Vad ska ni äta i dag 25
Här blev det också kyckling fast stekt filédito. Till det en potatis- och svartrotsgratäng och en chevrékräm - både och var rester från påskhelgen.
Ugnsbakad lax på en bädd av champinjoner och röd lök. Röd quinoa och en kall limesås till-
Maken plockade ihop lite smått från delidisken. Marinerade kycklingspett, västerbottenostpaj, vitlöksbröd, parmaskinka, melon, lite grönsaker och säkert något mer som jag råkat glömma. Han har fixat något till efterrätt också vet jag för det står en påse i kylen och han vispade grädde innan han gick och nattade dottern. Så jag sitter här och funderar på vad det kan vara medan jag smuttar på mitt glas vin.
Måndag, måndag, måndag...
Spaghetti med köttfärssås.
Nåväl. En riktigt god sallad blev det till i alla fall.
Vårkänslor idag! Grillad kyckling och fransk potatissallad. En avokadosallad till.
Tack Mumu! Ska lägga "genvägen till" Penangkycklingen på minnet. Enkelt och gott är aldrig fel.
Ikväll var det klassisk fredagsmat. Pommes, biff och vitlökssmör. En schysst sallad till.
Vi brände ett presentkort på Melanders fisk och har därmed satt i oss obsena mängder skagenröra på surdegsbröd, crêpes med kantarellstuvning och Västerbottenostpaj. Lite senare när vi inte är så mätta längre ska vi äta en hallon- och blåbärspaj med vaniljsås från samma ställe.
Fläskkotletter, ugnstekta potatisklyftor och rödbetor med massa rosmarin och en jättegod coleslaw på kålrabbi.