Inlägg från: Ludvigsmamma |Visa alla inlägg
  • Ludvigsmamma

Mola/Druvbörd

Kasa vännen!!!

Förstår din känsla för stress, jag har precis haft samma tanke om att inte bli gravid efter jag fyllt 35...nu e det bara några månader kvar...inte alls som jag hade tänkt mig....men tänk att om ett år när du fyller 38 kommer du ha eran underbara bebis i dina armar...jag bara vet det!!! <3

Till dess extra styrka glädje och lycka till dig!!!!!

• Ludvigsmamma

Härligt Kasa!!! Hoppas innerligt att minst en stannar kvar!!!!!

Jag har fått tid hos kvinnokliniken för koll av slemhinnan då mensen blivit väldigt sparsam sen efter skrapningarna efter molan. Känns skönt att de kollar upp om det kan va därför det tar tid att bli gravid den här gången.

Är det nån annan som fått skillnad på mensen efter molan????

Kraaaam till er alla!!!!!

• Ludvigsmamma

Hej alla underbara..gamla som nya!!!!

Tack snälla för alla svar ni gett mig ang hur er m,ens blev efter molan....
    Idag e en pissdag...ska ha mens idag och tog ett gravtest som visar allt annat en +...é så innerligt trött på det här...spelar ju ingen roll hur man än gör det blir iaf bara SKIT!!!! BLÄÄÄÄ...ja ja har ju tid på måndag iaf då de ska kolla upp slemhinnorna...

Kasa- Kan bara hålla med vad alla andra har sagt och dessutom ge dig den största kramen!!! Hoppas innerligt att du plussar!!!!!

Vanna-E det nån jag önskar ska få mens så var det du!!! Grattis!!!!!!

Skräpmola...nåt +

Till er alla...Kraaaaaaaaaaam!!!!! <3 och tack för att ni finns!!!

• Ludvigsmamma

Skräpmola- nej nej nej!!!! Jag tycker du ska ringa KK och be dem kolla upp dig pga de tidiga mf om du inte gjort det...vet att ibland kan de va lite svårflirtade men försök ibland har man tur att få prata med nån bra!!!Hjärta

Kasa- Vad jag lider med dig!"!!! Ska det inte räcka med att ni ska ha svårt med att få barn, måste livet strula extra runt omkring??? Jag förstår om du tappade förtroendet för den där psykologen...men jag tror du verkligen behöver prata med nån...byt kurator eller psykolog...du har rätt till det...vet att det kan kännas jobbigt och att man inte orkar ta tag i att börja om från början med en ny person som man ska förklara hur man mår och varför!!!Hjärta

Jag é iaf glad idag..ibland blir man tagen på allvar!!! Har varit hos en läkare idag som kollade med vul och tyckte  allt såg bra ut, men vill gå vidare och utreda ifall om jag verkligen har ägglossning då jag har så sparsamma blödningar eller om det kan va nåt annat som göra att bebis dröjer...så nu blir det äl test hela månaden för sen ett återbesök om en månad.

Kraaam på er alla medsystrar!!!

• Ludvigsmamma

Hej alla toppen tjejer!!!!

Skräpmola- Så jobbigt med såna läkare men vad skönt att ni fått tid till inferlitetsexperten!!!!

Kasa- Vet av erfarenhet att vi som é väldigt införstådda med varför vi mår som vi gör och kan förmedla det kan uppfattas som att må för bra för att gå hos psykolog...så stå på dig vännen, du har rätt till att få hjälp!!!!!

Lindah6- Vad härligt att du haft en bra dag!!! Fler såna vill vi ha!!!

Cia03- GRATTIS åh vad underbart!!! Blir alltid lika glad och får gåshud när nån fd. mola äntligen har en liten bebis i magen!!!!!

Känner mig idag väldigt stark och é så glad och tacksam för alla tankar från er!!!

Kraaam i massor till er alla!!!

Ps...Tycker också vi ska försöka få till en träff....

• Ludvigsmamma

Äntligen dax! Välkommen hit men jag hoppas att det inte é mola!!!! 
    För mig tog svaret bara en vecka men hört att det kan ta upp till en månad innan besked. Tar du hcg prov nu varje vecka till svaret?

Lavinia-  Härligt med dina värden!

Kommer igen!!! GRATTIS till tjejen!!! Jag har skrivit det förut men det ger mig hopp att det snart kan bli min tur!!!

Kasa vännen-Vilken otrolig stress och press det måste va att ens barnplanerande ligger i andras händer! Men...jag har 3 vänner som gjort IVF på Huddinge och alla dem tog det 4-5 försök innan de blev gravida...vet inte om det blev nån tröst för dig eller om det blev mer ett slag i ansiktet....hm...förlåt i så fall.

Väntan efter gravid förbudet har faktiskt varigt jobbigare för mig än under själva gravidförbudet...jag va så fokuserad på det datumet och så säker på att bli gravid på en gång...så förbaskat naiv.....och tanken på  att vår bebis skulle bli 1 år nu i april känns märklig..hade varit  bra mycket lättare om jag var gravid...men men nu kanske jag får hjälp och det känns bra speciellt då vi "bara" försökt 7 månader rent praktiskt att bli gravida efter gravidförbudet och inte ett år!

Vad posetivt det blev så här på fredagskvällenObestämd

Hur som helst så hoppas jag att ni alla får en underbar helg!!!

Kraaam!

• Ludvigsmamma

Hej alla underbara!!!

Jag skulle egentligen till gyn idag för att börja hormonstimulering då jag inte haft ägglossning på hela månaden enligt ägglossningsstickorna...
    men jag plussa i lördags.....helt makalöst men jag é gravid!!!! Kan inte tro det och é så rädd att det inte kommer gå som det ska!!!!

Största kramen till er alla!!!Hjärta

• Ludvigsmamma

Neeej Vombat!!!! Jag bara sitter här och skakar...vilken jävla mardröm....

Vet inte vad jag ska säga mer än att jag har dig i tankarna och é så ledssen för din skull!

Kraaaaam!!!!

• Ludvigsmamma

Tack alla söta för alla grattis!!!!!

Lavinia- Stickorna stegrade sig lite runt då jag ska ha ägglossning men det var inte ens hälften så starkt som kontrollstrecket...så jag får väl antagligen inte fullt utslag på äl stickor (har ju testat det flera månader och aldrig varit i närheten av lika starkt som kontrollstrecket) Hoppas  verkligen du fortsätter ligga under 5!!!!

Kasa-Hur e det med dig?

Vanna- Hoppas du också får ditt plus nu!!!

Till er allihopa önskar jag plus till er som får och lågt HCG till er som kämpar!!!!

Svar på tråden Mola/Druvbörd