Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Men HaZ, varför tittade du inte in Vi låg i sal 30 på 43an

Jag var inne på kontroll i lördagskväll eftersom jag tyckte att jag inte kännt bebisen. Åkte hem 22 och gick o la mig vid 23. Kl 01 vaknade jag o hade en värk o var grymt kissnödig men hann inte riktigt till toa.. gick o la mig igen och vaknade kl 03 o samma sak igen... då insåg jag att trosorna var blöta o att det nog var vattnet som börjat sipra... avvaktade o 3.15 kom en till och då väntade jag ytterligare o kl 3.35 kom en tredje så då väckte jag min man o vi ringde svärmor. 4.40 kom hon och då var det mellan 7-12min mellan värkarna men vi beslöt oss för att åka in ändå. skrevs in 5.15 och då var värkarna mellan 6-10min. Dock var hjärtljuden höga, på gränsen till för höga så jag fick ligga med ctg i 1½tim. jag var öppen 5cm. Samma mellanrum med värkarna men de blev kraftigare o kraftigare. 6.45 blev jag förflyttad till förlossningsalen då jag nu hade rejäla vräkar o ville har EDA. De är gott om tid sa BM... när de väl ringde så var narkosläkaren som sätter EDAn upptagen men han skulle komma så fort han kunde, då insåg jag att nä, jag kommer inte hinna... även om BM fortfarande tyckte att vi skulle hinna. Gissa vem som fick rätt två krystvärkar så var hon ute. 3740g o 53cm lång, 36cm i huvudomfång.

Allt gick bra o jag gick in i min bubbla. Fick beröm för att jag hade varit så lugn och fokuserad, lite roligt då min man inte tycker att de är jag i vanliga fall Sprak dock lite så det blev lite broderi efter. Men annars gick det jättebra.

På eftermiddagen när min man åkt hem så började bebisen kräkas o blev helt röd i ansiktet o sen blå av syrebris, jag blev livrädd men det visade sig vara fostervatten som hon hade svalt. Är tydligen inte helt ovanligt. Men nu mår hon bättre och vi som sagt hemma igen.

Filippa är jättestolt och vill bära o greja hela tiden. Tror nog att det är en docka... men så snäll o klappar o pussar på lillasyster.

Inatt har Julia, sov vår sessa ska få heta, sovit från midnatt o till 6.30 sen amning och sov till 8.30.

• Pigelinen
    Fru Z skrev 2011-02-10 19:24:37 följande:
    Bullen, lider med dig. Massor med kramar til dig/er. Hoppas att det reder ut sig snart.

Grymtis, visst var det dig jag hälsade på idag på KSS? Du kom med hela din familj på nederplan vid ortopeden å jag kom med min dotter och barnvagnen på väg "ut" från KSS. Vi hade varit å fotat oss för tidningen. Antar att ni skulle göra det med Jag får väl se resultatet imorgon
    Hej ja men nu föll poletten ner... jag sa till John att den mamman och tjejen känner jag igen.. ber om ursäkt... jag var så inne i din dotters vackra kappa, så himla fin!!!! Japp vi skulle ta kort och sen var det återbesök med stämpel i rumpan för Julia. Hon hade trotts sina bara 4dagar ökat 10g sen födelsen
  • Pigelinen
    Fru Z skrev 2011-02-11 10:10:30 följande:
    Grymtis, ingen fara. Brukar vara jag som inte känner igen folk, kul när man lyckas pricka rätt Mormor är inte bara duktig BM utan väldigt duktig sömmrska också Kappan är ett av hennes verk, har matchande hatt till, men den vill inte dottern ha på sig tyvärr :-/
    Vad fina ni var i tidningen
    Nä jag får väl skylla på amningshjärna i komb med att vi var lite sena in till fotograferingen igår.. Men han är duktig han som tar för SLA, för Filippa var inte så himla sugen på att ta kort..  Den andra fotografen lär nog inte fått något lika bra kort på oss... men det kommer först på måndag i den tidningen..
  • Pigelinen
    SaraLena skrev 2011-02-13 12:15:47 följande:
    Någon som gillar Me & I kläder här på tråden?
    Kram!
    ja jag gillar dem men tycker att de är alldeles för dyra. Lever inte upp till det priset tycker jag. Jag betalar gärna om det är kvalite och håller men jag tycker inte att de gör det, tyvärr.
  • Pigelinen
    Wiley skrev 2011-02-13 15:06:57 följande:
    Åh dumma jag menade såklart Grymtis. Däremot tycket jag att Polarn och Pyrets kläder är prisvärda!! 

