Hej alla! Det fortsätter hända mycket på detta forum!
LitenMaria: jag tror att det är precis som du säger att de förmodligen inte fått bort allt utan "bara" behöver skrapa en gång till. Det behöver inte alls vara så att det spridit sig! Du är väl förunnad att slippa det, verkar som du går igenom tillräckligt mycket ändå!
Partiell mola: har du fått några fler svar? Jag hade iofs komplett mola, men det tog flera månader för mitt HCG att gå ned. Det var jättesegt.... men jag har som tur var sluppit behandlingar och är idag friskförklarad. Fick vänta ett år.....
Smilla: Hört något än?
Alla ni andra fortsätt kämpa på! Själv har jag precis kommit tillbaka från VUL där jag sett ett starkt hjärta slå, så nu vågar jag äntligen tro på att jag är gravid på riktigt denna gång :) Tyvärr kan de ju inte utesluta partiell mola eftersom det fortfarande är så tidigt (9+0), så jag ska få ett nytt VUL om ett par veckor. Ett års väntan har verkligen inte varit för gäves om det går bra denna gång. Sen sa min läkare att de har märkt att risken är större att man får samma mola som man en gång har haft och eftersom de såg ett hjärta kan de ju utesluta komplett mola :) Dessutom passade jag på att fråga lite av de frågor jag glömde fråga när jag är mitt i det. Tex är vi ju alla rapporterade till cancerregistret, men om man inte får en behandling så syns det inte av försäkringsbolat etc eftersom de har en annan kod än annan canser. dessutom frågade jag om gränserna (när det räknas som negativa värden) och hon sa att det är inte olika sjukhus som har olika gränser utan olika sjukhus använder olika metoder att mäta HCG, och det är de olika metoderna som har olika värden.
Kram på er alla!