Inlägg från: Anonym (skräpmola) |Visa alla inlägg
  • Anonym (skräpmola)

Mola/Druvbörd

Hej på er

Jag vill jättegärna höra hur det går för er wass o shirin, känns skönt med positiva graviditetsbesked efter mola.

Håller tummarna för sänkta hch:er hos Lavinia och Vombat, skriv o berätta hur det går!

Vanna, Ludvigsmamma o kasa, snart så sällar jag mig till ert sällskap, från mitten av dec får jag börja barnverkstan igen. Är rätt nervös inför det, verkar som alla alla här inne har haft lite strul innan ny graviditet lyckats... Vanna, om det är sköldkörteln så kan det ju vara bra på ett sätt, löser sig ofta med medicinering så då kan det ju åtgärdas o mensen komma igång.

Jag tror tyvärr också att det inte gått bra för Epelino...

kram

• Anonym (skräpmola)

Instämmer till fullo i Vombats sammanställning med lyckönskningar och hållna tummar! Kommer tänka särskilt på dig de närmsta veckorna Vombat, jag hoppas verkligen att dina värden fortsätter att sjunka av sig självt.

Till dig Bela måste jag säga tack för att du delade med dig, det kändes bättre att få höra att det fungerat direkt för dig, då finns det ju hopp för mig med Glad

Kram till er alla

• Anonym (skräpmola)

Kommer såklart även tänka lite extra på dig på fredag wass. Hoppas verkligen att det inte är några dumheter på gång.

kram

• Anonym (skräpmola)

Wass, Lavinia och Vombat, hur har det gått för er? Jag hoppas på goda besked.

Kram

• Anonym (skräpmola)

Åhh nej Vanna, ibland pissar livet lite extra på vissa människor, det är så sjukt orättvist. Förstår att det känns jättetungt just nu men en diagnos kan ju vara bra ur perspektivet att detta går ju att få ordning på och sedan bör du kunna bli gravid utan problem. Jag skickar en stor cyberkram tll dig och håller tummarna för snabb behandling.

Supermajjsan, du kommer garanterat att få en fin julklapp den 22 dec, kan inte tänka mig nåt annat!

Kasa, hur går det för dig?

• Anonym (skräpmola)
    vombat skrev 2010-12-17 13:04:05 följande:
    Hej! Jag vet att jag inte känner någon av er, men det känns som det. Varje gång någon får ett dåligt besked känner jag mer er och varje gång någon äntligen kan dela med sig att lite goda nyheter så blir man glad och det väcker hopp i en själv att en dag få sälla sig till skaran.
    Jag håller med! Ni är ju konstigt nog de människor jag delar det mest privata med, sånt som jag inte vet att vänner ska veta om tankar och oro.

Jag blev så otroligt ledsen när jag läste om er Lavinia och Vombat. Vet inte vad jag ska skriva förutom att jag tänker på er. Jag hoppas du kan få ledigt över julhelgerna Lavinia, tycker dock att både din arbetsgivare och dina kollegor borde ha förståelse för att du har behov av att vara ledig senare om det inte går nu, du har trots allt cancer som måste behandlas! Många arbetsgivare gör undantag och låter arbetstagarna spara semester trots att man egentligen inte får i vanliga fall när sånt här händer. O självklart behöver ingen av er komma med uppmuntran till oss andra just nu, det är ju ni som behöver det!

Nästa vecka håller jag tummarna för er Vanna o Kasa.

SuperMajjsan, vad härligt!

Jag gjorde mitt sista prov denna v! Har passande nog äl så nu passar vi på :)

Kram
  • Anonym (skräpmola)

Hej tjejer

Hoppas ni har haft en riktigt bra jul! Jag har stoppat i mig så mkt mat o sötsaker så jag tror jag kan leva på det hela januari...

