Mola/Druvbörd
Kasa....jag tycker absolut att det är din tur nu!!! Kommer hålla tummarna stenhårt!!!!
Kasa....jag tycker absolut att det är din tur nu!!! Kommer hålla tummarna stenhårt!!!!
ÅÅÅÅÅ jag ryser skräpmola.....GRATTIS!!!!!!! Du ska se att vi får våra små decemberbebisar (eller ska ni ha i nov?) Men jag é exakt lika nojjig...ska ringa imorgon för ett vul!!!!
Kraaaaam!!!!!!
Vombat- Vilken j-a pärs du går igenom...men vad skönt att leverröntgen såg bra ut och att hcg hade gått ner!!! Skönt att de har sån koll på dig!!!!
Extra stor bamsekram till dig!!!
Jag é jätte orolig att jag håller på att få mf..hade rosa flytningar i förrgår på pappret efter toabesök och idag var det pytte pytte lite brunt på pappret...vet att det kan va vanligt men det känns som det é kört trots gravtest fortfarande e jätte starkt..har ju ömma bröst och lite illamående och då kommer tankarna på ny mola....ska på vul den 18 om jag inte får nya flytningar...
Kram på er alla underbara!!!
Kasa- Hur har det gått för dig?
Kasa!!! Tack snälla!!! Det var precis vad jag behövde höra!!!
Jag é bara i vecka 5+2 så det é tidigt så vad som helst kan hända. Har pratat med en underbar människa på KK som förstod att jag é så nojjig..så om jag vill kunde jag få tid till vul redan nästa vecka men då kan de inte garantera att nåt hjärta syns så jag hoppas att det inte kommer något mer nu så får vi se om lilla loppan mår bra den 18!
Kommer tänka extra mycket på onsdag för dig!!!
Kraaaaam!!!
Vad underbart Kasa!!!! Hurra!!! Och stort grattis till dig iris också såklart!!
Jag har varit på KK idag då mina blodblandade flytningar inte har slutat och även fått lite färskt blod...var helt säker på att liten var borta..men där låg h*n och pickade med sitt hjärta. Jag ska på återkontroll om 3 veckor då de vill fortsätta följa upp då jag har haft mola.
Hur mår du skräpmola?
Hur e det med er andra???
Kraaam och vilken toppen dag det här blev!!!
Vad härligt supermajjsan att du kan njuta..jag längtar tills jag också kan göra det!
Kram!!!
Hej Iris!!!
Förstår verkligen din oro!!!
Jag har haft blodblandade flytningar i en vecka med några dagars frånvaro...de har varit rosa, bruna, röda och har kommit på pappret efter toabesök..i lördags o söndags fick jag färskt blod på pappret vid en gång. I tisdags fick jag lite färskt blod i trosskyddet och det kom även i toaletten.
Igår var jag inne på vul och enligt dem så borde jag va 6+2(den é fortfarande för liten för att mäta ålder på).
Hoppas innerligt att allt går bra för dig!!!
Vilken vecka e du i nu?
Kraaam!!!
Iris-Jag har haft molande värk bara till och från
Själv mår jag illa till och från hela dagen och hade idag min kräkpremiär...blir orolig för att det é mola igen...mådde så illa då och spydde flera gånger om dan och var helt sängliggandes pga tröttheten...men det é väl normalt att börja må illa nu...och lite trött måste man ju få va...som sagt man vill ha gravsymtom men inte för mycket.....
Kasa-hur går det?
Kram!!!
ÅÅÅÅ vad tråkigt Leonel! Stooooor kram till dig!!!
ÅÅÅÅÅÅÅ Vanna!!!! Vad härligt att höra!!!!!!! Jätte grattis!!!!!!!!!
F-n vad jobbigt med en otrevlig barnmorska, men som du skrev försök att skaka av det det kommer gå bra den här gången!!!!!
Kraaaaaam!!!
Hej alla!!!
Välkommen ni nya...hoppas ni hittar tröst och svar på era frågor i vår underbara tråd!!!
Hur går det för er allihopa???
Kasa- Vad underbart att du fått se lilla hjärtat!!!
Vanna- kan du inte få göra ett ul tidigare?
Jag gjorde ett vul i vecka 6+2 och på måndag ska jag få göra ett nytt ska då va i vecka 9+0, och jag vill göra ett till i v13...tänker inte gå till vecka 18 igen som förra gången! Men jag är jätte orolig att den inte lever längre. Mitt mola foster dog ju i vecka 10....
Jag har varit mycket nojjigare än vad jag trodde jag skulle va...jag mår väldigt illa och kräks 2-4 gånger om dan men samtidigt é det inte lika illa som förra gången..då låg jag på soffan eller hängde över toaletten konstant tom vecka 16.
Jag sitter också här och gapar...har jag haft cancer...jag har trott precis som pralinbiten att med partiell mola så var det bara godartade tumörer.
En annan fråga ni som fått barn på nytt efter mola och ni som väntar..tog de prover på moderkakan efter födseln..min läkare nämnde det nån gång!
Kraaaam på er alla underbara!!!
Lavinia- Vilket helvete du har!!! Som du kämpar!
Jag håller med både Kasa och supermajjsan att tråden é ju faktiskt för er som fortfarande kämpar. Jag har varit kluven de gånger jag skrivit om min lycka och oro över min nya graviditet pga att det é känsligt när man själv kämpar, men ni andra vet man gått igenom..det é inte många som förstår!
