ "Jag älskar köttbullar, mamma och Beckis"

Men igår så ville hon baka och så när hon rör i skålen och vi skrattar tillsammans så stannar hon upp och tittar på mig, ger mig en kram och säger det.
    Jag kunde inte hålla tillbaka tårarna men J blir så nervös när man gråter. Hon har ju inte förstått att man kan gråta av lycka

• IVFmamma

Katja: grattis igen!! Och välkommen! Och nu ska du stanna här i åtminstonde sisådär 7-8 mån minst och gärna ännu längre

• IVFmamma

Jag tyckte att man kúnde se en gravidmage på mig nångång efter RUL så typ v.18-20 men det är ju helt individuellt

• IVFmamma
    Nuttans Mamma skrev 2011-03-21 11:24:16 följande:
    Laelia: Känner lite så också, bara jag får se att hjärtat slår/blinkar så kan jag slappna av mer.. så det inte blir som förra ggn.. :O/ Vul är om dryga veckan, 29/3, får hoppas tiden går fort dit :O) När började du känna fosterrörelser? Hur långt har du gått?
    Jag började känna rörelser med första barnet i v.16, då kändes det som en liten fisk eller en fjäril. Första "dunset" inne i magen kom i v.17-18, det kändes då som ett dovt hjärtslag och första sparken kände jag i v.20 och jag kände utanpå med handen i v.22.
  • IVFmamma
    Wiley skrev 2011-03-21 18:57:56 följande:
    Katja: Jag var orolig hela graviditetetn är sån av mig. Först tänkte jag att när jag varit på VUL så blir jag lugnar men inte. Sen tänkte jag att när jag väl känner fosterrörelser, då kommer det att vara lugnt, men istället började lyssna och jämföra rörelser och blev orolig så fort det inte röröde sig där inne.
    Men sån är jag - orolig, hoppas du är coolare. Jag kände inte några fosterrörelser förrän ganska sent typ v2.3 el 24 och inte syntes det mycket på magen heller förrän då.

HaZ. Det är helt lugnt, du trampar inte mig på tårna. Jag har faktist försökt ringa och prata med henne, tänkt att jag ska inte ha någong stolhet ivägen för att ringa. Men det funkar inte att prata med henne per tel. just nu iallafall. Jag tror isf att vi skulle behöva träffas. Får ge det lite mer tid...
    Precis samma känslor hade jag, jag var t.om tvungen att gå hos MVCpsyk för jag mådde så dåligt och inte kunde njuta av graviditeten. Som tur släppte det ganska mkt med barn nr 2. Tror det beror på att både min mamma och svärmor har varit med om barn som har dött i magen, mamma i v.36 och svärmor under förlossningen. Jag var helt övertygad om att det var ärftligt
Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4