Inlägg från: IVFmamma |Visa alla inlägg
  • IVFmamma

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Fick höra av min make om en arbetspolares jobbiga förlossning, det hade tagit 20 min från de kom in till FL, pojken hade fått dras ut med sugklocka + att de hade fått knäcka ena nyckelbenet på honom *ryser* och lider med mamman och pojken men han mådde ändå bra..

• IVFmamma

Hur vare nu det här med antalet FET man får göra osv.??

Får man göra så många FET som man har embryon??

Jag tar våran familj som exempel

1:a ET blev Judith
    1:a FET blev MA, detta betalade vi för
    2:a FET så var det tvungna att tina 2 st, och det ena satte de in och det blev Rebecka(detta betalade vi oxå för)
    Vi har nu 3 embryon kvar, får vi använda alla dessa 3??

Låt oss säga att jag/vi vill göra ett FET i april 2011, det första embryot de tinar sätts in men blir MA/MF. Får vi göra ett FET till?

Jag har nått vagt minne att nån läkare sa att man får bara göra 1 ET och 3 FET (och det räknas även om det blir MA/MF)

• IVFmamma
    Fru Z skrev 2010-11-19 23:11:23 följande:
    Bejbi, till oss sa de att vi kan använda upp alla våra ägg - givetvis betala för varje FET. Så ni kan bli en stooor familj Du är gó! (Å jag är impad över att du lyckas känna igen mig i affären så där bara)

Nu så säger jag natti natt. Har börjat flytta in julen här i huset idag. Njuter av att få pyssla lite, å har gjort mycket fint ikväll. Men nu så ska här laddas inför imorgon. Tänkte försöka baka lussebullar imorgon. Är sjukt sugen på dessa nämligen
    Iofs slängs embryona i jan 2011 alltså om 2 år och 2 mån så att hinna sätta in alla känns lite stressigt om de nu ska hinna ligga där inne i 9 mån. Mannen och jag diskuterade igår lite hur vi ska göra, antingen så kör vi på med 1 barn till ganska snart (/ca.1 år) eller så väntar vi tills jag har pluggat klart och jobbat och då blir det om ca. 5-6 år men då får vi betala för en helt ny IVF om inte nått mirakel har uppstått på vägen. Just nu är jag mer än nöjd med de 2 jag har men jag är orolig att jag i feb-2013 inser att jag vill ha ett barn till.

Jaja vi får se, det är ju en ekonomisk fråga oxå tyvärr...

Haz Jag har ett väldigt bra ansiktsminne..
  • IVFmamma

Än så länge är det inte aktuellt men det känns så konstigt att de ska slänga dessa embryon oxå, det som kan bli mina fina barn slängs... Känns jobbigt.. Men men vi får se hur det känns efter sommaren.. Vet inte om jag orkar, det är ju en stor psykisk påfrestning hela ruvartiden och ångest fram tills man får göra testet.

• IVFmamma
    Wiley skrev 2010-11-28 11:20:55 följande:

Se upp för halkan! Jag druttade omkull igår och rev sönder buyxorna på knäna, annars gick det bra. Var mest orolig för magen, men lyckades skydda denGlad.

Nu har jag en fråga, är det vanligt med menssmärtor i den här perioden v.34? Idag har jag haft mensmärtor till och från hela morgonen. Nån som har erfarenhet av detta?

Tror du inte att det är förvärkar?? Jag kunde ha ont i magen av och till hela graviditeten.

Tur att du inte landa på magen!

EGO: Jag ska börja satsa på mina mammakilon, jag gick upp 13 kg med Beckan och har gått ner 6 av dem´. Väger just nu 92 kg, drömmen vore -10kg, jag är iofs supernöjd med hur jag ser ut. Det syns att jag har burit barn i magen och det är jag stolt över men jag känner mig trött och tung, jag har dessutom massa kläder som inte passar och jag vill inte köpa en helt ny garderob. Dessutom har jag väl gränsfall till PCOs och den blir inte bättre av några xtrakilon
  • IVFmamma
    Jemema skrev 2010-11-26 15:45:19 följande:
    Jag var på RUL i måndags och allt såg bra ut Solig Hjärta

Önskar alla en fin första advent!
    Grattis till lyckat RUL!!
  • IVFmamma
    dazazz skrev 2010-12-05 13:06:26 följande:
    En ny liten ivf-bebis har kommit till världen! 1/12 kl 0303 tittade lilla Isabella ut :) Amningen gick åt fanders men vi mår bra båda två ändå :)
    Stort grattis!!!
  • IVFmamma

Spännande med en massa bebisar som ploppar ut!!

Själv har jag och Beckan legat på KSS då hon har svininfluensan, första fallet i år på KSS...

• IVFmamma

Hon har väl varit pigg och glad hela tiden, bara andas tungt och hostar massor + feber runt 38-39grader

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4