Inlägg från: johandra |Visa alla inlägg
  • johandra

Bruttornas tjattertråd nr 17

cash: Vad kul att han är blöjfri Det är Alice oxå..Hon passade på att sluta två dagar innan vi åkte ner till skåne, så vi stannade väl ungefär en gång i kvarten hela vägen ner. 50mil tog dryga 8 h bara! Men det har knappt skett en olycka sen dess så det verkar gå mycket lättare med henne än med Ella iaf...

och jag hoppas ni klarar ut era problem och att inte semestern blev dödsstöten för ert förhållande nu då. Spännande med rådgivning dock,det skulle jag nästa kunna gå på bara för att

Mamma till världens finaste Ella 060309, Alice 071219 och Milla 100410
  • johandra

Nämen vad i hela friden? Är du med tvillingar???Det had ejag missat,det stod inte på din hemsida...Men wow vad coolt...

Trist med illamåendet dock....och oj vad nervöst det måste vara....coolt!

• johandra

men du blev gravid som normalt??Alltså inget konstgjort eller så? Vet du om det är en- eller två-äggs?Jag kommer bomba dig med frågor haha

• johandra

Men wow vad coolt! Tvillingar lixom,ni måste ha blivit jätteförvånad?

Men ska det hända nån så ska det ju hända er,du vill ju ha hela famnen full av barn

Vad mysigt! Jobbigt,men mysigt

• johandra

Stort grattis th! Vad kul med en liten kille till..eller liten o liten men Gick det bra trots igångsättningen då?

vad mysigt med en bebis! Min lilla bebis är stora tjejen nu,har slutat amma o vill bara äta mat,lärt sig sitta mm mm mm...Hon e världens skönaste unge men man saknar ju lilla bebisen fast på ett sätt e det ju skönt oxå,det e ju lite enklare när dom e lite större...

hur har det gått med husletandet då? Har jag frågat det förresten??

Hur e det med er alla andra då???

• johandra

härligt th! Och njut du av din lilla bebis för som sagt så går det galet snabbt!

Och grattis till huset! Ta det lugnt med renoverandet är mitt tips,behoven inser man först efter nåt år har vi lärt oss här hemma Vi har ju gjort om vårt hus 2ggr pga det..men nu är det toppen!

vi har haft en kalassommar. Vi har tagit det rätt lugnt,åkte ner till svärföräldrarna i skåne en vecka o bara slappade på stranden. sen var vi i vimmerby på alv och så har vi åkt runt lite här i krokarna på dagstripper. Vi köpte oss en sån där stor,blå ful pool och den har räddat sommaren. Tjejerna har badat o badat o badat så vi har varit hemma en hel del. jätteskönt nu när man haft en liten parvel att ta hand om i värmen.

vad har ni gjort då?

• johandra

th: Tanken var att vi skulle åka men nu har vi ångrat oss och beslutat oss för att nog vara kvar i sverige ett par år Skämt åsido men barnen har ju egentligen ingen behållning av att åka iväg utan det är ju för vår skull,och ska det vara semester så känns det som att det e bättre att barnen e lite större. Dom e nöjda bara av att åka till badhuset lixom..

och alv är vårt nya favvo-ställe med så dit lär vi åka varje år ett tag framöver..vi tältade o tjejerna älskade det så vi lär väl få fortsätta på den linjen ett tag till..en natt kan man ju stå ut med

Jessika: Fasen vad snabbt det går för dig! Tyckte nyss vi fick veta att du var gravid igen...

För att ge dig lite glädje så kan jag meddela att Millas förlossning var som en dans och det gjorde knappt ont..tror jag har förlossningsberättelse i bloggen om du vill läsa...

• johandra

Hej på er!

Låter bra kadima att du mår bra igen Såg att du fått bonus-barn oxå,hoppas livet är gott

Här har lilla bebis blivit hela 6månader och är inte så liten längre...jag sörjer det lite men samtidigt så längtar jag efter lite större barn nu..känner mig helt klar med bebislivet iaf Milla e ju världens enklaste unge oxå så det kanske e därför man verkligen kunnat njuta denna gången..

cash: Hur går det för er???

• johandra

Hej hopp på er! Men jösses vad gulligt..jag blir så avis på er therése! Även om jag inte för allt i livet vill ha fler bebisar nu...herregud vad vi har att göra här hemma...fast mest beror det på att vi e inne på v3 av taskig sömn här nu....sjuka barn är inte ett dugg kul faktiskt!

<Tussen: Så bra att det inte blev några barn gjorda då med den killen...det finns ju ofta en anledning till att man rekomenderas vänta tills förälskelsefasen passerat innan man ska ta några drastiska beslut Hur som helst så är jag glad för din skull att livet rullar på som det ska

Och visst är det kul med barnen o alla deras framsteg....här har vi en 3-åring i full trots, en 4-åring som beteer sig som värsta fjortisen med sura utbrott o smäll i dörrar...men bebis e lugn o go o sitter väl bara o lapar i sig kunskapen om hur hon kan bete sig sen nmär hon blir större haha

• johandra

Jessica: Misströsta inte,ta tillfället i akt o lägg dig o sov

Angående namn så gillar jag oxå Silas,tycker det e jättegulligt!

Här är vi uppe med tuppen idag,Milla börjar väl snart bli trött igen gissar jag,gick upp strax före kl 06 imorse Hur kommer det sig att dom aldrig sover dom dagar vi e lediga men när dom ska till dagis får man väcka hela högen?

Idag verkar dom dock vara hyffsat ok så idag ska vi nog dra till öf tror jag...jag behöver få träffa folk känner jag!

Vi har äntligen köpt oss en ny,platt tv och med den fick vi digital-tv så tjejerna tittar på playhouse-disney för fulla muggar här...skönt så här på morgonen

Svar på tråden Bruttornas tjattertråd nr 17