Vad ska ni äta i dag 25
Falukorv i ugn med chilisås och salladslök, kokt potatis. Det blir nog lite grönsaker till det.
Falukorv i ugn med chilisås och salladslök, kokt potatis. Det blir nog lite grönsaker till det.
Raggmunk, bacon och lingonsylt blir det ikväll.
Helstekt fläskfilé, potatishalvor, tzatsiki, fransk tomatsallad med rödlök och en grönsallad.´Till det blir det öl, vin eller alkoholfritt - beroende på vad grannarna är sugna på
Till efterrätt har jag gjort vaniljpannacotta med hallongele och hela hallon. Sen tar väl maken och grannen ev en irish.
Här blir det flygande Jakob med ris.
Idag blir det grillat - flintastek, grillad potatis, halloumi lindad i bacon, tomtatsallad, en vanlig grönsallad med avocado samt hemmagjord bearnaisesås. Efteråt blir det ben & jerry glass
Idag ska vi svänga förbi fiskboden och förhoppningsvis få tag på skaldjur till middag. Har inte bestämt vad ännu utan får se vad de har när vi kommer dit.
Skink och ost paj med fetaost i.
Kycklinghalvor rostade i ugn och jag tror att jag tänker göra ugnsrostad färskpotatis till det.
Förrätt: Vitlök- och mozzarellagratinerad baguett
Varmrätt: Baconlindad helstekt fläskytterfilé, ädelostgratinerad potatisgratäng och grönpepparsås.
Pannkakor