Inlägg från: Pethrelita |Visa alla inlägg
  • Pethrelita

Göteborgare diskuterar vidare kring barnlängtan/graviditet +allt annat mellan himmel och jord 2

Pillarbox skrev 2010-04-13 08:36:10 följande:
    Min dag började ju inte så bra =) jag mumsar atkinsdieten och viktminskningen går ju inte så snajdans bra :/ vågen gillar inte mig var bor alla folken som hänger i denna tråden? Själv bor jag i Hisings Backa
    Men vissa av dessa dieter, tar inte det några veckor innan man märker några resultat på vågen? Det bästa är att mäta sig faktiskt eftersom vågen oftast lurar då muskler väger mer än fett.

Jag bor i Eklanda, Mölndal.
  • Pethrelita
    Fru R skrev 2010-04-12 19:47:15 följande:
    Lillstrumpan är lagd och gubben ivägskickad för att storhandla!! Livet är gött!!
    Visst är det skönt när man får gubben att göra sånt, vi brukar köra på samma sak här hemma men då tar han med lillan istället och så kan jag göra vad jag vill, behövs den stunden när man har henne hemma hela dagarna.
  • Pethrelita
    Pillarbox skrev 2010-04-13 10:03:41 följande:
    jag har mumsat Atkins i en månad, Jag vet att man ska mäta sig =) men vågen är ju ett sånt där redskap man är inkörd med tyvärr :/
    Det kommer snart skall du se.
  • Pethrelita
    Fru R skrev 2010-04-13 15:29:51 följande:
    Oh, Atkins den gamle räven... Vad duktiga ni är alla som kämpar stenhårt!! Själv är jag skittrött idag, riktig skitdag med hur mycket som helst på jobbet... Skönt att man snart får gå hem!
    Säger du ja som kan stoppa i dig vad som helst och ändå vara smal och fin.

Åhh vad jag gärna hade bytt med dig, är ganska så less på att gå hemma nu.
  • Pethrelita
    Fru R skrev 2010-04-13 15:44:20 följande:
    Kan tänka mig att det blir lite tråkigt i längden att vara hemma... Ja menar, hur mycket trätt, strykning och plock orkar en människa med innan man får nippran!?!? Har du C hemma hela dagen också eller går hon 15h? Kan ju vara skönt ändå att du får komma ut lite mer än denna dammiga kontorsråttan...
    Hon börjar denna veckan med 15 timmar så det skall bli skönt att komma tillbaka i rutin och får lite egentid och så, men längtar enormt efter att få börja jobba igen. haaha ja du, nu kör jag egenutvecklad terapi här hemma, måste lära mig att det är ok att det ligger lite leksaker här och där utan att bli galen och jämt och städigt gå och småplocka.
  • Pethrelita
    Pandan82 skrev 2010-04-13 17:15:53 följande:
    Här har du en hårpedant till Men som sagt, nu ser det för ¤#"&¤% ruggit ut! När jag ser mig i spegeln går mina tankar till en gammal lärare jag hade som gick under öknamnet "Fågelboet", nu är jag väl inte riktigt där än, men, men.Färgen är bara brunt, allt för att dölja den härliga råttfärgen. Dock har jag mycket rött i mitt hår, så hur jag än färgar det så lyser det alltid mycket i rött. Rött hår är fint, men inte när det inte går att variera och alla måste påpeka i vilken fin röd nyans jag färgat det i...
    haaha usch, fy vilka namn många lärare får gå under.

Det låter fint, skall bli spännande och se. Det är fint med mörkt hår, brukar också köra på det men nu vill jag ha fram min vanliga har jag fått för mig.
  • Pethrelita
    Pandan82 skrev 2010-04-13 17:19:21 följande:
    Igår var jag så duktig att jag lever på det än (läs: lever med träningsvärken än), 45 minuter rullskridskor med syrran i full galopp och sen dryga timmen hemma på wii:et och inte en tugga onyttigheter. (sparar mig till i övermorron, då kan jag glufsa stort. Brukar ha en tendens till att bara trycka i mig när jag är nervös)Idag var jag HEMSKT elak mot mannen. Jag kissar ju på mina underbara ägglossningstester varje morron och idag så gav den utslag Inget utslag = rund cirkel på testet. Utslag = glad gubbe på testetJag gick in till mannen som jag trodde var vaken och skulle visa honom denna söta glada gubbe! Mannen trodde jag var gravid och blev klarvaken på en röd sekund. Snacka om att han blev besviken när jag berättade som det var och snacka om att jag kände mig elak!
    Heja, vad duktig du är! 

Nää... Jag förstår dig, jag hade känt mig lika rutten.
  • Pethrelita
    prickigkatt skrev 2010-04-13 18:39:48 följande:
    Idag ringde de från företaget jag var på intervju för i fredags och sa att de ville träffa mig igen med hela arbetsgruppen. De har tydligen bara gått vidare med mig! Så jag är lite hispig nu! Kan knappt sitta still. Min fundering är lite hur man kan kolla upp företag ifall man tycker de verkar bra. Tänker årsredovisningar m.m.Pandan82: jag håller med Fru R, så synd om din man *fnissar*
    Men vad kul, håller tummarna för att det hela går vägen nu då.

Kolla här; http://www.allabolag.se
  • Pethrelita
    Fru R skrev 2010-04-13 18:03:22 följande:
    Gud så duktig du är!! Jag skulle ut idag och gå lite powerwalking, som i och för sig brukar sluta med att jag springer för det går för långsamt, men ändå... Men gubben är antingen förkyld igen eller allergisk och tjejen är trött så det blir inget! Funderar däremot att poppa lite popcorn i kväll...Stackars liten!! Kan tänka mig att han blev klarvaken och glad, men så visar det sig att han måste ha sex idag!!! Har haft en väldigt ansträngande dag på jobbet idag, är verkligen helt slut.... Men jag förstår dig Pethrelita, det är ganska slött att bara gå hemma. Till slut blir man den där elaka personen som går med en trasa i ena handen och slänger elaka blickar när någon skär bröd utan ordentligt placerad skärbräda. Jaja, de visste vad de gav sig in på!!
    Grejen är ju det att lilla minsta sak som kommer i vägen så skiter planerna sig helt, sådan är i alla fall jag när det kommer till träning. Kanske tar man första vägen ut för att slippa? Vad vet jag, jag måste i vilket fall som helst skärpa till mig. Men jag gick 7 km i dag, till och från BVC, så jag är nöjd.

haaha jag hoppas min man säger till mig på skarpen innan jag hamnar där. Jag avskyr att gnälla och tjata, det värsta jag vet så jag blir så jäkla sur på mig själv när jag upptäcker att jag gör det.
  • Pethrelita
    Fru R:
    Ja jag är väl enda som har skyltat med hur jag ser ut nåt så när.

haaha känner igen det där från när jag jobbade som ekonomiansvarig, då var det mer regel än undantag att drömma om jobbet.

Ego:
    Nu har jag varit på en uppföljningsintervju och fy vilken pärs, har nog aldrig blivit så grillad tidigare på en intervju. Kommer drömma mardrömmar i natt....

SunnyDay: Kul att du också kommer.

Det skall bli så spännande och se alla, men vilka är det som dyker upp?
Svar på tråden Göteborgare diskuterar vidare kring barnlängtan/graviditet +allt annat mellan himmel och jord 2