Skickar en extra stor kram till er Lavinia o Vombat, varje gång jag tänker på er inser jag vilken tur jag har haft som har fått ned mina värden. Det är väldigt få personer i min närhet som förstår det, de flesta har kommit o kommer med "uppmuntrande" kommentarer om att "det här väl inte behöver vara så farligt" o vill inte förstå den oro jag känner för om jag överhuvudtaget kommer att kunna bli gravid igen o hur det då ska gå.

Jag hoppas du får träffa en bra kurator Lavinia, en som kan hjälpa dig att få utlopp för all ilska, frustration mm som du känner. Jag tycker att det är lite lättare att hantera alla graviditeter runt omkring mig nu men det tog ett par månaders samtal för att komma dit. Har fortfarande svårt att hantera dem som i mitt tycke berättat om sina graviditeter på ett okänsligt sätt för mig. Ännu svårare har jag för alla som fläker ut att de är gravida på facebook trots att de bara är väldigt tidigt i graviditeten, det är så uppenbart att de aldrig har behövt uppleva att det kan gå åt skogen då.

Hoppas hoppas att det har gått bra för er Kasa, Vanna o Wass, ser fram emot goda nyheter från er.

Ludvigsmamma, nästa månad är det vår tur att få ett + på den där stickan!

Vi verkar ju vara ett gäng som bor i Sthlm, en nervös men ändå spännande tanke att någon gång få träffa er....

Kram

• Anonym (skräpmola)

Skickar en stor kram till dig Kasa, usch vad trist att höra att det blev missfall, skräp oxå. Klart du inte orkar vara glad hela tiden när det är som det är. Tråkigt med pappan till din lillkille, man behöver ju inte direkt fler bekymmer just nu! Betyder detta att du måste ta ut nya ägg nu, så som du gjorde i höstas?Eller finns andra alternativ att testa? Dum fråga kanske men är inte så insatt.

Skönt att infektionen läkt ut Vanna, då borde allt mensen kicka igång snart också, förhoppningsvis hinner du inte ens starta någon utredning av det innan den visar sig!

Fundersam, vad kul att få välkomna dig till "försöksklubben". Jag hoppas innerligt att det snart meddelas fler graviditeter här inne. Lycka till med provet på måndag.

O Vombat, vilka goda nyheter! Även lugnande och roligt att höra om din lycka Pralinbiten.

Supermajjsan, jag känner mig också som en surkärring när jag kollar andra trådar och när jag pratar med gravida vänner Glad. Förhoppningsvis får du snart sällskap av fler gravida fd molor här istället.

Själv ska jag påbörja försök nr 3 att bli gravid efter mola inom några dagar (får erkänna för er att vi fuskade o försökte även i november trots att vi inte fick).

Hur går det för dig Lavinia?

• Anonym (skräpmola)

Måste förresten bara lägga till, apropå det supermajjsan skrev om okänsliga läkare och div kommentarer, att jag inte kan förstå hur folk tänker som säger att man inte borde vara ledsen och sörja ett förlorat barn eftersom man aldrig var gravid. Har fått den från ett par människor, det gjorde riktigt ont att höra. Mola eller inte så har jag ju trott att det skulle bli ett barn, klart man sörjer när det visar sig vara fel, precis lika mkt som man sörjer vid vanliga missfall.

• Anonym (skräpmola)

Hej på er

Hoppas på att ni alla har haft en fin helg. En enorm lättnad att läsa om era värden Vombat o Lavinia, har tänkt mkt på er trots att ni är två för mig helt okända människor!

Själv försöker jag att inte hoppas för mkt på att det ska bli ett + på stickan denna månad men kan ändå inte låta bli att känna efter kroppens signaler. Frustrerande att inte veta om det kommer vara som förra gången, då "visste" jag att jag var gravid bara några dagar efter äl, men nu minns jag inte hur det kändes och ingenting säger ju att det kommer att vara samma sak nu som då. Är verkligen jättedålig på att vänta!

kram

Svar på tråden Mola/Druvbörd