Inlägg från: johandra |Visa alla inlägg
  • johandra

Bruttornas tjattertråd nr 17

Men hej Adelisa vad kul att du är tillbaka!

Och det hade visst hänt en del för dig med..Skönt att du mår bra trots det tråkiga. Men ibland är det ju så och så länge man gör det bästa av situationen så är det ju det bästa. Kul för pojkarna att ha fått sin pappa oxå tillslut. Och vad roligt att vara nykär,det var ett tag sen

Här händer det väl inte så mycket mer än att vi just nu bara lever med alla våra barn. Det e ju tokmysigt men samtidigt så längtar jag verkligen tills dom växer upp en aning. Men som du säger så växer dom ju så snabbt ändå,kan inte fatta att Ella snart blir 5år jag heller..och lilla Alice blir 3år om bara drygt en månad..helt galet!

För mig personligen så har jag seriöst börjat fundera på framtiden...jag måste hitta på nåt att göra innan jag blir för gammal så som det ser ut nu får det bli en ky-utblidning till hösten nästa år så man kanske tar sig nånstans i livet....det funkar ju inte att hålla på o hanka sig fram på det här viset längre,jag vill ha ett bra, roligt och gärna hyffsat betalt jobb nångång..man ska ju ändå jobba 30 år till så det börjar väl bli dax att ta tag i det hela..

Hot: Vilken jättefin bild!

Mamma till världens finaste Ella 060309, Alice 071219 och Milla 100410
  • johandra

Allvarligt hot fuss,era små tvillingar är nog det sötaste jag nånsin sett!!! Jag blir så avis så jag skulle kunna skaffa 8 ungar till bara för att få ha en sån där liten till...sen tar hjärnan över o säger till mig att det är nog med barn i detta hus haha

hur är det med er annars då allihop?

Cash: Hur går det med familjelivet???Jobb??

Här jobbas det igen...men det blir kortvarigt för Johans jobb klarar sig inte utan honom, så jag går hem igen from april...sen har jag sökt skola till hösten...Jag får vara kvar på posten men efter deras senaste påhitt om förändringar så går det inte att jobba kvar...folk flyr fältet för fullt och på just det kontoret jag är nu är över halva styrkan utbytt redan,detta sen oktober, så det känns som ett sjunkande skepp...och ska jag plugga igen så måste jag göra det nu med tanke på min höga ålder...Lager- och transportstyrning ska jag gå hade jag tänkt...som tur är så har vi råd med det utan att behöva ta mer studielån så det blir väl två lite halvtrista år frammöver men hellre det än en massa mer tusenlappar i studielån...det är en yrkesutbildning så jobbchanserna känns höga och jag är laddad till tusen!

Milla har redan fått dagisplats på tjejernas dagis så nu e det klart oxå

Jag har precis idag blivit av med febern efter nästan 5 dagar i galet sjukt tillstånd...jag är lite matt fortfarande men det är skönt att känna sig som människa iaf!

• johandra

Cash: Vad skönt att det ändå ser ljust ut för er..Kämpa på!

Här har jag fått veta att jag till 99.999% kommit in på utbildningen men ett officiellt besked kan jag inte få förrns i augusti...Men jag har redan gjort en intervju och det visade sig att jag visst kände rektorn på skolan så det ska inte vara några problem...Jag ska in o jobba i juli, sen tar vi semester i augusti och sen hoppar jag på skolan. Känns bra att veta hur livet kommer se ut i åtminstone 2 år till

Kul att du blivit "bas" på jobbet cash,du gör nog rätt i att hålla fast i den tjänsten ett tag innan du går vidare...

• johandra

Men grattis tjejen! Vad kul! Åhhh jag blir så avis...har hur många som helst runt om mig just nu som är gravida o ska ha bebisar igen....Jag vill ju oxå vara gravid o föda o snusa på ny bebis men jag vill ju inte ha fler barn så det funkar lixom inte riktigt

• johandra

Hello alla!

Kul att några tittat in igen

Här är det fullt upp...vi har dragits med sjukdomar av diverse slag sen januari och håller just nu på med springmask som bara vägrar ge sig..jag har städad mig till nästintill utbrändhet men det hjälper inte...nu ska vi köra en redig dos med medicin som vi hoppas tar död på eländet en gång för alla...vi har dessutom kört vattkoppor på alla tre o lite annat smått o gott ...förjäkligt..

