Inlägg från: Pethrelita |Visa alla inlägg
  • Pethrelita

Göteborgare diskuterar vidare kring barnlängtan/graviditet +allt annat mellan himmel och jord 2

prickigkatt skrev 2010-04-05 20:43:29 följande:
    Vilken vagn bytte de till?
    Det vet jag faktiskt inte, hörde bara att de bytt, träffar inte dem så ofta då de bor 60 mil ifrån oss.
  • Pethrelita
    Pandan82 skrev 2010-04-06 12:38:34 följande:
    Vaknade kallsvettig i morse! Hade en riktig mardröm!Drömde om när vi ska mötas vid Linné och att jag när jag kliver av spårvagnen fastnar i dörren och sedan ramlar raklång på marken. På andra sidan spåret står alla ni och bara kollar på mig som att jag är ett riktigt freak!Haha, det ligger lite oroad sanningshalt i det hela, jag är nämligen EXTREMT klumpig. Jag är en sån som glömmer att öppna munnen när jag dricker och i stället häller allt i knät osv. Hoppas ni har överseende för sånt beteendeEn annan specialare är att slå min man i sömnen....
    haaaha
    Sitter här och skrattar tyst i min ensamhet, lillan sover så jag vill inte väcka henne men du är rolig du.
  • Pethrelita
    Pandan82 skrev 2010-04-06 12:45:57 följande:
    Kan ju tillägga att jag nästan aldrig åker spårvagn heller, bara det är ett stressmoment! Hjärnan förvandlas till en gammal pensionärs som inte har en aning om vart man går på eller hur man gör för att betala! (tack du store för sms-biljett)Och ungefär när dörrarna stängs så kommer jag på att jag lider av äckelmani på äckliga offentliga platser, så som spårvagnar och jag lovar mig själv att aldrig åka vagn igen!Jag vet inte om jag bara har otur när jag väl åker eller om det alltid står en skrikandes alkolist på varje vagn...
    Ja usch fy, finns många knepiga människor på spårvagnen. Jag avskyr att åka kommunalt men eftersom jag inte sett till att få tummen ur får jag allt nöja med mig det, även om jag äcklas av alla säten och vissa medresenärer. Men i Sthlm är passagerarna aningen knepigare än här, där har man råkat ut för en gubbe som skulle döda alla som satt i vagnen, han var väldigt hotfull och hemsk och en annan gång var det en psyko som satt mitt emot mig och trampade mig på fötterna. Flyttade jag på mina fötter så gled han allt djupare ner i sitt säte för att nå mina fötter. haaha nu kan jag skratta åt det men då var jag livrädd. Det var dessutom fullt på vagnen så jag kunde inte ta mig därifrån heller. {#lang_emotions_sealed}
  • Pethrelita
    Pillarbox skrev 2010-04-06 09:33:48 följande:
    Heeej. jag hänger en smula här också om det är OK =) bor i Backa, inga barn men sambo 
    Hej hej och välkommen!
  • Pethrelita
    Makane skrev 2010-04-06 13:21:33 följande:
    Hej tjejer! Hoppas att er påsk varit härlig.Vi har haft en fantastisk påsk! På självaste påskdagen den 4/4 bestämde sig lilla Elin för att komma ut till oss. Eller lilla och lilla, 4440 g (ja tjejen verkar gilla fyror!!) och 51 cm lång. Dessutom kom hon med ena armbågen först så hon var lite seg att trycka ut, men det krävdes ändå bara 10 min krystning. Hon är en kopia av storasyster och naturligtvis världens finaste! Hoppas ni får en mysig träff. Jag hänger gärna på i framtiden. :)
    Åhh vad mysigt, ett stort grattis till er! {#lang_emotions_flower}

