Vad ska ni äta i dag 25
Fisksoppa med bland annat lax, sej, fänkål, purjolök och saffran. En klick aioli till.
Fisksoppa med bland annat lax, sej, fänkål, purjolök och saffran. En klick aioli till.
Raggmunk, bacon och lingon.
Idag var en jobbig dag för alla i familjen så det fick bli Kinamat. Tacl och lov för hämtmat ibland!
En köttfärsgryta med bland annat aubergine, zucchini och kalamataoliver. Ris till.
Trött efter en hård dag på jobbet blev jag övergiven hemma med två kinkiga barn, men maken hade i alla fall vett att fjäska genom att köpa färsk pestofylld ravioli med tomatsås på Östermalmshallen till mig. Så en god middag fick jag.
Kycklingsallad.
Vi hade pick-nick med några vänner i en park och kunde konstatera att vi var enda barnfamiljen i hela parken. Det var dock helt ok men liiiite synd var det att det började regna.
Så det blev ingen långsittning men vi hann äta lite pastasallad med rostbiff och fruktsallad i alla fall.
Färsk tortellini fylld med ricotta, tomat och basilika (köpt) i tomatsås (hemgjord) med en fräsch sallad vid sidan av. Enkelt men gott.
En god fiskgryta med grön curry, koriander, lime, broccoli, morötter och kamutvete.
Sushi!