Tussen: Vad vill du plugga??

Jag börjar oxå plugga nu i höst...ska bli riktigt roligt och skönt framförallt att få i ordning på tillvaron här hemma...nu vet vi iaf hur det kommer se ut ett par år framöver...Johan har fått nytt jobb så vi börjar på ny kula allihop till hösten..Milla har fått plats på samma dagis så allt känns skönt så här långt iaf

Guldgossarnas: Vad vill ni ha för typ av hus då?? Vi trivs fantastiskt bra här hemma nu efter alla ombyggnader...vi ska bara bygga en altan men det får komma nästa år, vi orkar inte med det i år...I kristi himmelfärdshelgenn ska vi byta ytterdörr men det är den stora investeringen i år....

cash: Skönt att ni kämpar på, jag önskar er stort lycka till!

Och angående barnens storlek så är dom inte så himla stora här...Ella är väl runt 104cm tror jag, väger 16kg och har 29 i skor...Alice här väl 95cm eller så, väger 12.5kg och har 24 i skor..
    Milla är väl den som är störst...80cm lång och väger 12kg*s* Men hon har bara 21 på skor..Kort och tjock som sin mor! 

• johandra

för helvete tjejer det här hoppas jag inte är sant...

har känt mig lite knepig sista veckorna och tog nyss ett gravtest...som visar +!!???!!!?? Ett väääääldigt svagt sådant men det syns...

Kadima: Du som fått falska +, hur har dom sett ut??

Det här måste bara vara falskt, jag vet inte vad jag ska göra annars....sitter här med en stor klump i magen..

och ni som har mig på fejjan, inte ett ord om detta där!! 

• johandra

åhhh vad du får mig att hoppas cash!

Jag har aldrig fått ett falskt + tidigare.....jag har hormonspiral sen förra sommaren..

har pratat med gyn och ska upp dit imorgon-bitti...

fy fan alltså jag HOPPAS verkligen att det inte blir ett barn av detta....jag fattar inte hur jag ska kunna göra en abort men jag kan samtidigt inte få fler barn just nu...hur ska då mitt liv bli???? Vilken jävla soppa! Johan höll på att svimma när jag berättade för honom i telefon...

vi har ju knappt haft sex på senaste tiden heller meed alla sjukdomar som härjat här hemma....fy faaan alltså... 

• johandra

har tagit ett test till nu och även det är positivt....det är helt sjukt, jag är gravid igen!

Ska till gyn imorrn bitti iaf, så får vi se hur det ser ut o hur långt gången jag är o så....

jag sitter här i chocktillstånd och vet inte vad jag ska känna o tänka.... 

• johandra

jag var o tog cellprov för kanske 3månader sen o då hade trådarna åkt in men bm såg dom och sa att det inte var nån fara....men jag tror inte att jag är så långt gången för testen var ju så svaga....men det återstår väl att se..

fast det lutar åt abort...det funkar verkligen inte med en bebis nu...men det hugger i hjärtat av bara tanken om jag ska vara ärlig... 

• johandra

Jessica: Ja usch det här är verkligen inte roligt..och barnvakt kan vi inte få, hela släkten är borta just den här helgen...Men jag får utgå från att detta är en graviditet, 2 tester kan ju inte visa fel tycker jag...återstår väl att se om det sitter som det ska bara....helt galet nog så hoppas jag att det löser sig spontant, via ma,X eller vad somhelst som inte innebär att jag aktivt måste ta ett beslut..

Förnuftet säger såklart att det måste bli en abort...det passar verkligen inte alls just nu och vi har ju redan tre små barn! Johan vill absolut inte behålla det och förstår inte alls varför jag tvivlar...men i mitt hjärta är ju detta en ny liten tösabit och vi skulle ju klara av det såklart....även om det skulle bli minst sagt jobbigt...

Gjorde du en abort i julas förresten?? Blev du gravid trots skydd??

Om vi nu gör en abort och går vidare så undrar man ju även vad man ska ha för skydd för resten av tiden...kådis i all ära men det funkar ju inte och inte litar jag helt på det heller..jag kommer nog aldrig att lita på nånting om inte hela livmodern plockas ut.....och som det känns nu efter det här så kommer jag säkert vilja skaffa en till sen efter studier osv..även om jag kännt mig klar med detta tidigare, men det här ställde ju allt på foten...

fan fan faaaan alltså! 