Vår lilla donna vägde samma och var lika lång när hon föddes som er lilla Elin. Glad att allt gick bra, mys nu massor och ta hand om er! 
  • Pethrelita
    Pandan82 skrev 2010-04-06 16:55:45 följande:
    Jag bara måste berätta det här meningslösa: Jag läste upp detta inlägg för min man och vi har båda skrattat riktigt, RIKTIGT rejält! (jag har legat dubbelvikt över stolen, fått kramp i magen och gråtit en skvätt)Min man berättade om när han för första gången skulle ta "tuben" i Sthlm och det första som möter honom innanför dörrarna är en grovarbetarman (dvs, en lång man med breda axlar, stora händer, ja ni fattar) som var klädd i kvinnokläder! Inklusive nagelack och hela kittet! Min man sa dock att han hade mansskor, men det tror han berodde på att han hade storlek gigantikum och att det inte fanns kvinnoskor i hans storlek!Det bästa är ändå att det inte var någon kvällsvagn, utan en som gick kl 7 på morronen en vanlig regnig torsdag! (Kanske på väg hem efter ett lyckat napp på "lillördag") Haha!Nu fattar jag ju att om man har tråkigt nån dag så ska man dra till huvudstaden!
    haaha men jag tror faktiskt att jag vet vem den här mannen/kvinnan är, det finns 2 st män som är väldigt grovhuggna utseendemässigt och som klär sig som kvinnor. Det bästa är att sätta sig på t-centralens tunnelbanestation ett tag, man lär med största sannolikhet bli road och förvånad över vilka människor det faktiskt finns.
  • Pethrelita
    Fru R skrev 2010-04-06 20:16:27 följande:
    Sitter själv i soffan och tittar på kanal 5 och dating in the dark. Fasen va roligt!! Men lugn Pandan, jag är ensam ikväll och snart sätter jag på Sagan om ringen och suktar efter de snygga killarna där!!
    Vi gör samma sak här hemma, ser på Dating in the dark alltså, det har blivit ett måste varje tisdagskväll nu. Snyggingar i Sagan om Ringen, vilka då?
  • Pethrelita
    Fru R skrev 2010-04-06 20:31:02 följande:
    Ja både Legolas och Aragon är ju ganska fina just i den filmen!! Jag har aldrig sett det här förur, men jag gömmer mig när han spelar saxofon och I am sailing!!! Hjälp!!
    Ojoj då har du verkligen missat något, de 2 senaste programmen var så pinsamma att jag gömde mig mer under filten än jag såg på tv. I kväll är de faktiskt ganska normala.

Joo Aragon är ju ganska snygg nu när du nämner det, grejen är den att jag tänker mest på småttingarna när jag tänker på filmen, man glömmer bort de enda två som är något att titta på.
  • Pethrelita
    Fru R skrev 2010-04-06 20:43:19 följande:
    Hahhhahaahha!! Jag fixar inte så pinsamma grejer, eller när folk gör bort sig bara för att vara med i tv. Idioter!! Vissa saker ska vara privata, men jag kan faktiskt förstå det här konceptet! Men herregud, man ser ju filmen enbart för deras skull!! gillar inte ens Frodo och Sam avsnitten speciellt, definitivt inte i den tredje filmen!!
    I tidigare avsnitt har de hånglat upp varandra, försökt tafsa på icke intresserade dejter, ja usch, jag har också svårt att fixa det. Men som du säger, konceptet i sig är ju bra.

haaha är det? Vet faktiskt inte varför jag såg filmerna, Viggo är ju bara en ren bonus upptäckte jag.
  • Pethrelita
    Fru R skrev 2010-04-06 21:09:14 följande:
    Nope!! Han fick kalla fötter och dumpade henne - två gånger*!! Stackars liten...
    Mmm jag såg det, men jag tror att de har dåliga förutsättningar för att det skall bli seriöst mellan dem, så vidare de inte bor i närheten av varandra.
Svar på tråden Göteborgare diskuterar vidare kring barnlängtan/graviditet +allt annat mellan himmel och jord 2