Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
Men HaZ, varför tittade du inte in Vi låg i sal 30 på 43an
Jag var inne på kontroll i lördagskväll eftersom jag tyckte att jag inte kännt bebisen. Åkte hem 22 och gick o la mig vid 23. Kl 01 vaknade jag o hade en värk o var grymt kissnödig men hann inte riktigt till toa.. gick o la mig igen och vaknade kl 03 o samma sak igen... då insåg jag att trosorna var blöta o att det nog var vattnet som börjat sipra... avvaktade o 3.15 kom en till och då väntade jag ytterligare o kl 3.35 kom en tredje så då väckte jag min man o vi ringde svärmor. 4.40 kom hon och då var det mellan 7-12min mellan värkarna men vi beslöt oss för att åka in ändå. skrevs in 5.15 och då var värkarna mellan 6-10min. Dock var hjärtljuden höga, på gränsen till för höga så jag fick ligga med ctg i 1½tim. jag var öppen 5cm. Samma mellanrum med värkarna men de blev kraftigare o kraftigare. 6.45 blev jag förflyttad till förlossningsalen då jag nu hade rejäla vräkar o ville har EDA. De är gott om tid sa BM... när de väl ringde så var narkosläkaren som sätter EDAn upptagen men han skulle komma så fort han kunde, då insåg jag att nä, jag kommer inte hinna... även om BM fortfarande tyckte att vi skulle hinna. Gissa vem som fick rätt två krystvärkar så var hon ute. 3740g o 53cm lång, 36cm i huvudomfång.
Allt gick bra o jag gick in i min bubbla. Fick beröm för att jag hade varit så lugn och fokuserad, lite roligt då min man inte tycker att de är jag i vanliga fall Sprak dock lite så det blev lite broderi efter. Men annars gick det jättebra.
På eftermiddagen när min man åkt hem så började bebisen kräkas o blev helt röd i ansiktet o sen blå av syrebris, jag blev livrädd men det visade sig vara fostervatten som hon hade svalt. Är tydligen inte helt ovanligt. Men nu mår hon bättre och vi som sagt hemma igen.
Filippa är jättestolt och vill bära o greja hela tiden. Tror nog att det är en docka... men så snäll o klappar o pussar på lillasyster.
Inatt har Julia, sov vår sessa ska få heta, sovit från midnatt o till 6.30 sen amning och sov till 8.30.