Inlägg från: Pandan82 |Visa alla inlägg
  • Pandan82

Göteborgare diskuterar vidare kring barnlängtan/graviditet +allt annat mellan himmel och jord 2

Pethrelita skrev 2010-04-14 20:52:50 följande:
    Vad jobbigt, jag har faktiskt aldrig haft problem med finnar sedan drygt 1 år tillbaka, de är ju inte många men tillräckligt för att knäcka mig, allt är ju relativt. Ja, man får finnar om har pcos och om man har tillräckligt med otur.
    Jag har finnar jämt jag! Jag har väldigt dålig hy för övrigt{#lang_emotions_frown} Men nu när jag äter pergotime så kan man bara säga: wo-o! Får dem överallt, speciellt på lymforna och ryggen! Hormoner ni vet! Fast nu är det bättre än förra veckan.
    Så leta efter en brud på 178, med jeanskjol och dålig hy i morron{#lang_emotions_laughing}
  • Pandan82
    Pethrelita skrev 2010-04-15 12:38:49 följande:
    Tänkte bara tala om att jag inte kommer i dag, ligger här hemma med kraftig allergi. Trodde det skulle bli bättre men inte alls.Hoppas ni får skoj!
    Nej, vad tråkigt! Synd att du ska behöva må så!{#lang_emotions_frown}

Men då får väl vi fantisera lite till om dig, för det blir väl fler dater eller?!?!?{#lang_emotions_surprised}
    Blir väldigt intressant och se vilka som kommer lägga inlägg i tråden i morron{#lang_emotions_laughing}
  • Pandan82
    prickigkatt skrev 2010-04-14 22:25:58 följande:
    Tur inte jag kommer med mina 188cm då (;
    Jisses! Då är du en sån brud som jag blir lycklig när jag ser!{#lang_emotions_smile} Alltid när jag ser någon som är längre än mig så får jag jämt glada tankar om att jag inte är ensam lång i världen. För även om korta människor inte tycker att man är så överdrivet lång så ser ju jag från mitt perspektiv att man som lång aldrig kan gömma sig och bara smita in bakom nån på samma sätt som mer "medellånga"!
    (Samt allt tjat om modellkariär när man var yngre. Nej, jag är LÅNG, inte SNYGG!
    {#lang_emotions_tongue_out})

Som sagt, det är viktigt när man köper vagn, kolla att den passar din längd. När jag passar syrrans barn så håller jag på och bryta ryggen av mig, ungen sitter typ i markhöjd (obs överdrift)
  • Pandan82
    Pillarbox skrev 2010-04-15 15:11:28 följande:
    hur lång är du? jag är 175 cm, känner mig som en jätte ibland.
    Jag är 178 så jag tror jag förstår vad du menar!
    Igår läste jag att man räknas som långväxt som tjej då man är över 172cm.
    När jag växte tyckte jag att varje centimeter över 170 kändes som en decimeter!

Kul är det med skor med, har en kompis som har storlek 35, där känner jag mig verkligen som en jätte med mina 40.
  • Pandan82

Hej, hej! Ska bara slänga in ett inlägg så att alla inte tror att jag dratt från tråden sen fikat{#lang_emotions_tongue_out} Har inte haft tid att lägga nått inlägg och kommer nog ha dåliga möjligheter nu några dagar framöver.

Vårt fredagsmys bestod av att jag efter att inte ha ätit nått på hela dagen tryckte ner en hel pizza i halsen, sa bara slurp så var den borta!
    Ska erkänna att vi vaknade för prick en halvtimma sen{#lang_emotions_surprised} Gott var det alllt{#lang_emotions_laughing}

Ha en skön helg!
    (P.S har inte kännt av någon lukt från askmolnet, men det kan bero på att vi är för lata. Vi har klagat nu i tre veckor på att vårat deluxtjocka dubbeltäcke är alldeles för varmt så här luktar det bara svett i sovrummet, vi har båda vaknat upp i såna där svettpölar ni vet{#lang_emotions_embarassed} Men IDAG ska vi byta täcke...)