• johandra

Miss: Oj ja du låter ju som mig du.. Men isf är ju knuten inte ett speciellt bra alternativ...att man kan knyta upp den är inte heller säkert då dom slutar producera riddare efter ett tag...vi läste på om det där och kom fram till att det inte var ett alternativ för oss just pga osäkerheten i det hela..

Guld: jo nog kommer det bli rätt beslut....hur det nu blir...men det lutar verkligen åt abort om det inte löser sig av sig självt....det funkar lixom inte med ännu ett barn i vår redan stora familj och framtid osv...

P-sprutan litar jag inte alls på...har flera vänner som blivit gravida med den, den senaste i raden fick veta det i v20 och fick således ett barn bara 4.5mån senare...men om den funkade klockrent så vore det ju toppen! 

• johandra

Miss: Jag har inte den blekaste om vilken vecka jag kan vara i...men testen var ju rätt svaga och senast hade jag en väldigt väldigt sparsam mens, om det nu ens var mens (den kom 2.5v för tidigt), så går jag efter den förra mensen så borde jag vara i v6 eller så..

• johandra

DET VAR INGET!!!!

Jag är så lycklig så det är inte klokt...dom kollade med vul och såg ingenting mer än äggblåsor (på båda sidor så det är väl därför jag är så fertil) och sen tog dom gravtest som visade neg...men jag fick ändå ta ett hcg-prov och det var under 2, så det betyder ingen grav alls! Herregud så skönt!

Samtidigt tyckte hon att det var mycket mycket konstigt att 2 test visade +, så hon tyckte att jag skulle höra av mig till cb och berättade det för dom..

men nu kan man njuta i lugn o ro av helgen och fortsätta rumla i sänghalmen ett tag till  

• johandra

och här jobbar jag, Johan e hemma med barnen och husprojekten är för tillfället i det närmaste avklarade...efter sommaren (som jag hoppas återkommer snart) så ska vi bygga oss en altan...så vi slipper bygga den nästa år utan bara kan gå raka vägen ut o sätta oss när våren knackar på dörren igen...

vattkoppor e ju lite halvjobbigt får man säga men vi gick igenom det med bravur faktiskt...ingen av dom blev speciellt sjuka och dom hade ett jobbigt dygn var men sen var det fullt hanterbart...väldigt skönt att ha det avklarat iaf

Nu har vi snart nedräkning till semestern iaf...det blev ju bara 1v för oss iom att Johan fick ett nytt jobb men så kan det vara..vi drar till vimmerby  två dagar då o sen får vi se vad vi gör resten av dagarna...sen blir jag hemma augusti ut o så ska vi skola in Milla på dagis o sen börjar jag skolan igen...det ska bli kalasskönt faktiskt! kul och jag hoppas innerligt att detta leder till ett bra jobb sen..

• johandra

jamen det missade jag ju, Grattis Nathalie! Hur mår du då?

Hello Adelisa Allt bra med dig o maggen? 

• johandra

Hej alla! (om det nu är så många kvar här inne )

Skruttis: Grattis till jobbet! Låter inte så vidare kul att ni inte hinner ses men det kanske löser sig med tiden?? Och det lät som en riktigt elak operation det där, vad är det som har hänt med dina fötter?

Och stort lycka till med viktnedgången...jag ska gå ner 12kg detta år så jag har precis satt fart på riktigt nu...inga soppor o måltidsersättningar här dock så min viktresa lär ta lite tid, men det får det göra! Håll oss uppdaterade vettja

Själv pluggar jag på och jobbar när jag hinner. Vi har en rätt saftig kurs just nu, barnen är sjuka om vartannat o jag har jobbat lite för mycket under december så jag känner mig rätt slutkörd...iom så har jag bokat en vecka i egypten i mars tillsammans med en kompis...hoppas innerligt att jag kommer njuta lika mycket som jag tror av att få vila upp mig en vecka...så att jag inte ligger där o saknar ihjäl mig efter familjen Stora tjejerna ska dock upp till sälen halva den veckan o Milla har ju inte riktigt nån tidsuppfattning än så för deras del lär det gå bra. Ska bli väldans roligt iaf att få komma iväg, läsa lite böcker i lugn o ro o bara slappa!

Hur är det med preggosarna i tråden då? Adelisa o Nathalie?

Svar på tråden Bruttornas tjattertråd nr 17