Precis, gillar även Didriksons vinterkläder. Men ska jag vara ärlig så när de är riktigt små blir det mycket billiga kläder då de växer ur dem så fort. Just nu sitter jag o sucktar över en jenasklänning fr Kappahl för 99kr... har bara inte orkat åka in o handla den än men måste se om jag hinner in i veckan

• Pigelinen

Varit på första lite längre promenaden idag, så skönt att kunna röra sig obehindrat o Julia ÄLSKAR vagnen. dock är det gränsfall kallt... hade det varit lite varmare så hade jag varit ute hela dagarna. Nu inför kommande v ska det fortsätta vara såhär kallt men mer mulet så då blir det ju kallare... så det blir nog mest innomhus lek för oss nu i veckan när min man börjar jobba... Idag ställde jag upp resesängen så den har Julia legat i lite nu när vi kom in och Filippa har inte brytt sig om att änns försöka störa henne, hoppas att det fortsätter så. Nu är det hennes docka som gäller, den ska ammas, byta blöja på, rapas och så gå i vagnen... så bara man ger henne tid så kanske det kan bli bättre. igår var det ett par försök till tjuvnyp men idag inte ett ända ännu.

Nu ska F sova lunch men jag ska inte låta henne sova så länge, hon har nämligen börjat vakna 5.30 o kommer in då och somnar om till 6.30 sen ska hon och JAG upp, spelar ingen roll vad min man gör, jag ska upp. Och inatt så ammade Julia mellan 2.30-4.30 så jag är LITE sliten...

• Pigelinen

Med F kunde jag bar helamma i 2månader o delamma i 6månader... gick bara inte helamma o det tyckte jag var jättetråkigt. Nu hoppas jag att jag kan helamma i 4månader MINST... vill inte sätta för höga mål.

Imorogn börjar verkligheten här igen, min man ska börja jobba igen o jag ska vara hemma med två små. Svärmor ringde just o sa att hon kommer förbi en sväng i morgon så det är ju skönt!

Nu ska jag bege mig till ICA o se om de har Sempers magdroppar där till J, vi har haft två lite bökiga nätter nu pga magknip o svärmor sa att de finns på vissa icabutiker... jag håller tummarna.

• Pigelinen

Längtar: grattis!!!

Inatt har magknipen varit ltie bättre, lite lite gnäll ett par minuter men då körde jag en extra omgång massage och då sprakade det till i blöjan vill jag lova. Hon har dessutom ätit ett extra mål mat inatt men hellre amma en extra gång än att hon ska behöva ha ont i magen. Ska ändå köpa magdropparna, hade det till F och de funkade jättebra på henne med komb av massagen. Med Julia harjag inte varit lika försiktig med vad jag ätit utan ätit istortsett allt... ink stark mat i fredags... var ju inte så smart. Men nu får jag vara försiktigare.

Första dagen för min man tillbaka på jobbet nu. Filippa firade med att sova till 7 Och nu låter det soma tt Julia börjar vakna så vi har unnit klä oss o äta frulle!!!

• Pigelinen

Nu har jag lagt in bilder på stora tjejens rum i min blogg, och så har jag börjat planera hur julias rum ska se ut. Har fått hem tapetprover som jag suger lite på och i början av veckan som kommer skulle det komma ytterligare en katalog till affären. Så sugen att börja få i ordnign tjejernas rum nu.

• Pigelinen
    Wiley skrev 2011-03-09 16:29:29 följande:
    Är det fler som blivit spontant gravida efter första IVF barnet här?
    Varför har ni gjort IVF, jag menar har det berott på mannens "dåliga kvalitet" eller på er? Jag undrar bara för att veta hur stor sannolikhet det är att vi ev skulle lyckas på egen hand.
    Enligt läkarna innan vårt första barn föddes så sa läkarna att chansen att jag skulle bli gravid på naturlig väg är MINIMAL då mina båda äggledare är ihopväxta och de har försökt med operationa tt få isär men det gick verkligen inte. Min Bm sa efter Filippa att, ja egentligen ska vi ju prata preventivmedel på efterkontrollen men vi hoppar det va japp sa jag då!
Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4