• Pandan82
    Cinza skrev 2010-04-20 12:12:45 följande:
    FruR: Sååå härligt med semester! Jag blir lite avundsjuk faktiskt... Vår studentekonomi tillåter knappt en utflyckt till Kungälv Idag är jag arg på vågen. 1kg ner på två veckors hård diet. Jag vet ju att jag inte äter för mycket eftersom jag inte äter alls. Jag trodde faktiskt att jag hade fått tillbaka min ämnesomsättning nu. Det verkar dock inte så... Visserligen är det min hormonvecka nu och då tenderar jag att samla på mig en jäkla massa vatten. Jag kan ju alltid hoppas att det är där skon klämmer.Trevlig tisdag på er!
    Haha! Passa dig bara så ni inte "råkar" glida in på Bräckboden i Kungälv, då kan det bli en dyr affär{#lang_emotions_tongue_out} Jag äter inte alls mycket kakor, men det blev en dyr affär för oss ändå, allt är ju så billigt och ser så inbjudande ut!

Dumma våg!

Själv är jag inne i värsta hormonsvängen. Usch! VILL INTE HA MENS NÄSTA VECKA! Är beräknad till den 27, lön och allt, we-ho....host, host!
    Nu vill jag fan va gravid annars känns det som att jag kommer sjunka ner en pinne till mot psyk-botten{#lang_emotions_cry} Ibland känner jag bara att jag skulle vilja vara sjukskriven en liten sväng, men jag vet inte ens hur man skulle gå tillväga för att bli det! Hur gör man liksom? Säger man "Jag mår lite dåligt!" Eller vad gör man?
    Nåja, hoppas det är nån/några som bor i mig så slipper jag slå ner i marken!{#lang_emotions_smile}
  • Pandan82
    Cinza skrev 2010-04-21 21:40:09 följande:
    Ja du kära vän... Kan du inte bryta benet en sväng? Då borde du bli sjukskriven ett tag. Ärligt talat så vet jag inte hur man går tillväga. Om du kan få en läkare att skriva diagnosen utmattningsdepression kanske det går. Egentlig depression är det nog ingen som går på att du har och för reaktiv depression måste det finnas något kraftigt att reagera på. Apropå Bräckboden... När jag var runt 18 jobbade jag i Göteborgs kex reception en sommar. Då fick man personalrabatt i bräckboden. Sista veckan började jag bunkra upp lite. Tänkte jag får passa på när de kostar 1kr paketet. Inte visste jag att jag skulle få två stooora kassar med kex och kakor som avslutningspresent. Det slutade med att jag nästan kastade kakor på folk som kom och hälsade på, bara för att bli av med dem.
    Asgarv{#lang_emotions_laughing}
    Jag ser framför mig hur man får ducka för ett paket ballerina, haha!
  • Pandan82
    Cinza skrev 2010-04-21 21:40:09 följande:
    Ja du kära vän... Kan du inte bryta benet en sväng? Då borde du bli sjukskriven ett tag. Ärligt talat så vet jag inte hur man går tillväga. Om du kan få en läkare att skriva diagnosen utmattningsdepression kanske det går. Egentlig depression är det nog ingen som går på att du har och för reaktiv depression måste det finnas något kraftigt att reagera på. Apropå Bräckboden... När jag var runt 18 jobbade jag i Göteborgs kex reception en sommar. Då fick man personalrabatt i bräckboden. Sista veckan började jag bunkra upp lite. Tänkte jag får passa på när de kostar 1kr paketet. Inte visste jag att jag skulle få två stooora kassar med kex och kakor som avslutningspresent. Det slutade med att jag nästan kastade kakor på folk som kom och hälsade på, bara för att bli av med dem.
    Fan också att jag bor på nionde våningen, annars hade man ju funderat på att hoppa en sväng och bryta ett ben...Fast å andra sidan har jag massor av trappor att "trilla" i...sattsar nog på en arm i så fall, men det skulle väl säkert sluta med att jag var tvungen till att jobba som vanligt ändå, enda skillnaden skulle vara att jag hade en arm jag hade skitont i!