Hoppas verkligen att allting ordnar sig för dig...och snart!!!!
Supermajjsan!!- Tack! Jag kommer hoppa in i nya tråden och jag hoppas den snart fylls på av gravida fd molor!!!
Morrhoppan!- Jag blödde 2 veckor efter skrapningen och min läkare kollade med vul och såg att han inte fått ut allting så det blev en skrapning till. Då slutade blödningen inom en vecka! Tycker du ska kolla upp det!
Kraaam på er alla underbara!!!
Lavinia!!! Vad härligt att höra!!!! Stooor kram till dig!
Vombat- undrar också hur det går för dig?
Kram allihopa!!!
Lavinia- Vad underbart att läsa!!!!
Tuttan80: Skit att du också hade mola!
Jag fick tillbaka min mens 4 månader efter skrapningen.
Jag hade partiell mola (15 000 i hcg, dött foster) som upptäcktes i vecka 18 på rul och blev skrapad dagen efter..de kunde säga redan då att det va mola, det blev bekräfat 2 veckor efter skrapningen när jag var på återbesök.
Vet inte varför min mens tog så lång tid på sig att komma tillbaka, vet inte om det beror på att bröstmjölken kom igång ordentligt 2 dagar efter skrapningen (fick tabletter för att stoppa det) och min kropp trodde att jag fött barn...eller om det bara var stress....
Kan bara hålla med supermajjsan att alla ni som drabbats och nu lever under kontrolltiden att sörja och göra mysiga saker tillsammans.
Vi bokade en resa till Grekland nån vecka efter beskedet (vi åkte 5 månader senare), där friade min man och vi passade på att gifta oss nån månad efter gravförbudet..och så hade vi ju underbara Ludvig som tog all vår tid...så tiden gick rätt fort även om jag aldrig trodde det när jag var mitt uppe i det!
Kraaam!
Jag hade 6 månaders gravförbud från det att värdet var nere under 5 8 veckor efter skrapning...alltså 8 månader efter skrapningen. Jag hade partiell mola. Så det é så olika!
Kraaam!
Vraket- Jag har gått på Västerås Lasarett för partiell mola och där é allt noll under 5. Jag fick 6 månaders gravförbud efter jag kom ner på noll (precis 8 veckor och då hade jag bara 15000 i Hcg när molan upptäcktes).
När jag tagit några prover efter nollvärdet sa min läkare att han egentligen vill att jag skulle ha ett års gravförbud, då tittade jag bara på honom och sa att det går jag inte med på..jag har haft "0" flera prover nu...så vi bestämde att gravförbudet hävdes efter 6 månader och att jag sen fortsatte att gå på kontroll varannan månad i ett halvår eller tills jag blev gravid.
Jag blev gravid 2 månader efter att jag blev helt friskförklarad så jag tog ju prover ett år iaf, men det var skönt att få börja efter 6 månader.
Att man inte kan ta till sig att det kan bli cancer tycker jag bara é en överlevnadsinstinkt...
Skorpsmula- Kan du inte få träffa en kurator...det kan va skönt att ösa ur sig allt på en som man inte träffar privat!!!
Sen é det så tjejer att man har rätt att va ledsen arg och förbannad och tycka att det é så j-a orättvist att det hänt just mig...det räcker inte med att man förlorar ett barn utan man får dessutom en sjukdom som kan bli cancer och dessutom får man vänta länge på att få börja om igen...det é inget vanligt mf...(även om dem innebär en otrolig sorg)
Kraaaam på er alla kämpar!!!
Bra jobbat Lavinia!!!!
Som sagt man vet aldrig hur fort man blir gravid igen, jag som blivit gravid 2 gånger på första försöket fick ju vänta 8 månader den här gången.... så kör på när ni känner er redo!!! Måste kännas underbart att faktiskt äntligen börja se ett slut och en ny början efter den efterlängtade bebisen!
Kram!!!
Hej allihopa!!!
Vad underbart att höra att flera snart é friskförklarade och jag hoppas att ni även vill vara med oss i gravidtråden sen!!!
Wass- Stort grattis till tjejen!!!
Grubbeltjejen- Jag hade återbesök 2 veckor efter min första operation (partiell mola) och då blödde jag fortfarande, min läkare konstaterade med vul att det fanns rester kvar. fFick göra en till operation dagen efter , då slutade jag blöda på några få dagar.
Tuttan-80 Jag fick ett tidigt VUL i vecka 6 för att se att det inte var en ny mola (jag hade då även tidiga blödningar som samtidigt kollades upp) Sen fick jag ett uppföljningsVUL i vecka 9 då de såg nåt i livmodern vecka 6 som de ville se att det inte växte. Sen har jag inte fått några extra kontroller.
Lycka till nu alla!!!
Kraaam!
vraket- Jag hade 15000 i vecka 18 när de upptäckte det på RUL och hade partiell mola. Så jag hade verkligen lågt men det tog 8 veckor precis för mig att komma under 5 i hcg.
Vombat- ÅÅååååååå vad tråkigt!!! Men som du säger så é et ju jätte bra att de har koll på dig men jag förstår verkligen din besvikelse!!!! Hoppas du snart blir friskförklarad!!!
Kraaaaam!