Vi som väntar syskon till våra änglar del 10
Gersemi: Sist jag gjorde det var i v36+6 med Rasmus. Gången före det var väl på gympan i 6:an eller nåt.. Kan du förlåta mig ?
Gersemi: Sist jag gjorde det var i v36+6 med Rasmus. Gången före det var väl på gympan i 6:an eller nåt.. Kan du förlåta mig ?
BF-13.. Jag är så nyfiken på vem Spurt är så jag kreverar snart!!! *suckar*
Stark Längtan83: *KRAAAAAAAM*
JennyCecilia: Det låter som någon slags självbevarelsemekanism. Efter tillräckligt många motgångar är det enklare att inte hoppas, att inte tänka framåt, att bara existera i nuet. Så hade jag när jag väntade Alvin, och då hade jag "bara" ett förlorat barn och ett missfall i bagaget. Att tänka framåt gick inte, det tog stopp, det fanns inget där.
JennyCecilia: Pressa inte dig själv. Tillåt dig själv att vara trasig. *KRAM*
Om att skona odrabbades känslor: Jag kan bara gå till mig själv och mina erfarenheter. Jag kommer ihåg när jag, som blåögd och nygravid nybliven medlem på FL, surfade runt och läste i olika trådar om graviditet och förlossning. Plötsligt snubblade jag över berättelsen om en kvinna som blev jättesjuk och hamnade på sjukhus. När hon kvicknade till var hon förlöst med kejsarsnitt. För mig blev det en väckarklocka, en påminnelse om att livet är det som händer under tiden man gör upp egna planer. Men sånt händer ju andra..
LillanM: *asgarvar* Ursäkta, men jag har ganska så livlig fantasi.. Jag ser liksom framför mig en gravid kvinna som får frågan "Får jag känna på bebisen?" - varpå den gravida kvinnan helt sonika nappar åt sig omfrågarens hand och kör ner den innanför byxorna.
*vinkar till tråden*
*vinkar till tråden*
jennijen: Men ÅH vad det är svårt för en del att bete sig som folk. *skakar på huvudet* Så onödigt liksom. *KRAAAAAM*