Lanie skrev 2011-03-18 12:15:04 följande:
hej alla mina favoritmammor!
jisses vad ni tjattrar här inne...
Här händer inte många knop. Det har varit väldigt lugnt här nu idag, kickan sparkar jättemkt men sammandragningarna har inte triggats igång av det.. var flera timmar sen jag hade en sd som jag märkte av... skönt det.. men jisses vad sur jag blev igårkväll, då kom en bm in o skulle sätta ctg o innan hon satte det så tryckte hon jättemkt på magen för hon ville väl känna livmodern, men faaan vad ont det gjorde o sen när de satte ctg så började sd direkt.. höll på o bli gråtfärdig.. så jag sa till dom att dom inte behövde göra ctg, utan bara lyssna på hjärtat för det hade dom gjort nere på förlossningen... men sd lugnade ner sig sen iaf o inatt har jag bara haft lite när jag legat o spänt mig pga dålig sovställning eller när jag är kissnödig..
så det ser ju stabilt ut. överläkaren var här inne o pratade om linköping igen, de skulle väl ringa o höra, men jag tror inte ngt kommer att hända den här helgen... vi blir nog kvar
jag känner mig lite stressad av allt som ska donas med hemma.. det är jättefrustrerande..
vi kommer nog o hälsa på neo i em, få komma ut lite o se ngt annat än rummet.. men så fort ngn pratar om neo så blir jag alldeles nojjig... vill inte prata för mkt om prematurer för då känns det så nära.. o jag är inte alls redo att föda än.. jag gråter av bara tanken på att behöva föda nu..
ikväll blir det lite fredagsmys här på rummet med snask o film... M hade nog gärna velat ha sin fredagsöl, men den får han väl smuggla in isf :)
Visst tjattrar de mycket!
När jag har läst igenom allt jag missat under dagen, då är jag så trött att jag inte orkar skriva något!
Det är alltid skönt att få dagens uppdatering från dig, speciellt när det går åt rätt håll.
Och neo i Uppsala är fantastiskt! Även om jag förstår att du vill lite närmare hem..