Inlägg från: Pethrelita |Visa alla inlägg
  • Pethrelita

Göteborgare diskuterar vidare kring barnlängtan/graviditet +allt annat mellan himmel och jord 2

Hej hej tjejer!

Gamla Fröken Freken här, hur går det för er och hur mår ni?

• Pethrelita
    Fru R skrev 2010-03-31 18:34:41 följande:
    Nej men ser man på!! Välkommen tillbaka! Allt bra med dig??
    Jajamen, jag är tillbaka. Jag blev så nyfiken på hur det går för er och hur ni mår och så, så jag kunde inte hålla mig härifrån längre.

Med mig är det toppen, hur är det själv?
  • Pethrelita
    Fru R skrev 2010-03-31 18:41:30 följande:
    Jo då det flyter på! Ska börja med utredning i nästa vecka. Lite blandade känslor men jag antar att det är positivt att få reda på om något är fel... Annars avlöser sjukdomar varandra och just nu försöker jag få ut något som känns som en hårboll i bröstkorgen...Ska ni starta igång syskontillverkningen eller?? Skolan går bra?
    Jag förstår vad du menar, det är ju positivt i sig att få reda på vad som felar, om det nu är något negativt, då vet man och oftast går det att lösa också på ett eller annat sätt. Håller tummarna för er!

Samma som här då, förkylningar och magsjuka, nu hoppas jag bara att vi får hålla oss friska, hade varit härligt. Ett tips, ställ dig i duschen, riktigt hett vatten och stå där i minst 40 minuter, brukar lösa upp det mesta invärtes.
    Någon syskontillverkning blir det inte, jag kämpar fortfarande med att gå ner i vikt, det är ju hur tufft som helst och som vi har det nu trivs vi bäst med. Man känner en längtan efter en liten varje dag, självklart, men det räcker att jag tänker på min dotter när hon är som värst så försvinner den längtan ganska omgående. {#lang_emotions_dreamer} Har så många andra bebisar i vår omgivning nu så vi njuter av dem. Skolan hoppade jag ju av i höstas, nu är jag hemma med Cornelia men har precis skolat in henne på nytt och är på jakt efter jobb.
  • Pethrelita
    Makane skrev 2010-03-31 19:22:21 följande:
    Åh vad roligt att "se" dig igen! Nej att gå ner i vikt är i sanning inte lätt. skönt att ni trivs med läget iallafall, det är ju huvudsaken. och fördelen med bebisar runt omkring är ju att man bara får fördelarna med dem och kan lämna bort dem när de bara skriker. Här är allt bra. Går ju i väntans tider. BF var i fredags och bebis vill inte alls titta ut. Och det är vansinnigt frustrerande, speciellt eftersom jag har väldigt ont varje dag. Men allt sånt där glömmer man ju när den väl är här, så allt är ju relativt. Alphumlan: Haha var helt övertygad om att det stod alpha. Pandan82: Attans!!!
    Men oj, har du redan passerat BF, jäkla vad tiden går fort. Förstår din frustation, jag gick 18 dagar över med Cornelia så jag hoppas verkligen för din skull att bebisen behagar titta ut snart. Gick du över med ettan också?

Wow, snart kommer första bebisen i denna tråd, roligt!
  • Pethrelita

Fru R; Tycker jag att du gör alldeles rätt i, skall själv göra samma sak snart. Duktig och duktig, jag vill ju vara samma smala snygga Pethra som min man föll för, men motivationen lyser oftast med sin frånvaro, just eftersom det är så svårt att gå ner.

• Pethrelita
    Pandan82 skrev 2010-03-31 19:58:18 följande:
    Hello!Shit, det där med att fightas med vikten är ju inte någon kul hobby direkt Själv har jag nästan övertygat mannen om att köpa rullskriskor (eller vad man säger nu för tiden). Jag efterlysen nämligen en lite okomplicerad sport, typ rullerna (och ett ton skydd) och sen ut. Slippa stressa till träningshallen kl fyra varje torsdag, usch, sånt hatar jag.Hur har du gjort? Sattsat på någon kulig sport, eller mer fokuserat på kaloriintaget, eller en kombo av båda?
    Hallå där!

Jag tycker att jag faktiskt har löst det på ett bra sätt. Jag köpte en sådan där walker, ni vet en sådan med handtag och trampor på med olika motståndslägen, jätte jobbigt men hur skoj som helst. Så nu kan jag inte smita undan, den står ju här hemma. Men visst, sedan måste jag justera intaget av kolhydrater eftersom det är största boven. Men envishet är nog det enda som kan få mig i form. Rullskridskor hade jag gärna gett mig på om jag hade kunnat åka, är duktig på isskridskor men suger minst sagt på rullorna. Första gången stod jag på alla fyra med ansiktet först och sedan var jag skrämd för livet.
  • Pethrelita

Makane; Men då är det skönt att veta att snart kommer hon/han, då kan man slappna av på ett annat sätt också, självklart håller jag tummarna för att bebben kommer innan dess, har bara negativ erfarenhet av igångsättning.

Fru R; Precis det jag säger, rullskridskor är liiiiiivsfarliga. Vi har egentligen inte heller plats för en sådan maskin så den har allt fått bli en (mindre) fin inredningsdetalj i vårt vardagsrum. Måste dock rulla ner i fönstren när jag tränar, känner inte för att bjuda alla grannar och bussresenärer på en komisk show.

• Pethrelita
    Fru R skrev 2010-04-01 09:01:42 följande:
    Nej, men då nöjer jag mig med min pilatesmatta för tillfället. Det får bli en sån efter andra barnet när vi flyttat!
    Planer på att flytta? Visst bodde ni ute i Fiskebäck nu eller är jag helt ute och reser?
  • Pethrelita
    Fru R skrev 2010-04-01 09:12:44 följande:
    Du har rätt, men vi bor i radhus och för gubben så duger inte det. Har ett par jobbiga grannar också... Men först ska vi få ett andra barn.
    Jobbiga grannar är det värsta som finns, ens hem skall vara ens fristad men det blir det inte om man har grannar man inte trivs med.

Ja, jag hoppas det lossnar för er alla här inne snart, hade varit så skoj.
  • Pethrelita

Har ni börjat träffas nu? Vad skoj det låter.

Svar på tråden Göteborgare diskuterar vidare kring barnlängtan/graviditet +allt annat mellan himmel och jord 2