Matvägran på "riktigt", del 13
Det hoppas jag med. Annars blir jag snart så desperat att jag trycker upp mjölken i rumpan på honom som ett stolpiller!!!!
Det hoppas jag med. Annars blir jag snart så desperat att jag trycker upp mjölken i rumpan på honom som ett stolpiller!!!!
Ja jag har väl gett upp delvis. Han står på listan för operation. Men innan det är hans tur tänker jag kämpa som en gnu!!! I´m not going down without a fight!!!!
Här går det lite framåt!!! E drack massa mjölk igår och nu på morgonen har han druckit 2 stora muggar och ätit en babybelost. Nu ska jag bara få honom att äta filmjölk igen så blir jag lugn.
Vi var på gastro igår och han hade gått ner ca 1/2 kg. Vi ska vänta ut honom och se om han kommer igång igen annars får vi väl ta ställning då.
Vi kanske ev ska prova nån näringsdryck som smakar äppeljuice. Nån som använder den? De på gastro sa att den inte är så god utan smakar "jäst".
Åh fan....då kanske man ska strunta i den. Han gillar ju vanlig äppeljuice och jag vill inte att han ska sluta dricka den för han tror att jag försöker lura i honom den "äckliga". Han är väldigt känslig och tycker inte om att bli lurad.
Men jag är så glad att han dricker igen. Han var nere på 1,5 dl/ dygn till slut. Då hade jag hjärtklappning. Som tur är gillar han grädde. Han får gammaldags mjölk med en skvätt grädde i så han får lite fett i alla fall.
Ja mjölk och ost är inga dumma grejer ;)
Solstrålen: jag skippade plattan för E blev helt knallröd under och huden såg nästan brännskadad ut. Jag hade en liten bit leukoplast tejp vid näsan och en vid örat. Funkade perfekt.
Skumboll: jag tror min kompis hade mottagning där. Dom gifte sig i Bromma kyrka.
Skumboll:
det var på Görvälns slott dom hade mottagning. Hon var jättenöjd
Godisgrisen: här är en till med ett "friskt" barn som vägrar äta. E var 13 mån när han fick sond. Han hade den ca 1 år. Nu tog vi bort den 1,5 mån sen och det går sådär. Han dricker mjölk och äter lite ost. