Inlägg från: Anonym (skräpmola) |Visa alla inlägg
  • Anonym (skräpmola)

Mola/Druvbörd

Håller med Vombat, skönt att ibland ha er tjejer som vet vad det handlar om. Jag har också varit väldigt öppen med vad som hänt. Min kompletta mola innebar att jag väldigt tidigt i graviditeten såg jättegravid ut så alla på jobbet visste om det.

Fran, vad skönt att det gått ned så snabbt, du kommer garanterat vara på normalnivåer inom 8 v, då blir det bara 6 mån uppföljning!

kram

• Anonym (skräpmola)

Jag tillhör också SÖS! Tar mina prover på vc eftersom jag bor utanför stan så jag får mina svar dagen efter. Min mola upptäcktes utomlands så jag skrapades där och fick svar på att molan var komplett efter 7 dagar. Jag skrapades i början av juli och mina värden har sjunkit jättesnabbt. SÖS har sagt att jag måste vänta till februari med ny graviditet men jag kan inte se varför. De vill räkna 6 mån uppföljning från det att jag kom hem till Sverige och hade mitt första besök hos dem. Det vill inte jag, jag tycker att det åtminstone ska räknas från skrapningen. Jag tänker göra ett försök att argumentera för att jag ska få göra mitt sista kontrollprov i mitten av dec o sedan börja försöka igen (kommer att ha äl runt den 20:e dec o fyller lägligt nog 30 därikring Flört). Minns jag rätt om du Kasa har fått börja tidigare än efter 6 månader? (laddar inför samtalet med SÖS).

Kram tjejer

• Anonym (skräpmola)

Tråkigt att behöva välkomna dig hit Linn03.

Mitt råd till dig är att ta det dag för dag inledningsvis eftersom uppföljningstiden annars känns så oändligt lång. Det hjälpte mig i början. För mig har halva tiden gått nu och då börjar tankarna på en ny graviditet att kännas verkliga igen, därav de senaste diskussionerna om uppföljningstider. Jag tror säkert att du kan bli överlämnad från KK till din egen gynekolog om du har en och sköta uppföljningen via denne. Du måste bara orka med några jobbiga samtal till för att ordna med det. Sen är det precis som Vanna har skrivit, en kamp men det blir bättre.

Kasa, jag håller tummarna för dig. Jag har väl egentligen tid att vänta men längtan är stark och förstärks av att en efter en av mina vänner talar om att de väntar sitt första barn (flera som inte kännt sig redo fick en tankeställare när molan hände mig, vi var nog alla väldigt naiva i vår syn på missfallsrisker osv förut). Jag får väl se vad SÖS säger när jag pratar med dem i nästa v.

Även jag har tänkt mkt på Epelino!

Kram

• Anonym (skräpmola)

Många både bra och dåliga nyheter sen jag var inne sist. Jag håller alla tummar som går för dig kasa och till dig Shirin vill jag bara säga att det i vart fall för mig bara är glädjande att höra att du har blivit gravid igen och att allt går bra hittills. En medsyster är det lätt att glädjas åt. Andra vänner, där har det varit upp och ned för mig. Har svårt att känna riktig glädje för deras skull men försöker så gott det går. Avundsjuka och orättvis känslor är nog svårtatt helt undvika men de kan man ju lufta för karln hemma eller här :)

Tråkigt att höra Vombat men kom ihåg att en komplett mola inte behöver vara värre än en partiell i uppföljningstider o så om värdena sjunker bra.

Kram till er alla

• Anonym (skräpmola)

Jag skickar en varm datorkram till alla "molor" därute som kämpar mot livets orättvisor. Känner mig rätt energilös efter en gårdagskväll med gravid vännina, det tar ork att smila när man inte är allt igenom glad.

Kasa, jag hoppas att ditt ägg ska fästa, det kan dröja längre innan mätbart hcg kommer så ge inte upp hoppet än. Kan ni inte skämma bort er själva lite du o sambon? Åka på spa en kväll om ekonomin tillåter eller ordna hemmaspa med hämtmat o skumbad.

• Anonym (skräpmola)

3 molor i rad, vilken megaotur!

Kasa, jag hoppas att mensen ännu uteblir för dig. Angående min vänninna så är det tyvärr inte lönt att prata med henne. Hon är en fin vän på många sätt men redan innan molan hände mig har jag ibland reflekterat över att hon är en självupptagen person med höga krav på att hennes mående ska stå i centrum (då i förhållande till hennes sambo). Har själv fått känna på det nu då hon först valde att berätta om sin graviditet kort efter att min mola upptäckts på ett okänsligt sätt (som inkluderade att jag inte hade en aning om att hon försökte bli gravid och offentlig plats) och att hon därefter har frågat mig om hur min graviditet kändes osv utan att fråga en enda gång hur jag mår. Om det inte vore för att vi tillhör samma tjejgäng som står varandra nära hade jag legat lågt med kontakten med henne just nu till jag kände att jag kan uppskatta hennes andra kvaliteer igen (för hon har många goda kvaliteer). Nu försöker jag istället att hantera det vilket går hyfsat, mest för att jag vet att de andra tjejerna också tycker att hon beter sig okänsligt.

Hoppas på + besked från Ludviksmamma, Vanna o Kasa snart!

Jag har fått tid för mitt sista prov nu, strax innan jul blir det, sen är jag fri att ansluta till hoppas på + gruppen. Längtar!

• Anonym (skräpmola)

Kasa, jag hoppas du fått goda besked idag!

Linn, jag vet att det inte är lätt, men försök o inte jämföra den resa ni ska göra med den graviditet som borde ha varit. Jag tror att du kommer att kunna njuta av resan o tiden tillsammans med sambon då. Att resa bort kan ju även vara ett tillfälle att både få vara ledsna och glada tillsammans.

Jag har precis fått det glädjande beskedet att mitt sista hcg prov blir i mitten av dec, sen är jag fri att börja om med barnverkstan! Längtar.

Kram till er alla molor

• Anonym (skräpmola)

Hej tjejer

Jag måste bara säga till dig Vombat att jag håller med Kasa om att du bör ifrågasätta om de föreslår cellgifter redan. Kräv att de ringer st Görans i Gbg o övergurun där på molor, du har rätt till en second opinion.

Till dig Lavinia kan jag bara säga, vilket skit! Har du någon att prata med, en kurator eller psykolog? Passar inte alla men mig har det hjälpt att få vräka ur sig ledsenheten, avundsjukan o bitterheten hos psykologen. Jag gick hos en kvinna som har arbetat länge på kvinnoklinik o det var så skönt att genom henne få bekräftat att alla jobbiga bittra tankar är helt normala och tillåtna att känna, man måste inte alltid vara stark och snäll. Man får känna att det är så grymt orättvist när folk omkring en spottar ur sig ungar på löpande band

Stor kram till er alla

• Anonym (skräpmola)

Skönt att höra Vombat! Du ska se att det kommer ordna sig.

Kram

• Anonym (skräpmola)

Så himla tråkigt att höra Lavinia och Vombat. Fy fasen. Jag hoppas verkligen att era skitmolor ger med sig på en gång efter en dos cellgift.

Låter som du har ett bra upplägg inför tisdan Lavinia, njut av helgen. Om ledsenheten blir för stor, stå på dig om samtalskontakt, det har du rätt till och det ger en annan sorts hjälp än den man får härinne!

Stor kram till er alla

Svar på tråden Mola/Druvbörd