Inlägg från: Fru O Mamma Kokkonen |Visa alla inlägg
  • Fru O Mamma Kokkonen

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

IVFmamma skrev 2011-04-08 06:59:15 följande:
    Allt det dära är normalt, allt ska ju växa och bli stort men jag skulle själv bli orolig om det kom blod, jag var ju så nojig under hela första graviditeten.
    Ja, men jag behövde inte vara orolig för blodet, det var inte ens ett nålsöga stort.. Jag har ju en fostersäck som ev ff ska ut som är kvar o kan blöda rejält... Jag har blödit var gång vi har haft sex, så när jag sitter o krystar på toan för jag är förstoppad o hemorojd kan va därför det kommer blod med.. Inte alls orolig eller nojig. Finns ingen anledning :O)
  • Fru O Mamma Kokkonen

Aurora: Längtar tills jag får fylla ut mina påsar, har hänt liiite men inte tillräckligt ;O) Hehe.. Men läste också att det inte oftast kommer först än vecka 11-12.. Avskyr tröga magen o hemorojderna.. hua.. Jag o Daniel brukar storhandla ihop. Speciellt om jag ska ha hem kattsand.. :O) Kattlådan rör jag absolut inte..

Bejbi: I perioder gör jag ju det givetvis.. ;O) Men försöker att inte göra't.. Försöka njuta av varenda steg...

Längtar så till nästa ultraljud... :O) Knappt tre veckor...

• Fru O Mamma Kokkonen
    Aurora1979 skrev 2011-04-08 21:23:31 följande:
    Katja: Det låter nog större än vad det är. Man går väl upp en kupstorlek för varje storlek man går ner i omkrets? Hade bara ca DD innan op men betydligt större omkrets runt om. 
    Jag hade nog 100 c innan, nu har jag 75 b.. :O) Kupan blev inte större för mig iaf då mina tuttar innehåller nada.. Omkretsen gick ju ner från 100-75 :O)

Laelia: Krya på dig... o hoppas värkarna avtar...
  • Fru O Mamma Kokkonen
    IVFmamma skrev 2011-04-11 11:21:22 följande:

Jag hade med första barnet en sk. varannan dag graviditet ena dagen mådde jag jättebra och nästa dag spydde jag.

Men jag vill inte göra dig orolig, absolut inte men jag känner nästan en plikt att jag berättar att när jag var gravid med "Snutte"(mina syskonbarn tyckte att bebisen skulle heta det, det är graviditeten mellan J o R) så mådde jag illa och spydde redan innan jag ens hade testat positivt men sen försvann alltihop och jag kände mig oxå ogravid och då fanns väl inte "han" mer men du kanske har mått så bra hela tiden. För det är ju som du säger, en del mår ju kanon hela graviditeten

Men jag tror absolut att det inte har hänt så med dig, du har ju sett ett Hjärta på VUL men jag måste bara berätta det.

Jag mådde ju illa från ägget fäste sig, låter nog konstigt o kände konstant hunger typ och fram tills för cirka en vecka sen.. kanske har jag haft mitt då :O) Hihi.. O då ska jag vara tacksam som sagt.. Du får ju berätta precis vad du vill... o alla historier är inte solskenshistorier även om det är dem man letar efter...
Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4