Hmm, får nog se till att finjustera min plan lite...
  • Pandan82
    Fru R skrev 2010-04-25 13:41:37 följande:
    Pandan, inte gå och bryta ben!! Prata med gyn som gör eran utredning istället och förklara hur du känner dig och så får ni se om han/hon (?) kan göra något. Vet många som blivit sjukskrivna inför och runt ivf för att det är så påfrestande. Det skadar inte att fråga! Prickigkatt:hur gick det med det andra jobbet?? Synd att det inte gick med det interna som du ville ha! Cinza: dumma, dumma mens! *slänger en arg blick*Yes, vi är nu hemkomna. Nästan tröttare än innan vi åkte.... Kanske inte så konstigt när vi snittade 22 000 steg om dagen! Nej, men det var väldigt skönt att komma bort lite och få göra något annat ett par dagar. Lite kallt kanske för min smak, men det funkar när man rör på sig. Men kan ni tänka er, det kom blötsnö första dagen, funderade allvarligt på att inte gå av tåget...
    Inget brutet ben här inte! Men mens! Skulle faktiskt föredra att bryta benet{#lang_emotions_tongue_out}
    Har sjukskrivit mig veckan ut, ska bara ta hand om mig. Inte för att jag tycker att det är bäst så, det finns helt enkelt inget alternativ. Den där klassikern att gå in i väggen känns skrämmande nära. Men det känns som att det kommer gå bra att få vara hemma och vila upp sig lite. Jobbade igår och på kvällen kunde jag ha svurit att det var torsdag, så lång kändes dagen. Inte bra att vara psykfall på jobbet, då gör man sig bättre hemma.

Hälsade på min syster idag och medan hon hämtade fyraåringen på förskolan så vaknade lillan 15 månader som inte sett mig innan hon somnat och hon bara storlog mot mig. Vi lekte i typ fem minuter sen gick hon genom hela huset på sina stappliga ben och tog sin snutte och gav den till mig sen sträckte hon upp sina armar till mig och sa up, up! Sen satt vi och myste i soffan. När hon blir större måste hon tacka mig för att jag är vegetarian för så nära var det att jag åt upp henne!{#lang_emotions_smile}

Jag startar här med en ny klubb: "Våga vägra mens", vilka är på?
  • Pandan82

Tack för ert stöd tjejer!{#lang_emotions_heart}

SunnyDay skrev 2010-04-28 01:56:24 följande:
    Prickigkatt; GRATTIS! Du ska väl tacka ja, eller? Är liksom Fru R nyfiken på vad det är för tjänst det handlar om...Pandan; Tycker du gör helt rätt i att sjukskriva dig, du behöver ta hand om dig precis som du skriver! Det är bra att du känner dig själv så väl att du säger ifrån i tid och inte när du redan är totalt utbränd.Ego; Ok, ska inte sätta in nån p-stav ändå =) Plugg eller ej, en bebis vill vi ha så då kör vi på! Men sanningen är ju tyvärr att jag har varit utan p-stav i snart ett år och ingen bebbe i sikte =( Å andra sidan har vi inte försökt "aktivt" med att försöka förutse ägglossning och så...
    Iiiiiiii! Vad spännande!{#lang_emotions_smile}
    Jag håller mina tummar för att det bästa ska hända! Kul, kul! (oj, först tryckte jag fel så det stod Kuk, kuk! {#lang_emotions_embarassed} Men tydligen ska du få mycket av den varan framöver! hihi!)
Svar på tråden Göteborgare diskuterar vidare kring barnlängtan/graviditet +allt annat mellan himmel och jord 2