Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Julia är supersnäll och allt går jättebra här.

Dock är jag så himla rädd för RSvirus, mår så himla dåligt när jag hör om det. Samtidigt vet jag att man inte kan skydda sig mot allt... Tror att man blir mer nojig för varje barn man får...  Vi undviker större folksamlingar och folk överhuvudtaget, de få gånger hon behövt följa med o handla (2gg på 2mån) så har hon fått ligga kvar i vagnen, har hört att de är mer skyddade där. När kan man börja andas ut för RS viruset? Viruset ska ju trivas bäst när det är kallt och nu lovar dom ju upp till 10grader plus.

• Pigelinen

Hemma efter en skön promenad i solen :)

Jag var sjukt mkt mer nojjig nu med nr2. Även när hon väl var född så frågade jag varje BM o även läkaren på¨BB om hon såg normal ut o om hon var frisk... Sen har jag gått runt o tänkt hela tiden att tänk om hon får kolik osv.. men nu tror jag att jag börjar lugna mig

Älskar våren som nu börjar spira, men det gör att de är så mycket man vill hinna göra, kan man få ett par timmar till per dag?

• Pigelinen

var idag på bvc o första läkarbesöket, Julia är snart 7v. och nu misstänker de att hennes höft knäpper. Så nu blir det remiss och om det visar sig vara så blir det skena dygnet runt i 6v... urch... vill bara veta nu vad som kommer hända. Och vi som har bokat en semestervecka i fjällen nu på lördag, känns ju inte som om man kommer kunna njuta av semestern om man ska gå och undra ifall det är något fel el inte på höften. Jag har fått rådet att ringa till sjukhuset imorgon o berätta att vi ska resa bort och se om vi kan få komma in redan innan helgen. Hoppas..

• Pigelinen
    IVFmamma skrev 2011-03-25 12:37:43 följande:

Idag fick jag en sånn där barnlöshets-flashback. En kompis ringde som jag har känt i sisådär 5 år, hon har en pojke född nov-09 som kom till på 2:a försöket, försök nr 1 blev MA. Vi pratades vid förra året när pojken fyllde 1 år och vi pratade bla. om graviditeter osv. och hon sa att hon kände sig stressad och ville bli mamma igen då hon inte ville vara så gammal. Och hon nämde oxå att hon misstänkte att hon var gravid igen men att det skulle vara FÖR omöjligt och FÖR löjligt om det vore så iom att hennes man hade varit hemma 1 natt typ 3-5 dagar innan ÄL. Minns t.o.m att hon sa: "Inte en chans att spermierna kan hänga sig kvar så länge"
    Så ringde hon idag och frågade hur jag mådde osv. och hon frågade om jag var gravid igen vilket jag inte är och då förstod jag och frågade henne och självklart var hon det. Hon hade blivit gravid på det dära omöjliga försöket och var nu i snart v.19. Och för att försöka muntra upp mig så sa hon: "Åhh vad jag önskar att jag kunde ge dig lite av min fertilitet", hon är absolut världens finaste och goaste människa men ibland kommer det lite "plumpa" saker. Som tex. nån gång diskuterade vi preventivmedel och jag sa att det där behöver vi inte fundera över och hennes reaktion blev då: "Åhh jag är så avundsjuk på dig, jag skulle oxå vilja ha det så" Sen insåg hon vad hon hade sagt och bad om ursäkt då hon insåg hur fel det blev.

Jag kunde inte hålla tårarna borta när vi hade lagt på luren, usch vad jag hatar hatar hatar(jag vet atta hatar är ette starkt ord men jag använder det iallafall) att det fortfarande river i bröstet när jag hör om andra gravida...

Där är vi helt olika. Jag blir grymt glad för alla som lyckas bli gravida, blir dem de naturligt så tycker jag att det är extra roligt. Att vi nu fått två små mirakel känns så fantastiskt o jag bara njuter för fullt. Nu bryr jag mig inte längre att vi inte kan få barn på naturlig väg, allt har ju ordnat sig
  • Pigelinen

hej!
    Varit i fjällen hela familjen i nästan en vecka, så underbart!!!! Barnen har skött sig exemplariskt och vi har bara njutit!
    Dock är jag konstant yr så idag ska jag till vc. Misstänker att de är kristallerna i öronen som "rymt" de har de gjort en gång innan och då gick de så långt så att jag blev sängliggande och det är ju inte så kul med två barn hemma...

Jo Julia böckade runt massa, kommer inte ihåg hur länge de höll på men hon var rörlig i magen fram tills hon föddes med undantag att hon var lugn dagen innan.

• Pigelinen

Idag ska vi till sjukhuset och träffa en barnortoped och få "dommen" om Julia behöver skena eller inte... Tycker att det är elakt att ge en tid kl 14.20... då hinner man ju tänka massa om... Tur att jag hade lite färg och ett gäng lister att måla nu på morognen så att jag fick anant att tänka på...

• Pigelinen
    Fru Z skrev 2011-04-05 18:01:00 följande:
    Bejbi, jag tycker att Urban är bra. Gick hos honom på vår utredning. Ja det låter ju härligt om ni kunde få det att fungera på så sätt. Jag köpte Clearblues ägglossnings"dator" och lyckades få utslag på den och lyckades ju bli gravid. Så om du vill köpa en lättare begagnad manick och även en hel drös med teststickor för ett bra pris så säg ifrån. För oss fungerade den på andra cyklen.
    har också en liggandes

Allt gick kanon på KSS, Julia är friskförklarad nu.
Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4