Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
Trodde ischiasnerven gjorde mest ont i rygg och ben...
Trodde ischiasnerven gjorde mest ont i rygg och ben...
Håller med! Ut med er bäbisar - NU!
Ringde FL och pratade med de eftersom det onda i magen inte vill ge sig. De visste inte vad det kunde vara och bad mig avvakta och ringa tillbaka om det inte känns bättre under dagen.
Jaha...det verkar varken bli bättre eller sämre, så det är väl bara att vänta och se vad som händer.
Det blir en väldigt lung helg med andra ord,många timmar på soffan.
Hur som helst så rör den på sig därinne och det är iaf ett gott tecken
Vädret gör ju inte heller att man blir på bättre humör precis, i Gbg är det grått och regnigt idag...
Haz du hade helt rätt, det var bebis på G.
Igår den 9 januari kl.11.20 kom hon äntligen vår underbar lilla flicka! 49cm &3150g och helt perfekt!
Förlossningen gick väldigt fort, hon hade visst bråttom ut, 4 timmar efter att vi kom in FL låg hon till slut där på mitt bröst!!!!
Har nu försökt läsa ikapp lite efter några dagars frånvaro härifrån.
Vi har levt i en bubbla här hemma dagarna och nätterna går i ett. På dagarna sover hon och på nätterna skriker hon helt otrösligt, och däremellan äter hon rätt mycket och då är hon nöjd. Men hur lång tid tar det för de här små liven att få rätsida på dygnet, vad ska jag göra eller finns det nåt jag kan göra? Vänta ut bara kanske?
Börjar misströsta lite själv också...
Inför förlossninge tröttnade jag också på att vänta så jag köpte garn och skulle sticka, bokade in flera fika stunder med vänner och lite annat, och vips! så satte förlossninge igång när jag redan nästan struntat i det
Laelia: BYT! Det var det dummaste jag hört! Själv bytte vi BM både på MVC och nu på BVC. Den vi fick först på BVC gjorde mig bara ledsen och fick oss att känna som dåliga föräldrar på en gång, så vi ringde och krävde promt att få byta. De kunde inte precis neka, och nu känns det kanon bra med den vi fick istället.
Vad jobbar din man med? Du behöver inte svara om du inte vill. Tänkte bara att min man jobbar inom försvaret och skulle ev. åkt utomlands men det var inga problem för honom att ta ut pappadagar i samband med FL, eler annars heller.
Haz & Grymt: Åh lider med er, denna eviga väntan....hoppas ni får snart ut era små guldkorn, så ni kan mysa och det bra istället för att gå och stånka och ha ont.
Här är det väldigt bra, lilltjejen växer så det knakar, måste bero på att hon äter jämt och ständigt Hon är det finaste jag sett! Och tänk vad tiden går, imorgon blir hon 2vv. på måndag är det dags för min man att gå tillbaka till jobbet, så vi får väl se hur det är att vara själv hemma med lilla Linnéa.
Är det nån här som vet var Dr L. Nilsson jobbar nu sen han slutat på SU?
Åh vad bra att Nilsson är kvar på SU, nu hoppas vi att han hänger kvar tills det blir syskonförsök för oss
även om det lär dröja ett tag.
Det är inte aktuellt just nu såklart, men vet ni hur snart efter att man fått barn som man kan försöka?
Laelia: Jag förstår dig, hoppas allt löser sig på det bästa sättet för er *kram* Försök att leva i nuet och njuta av stunden istället.
Dazazz: Ja, nu sover hon ungefär 3 timmar i sträck på nätterna, ganska skönt, nackdelen är att hon kan sova desto mer på dagarn och BVCcill att hon ska äta var tredje timme för att gå upp i vikt enligt kurvan.
när hon väl somnat är hon näst intill omöjlig att väcka, vet inte hur jag ska göra. Ska snart till BVC, får prata med de.
Ja, det här är verkligen det bästa som någonsin hänt! Familjelyckan är helt obeskrivlig.
Bullen: Gör ni syskonförsök nu? Stim. el ostim?
Haz: Åh, vilken fin väska!!!! Du skulle kunna sälja såna, är rätt säker på att de skulle ha en rykande åtgång
Grymt& Haz: Lider med er, den där väntan är verkligen inget att hurra för, hoppas och håller tummarna för att ni ska ska få träffa era små.
Haz: Äntligen, gud så underbart!!! Grattis, blir alldeles tårögd jag med. Åh så fint namn. Ta hand om varandra och berätta gärna mer om din FL när du känner för det. Stor kram!!!
Grymtis: Nu är det väl åndå din tur snart, väntar m spänning. Lycka till!!! Kram!
Haz: Oj, vilken historia! Blev alldeles tårögd - igen, måste varit en otrolig upplevelse för alla inblandade!
Nu får ni ta hand om varandra och njuta av den nya familjemedlemmen.
Skönt att du inte sprack särskilt mycket alls.
Grymt: Håller tumamrna att du är på BB när som helst nu