Inlägg från: Fru O Mamma Kokkonen |Visa alla inlägg
  • Fru O Mamma Kokkonen

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Jo klart man alltid kommer vara orolig, även när man är 96 och sitter på ålderdomshemmet :O) Det hör ju till...

Hade regelbundna fina småååååå förvärkar på 20%, annars så hade jag också normalt på 55-60% två ggr på 40 minuter.. Hjärtljuden låg på ca 130 då bebis sov, o vaken på ca 150. När ul-apparaten kom fram så ville bebis knappt vara med.. ;O)

Bålen, lårbenet mättes o bebis är lite större än förväntat ;O) Är idag i v 34+6 (36 imorgon), men det mätter så till 35+4 - 36+0 :O) Men det har bebis alltid varit, trots de varnade mig för en liten bebis pga min gbp op! :O) Huvudomfånget fick hon inte mäta då bebis snurrade runt i bäckenet mitt.. Det KÄNNS konstigt där nere sa jag, som om någon klistrar fast något ^^ Det är huvudet du känner sa dom... hehe..

Åh så jag vill ha bebis i famnen nu, hålla om ♥ Dofta... nyfödd bebis.. Nååå.. längtar nu!!♥

Lilla handen:

• Fru O Mamma Kokkonen
    Aurora: Häääärligt att bebis ligger åt rätt håll.. hm.. vad är det för gryn du har i din livmoder som nästan är 3 kilo stort hihi :O) Dom gjorde ultraljud ganska snabbt med sist, men mätte delarna o diskret nära den zoonen haha.. :OD
  • Fru O Mamma Kokkonen

Aurora: Alltså kurvan är ju inte pålitlig, inte enlig sf-måttet, vet någon som haft 29 i "vår" vecka, men hennes bebis var så stor som den ska.. m.m. livmodern är lite olika hos alla, det är väl mer ett riktmått man tar? Men om man gör tul så är ett riktvärde +/- 20% så är bebis +20% kan det bli aktuellt med igångsättning. Detta är vad jag fått lära mig :O)

• Fru O Mamma Kokkonen
    Bebjbi: Oj vilken mage :D Fin..

Hejsan, var o pratade med narkosläkaren idag..
    Pga mina ryggbesvärk, diskbråck, förskjutningar, förslitningar, ischias, så var det inte helt hundra att eda:n tar. Jag kunde få göra en ny mr nu om jag ville, men hon rekommenderade inte det... Jag ska försöka klara mig på lustgas o Daniel har koll på värkmätaren o ser när en är på g så ska jag ta lustgas så får det bäst effekt..
    Behövs eda så ska de försökas sättas.. men, men...

• Fru O Mamma Kokkonen

Puh, v 38 imorgon och jag och bror ska ner på ishockey i Jönköping, hans jäkla HV mot mina älskade SAIK (Skellefteå) pojkar.. hehe... ska ha på min fina STORA hockeytröja ;O)

Tja, alltså om tre veckor idag så har jag bf.. hoppas inte gå över tiden ;O) Fast tiden har gått fooooort...

• Fru O Mamma Kokkonen

HaZ79: Vi ska äta kebab med på A6, sååå gott :O) Hehe.. Gör iofs inte så mkt om bebis kommer ett par veckor för tidigt ;O) Vore skönt o få sova utan att det trycker överallt ^^ Om bebis o jag får sova en timme eller en halvtimme i sträck vore jag också glad hehe.. :O) HEJA SAIK!! Hihi...

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4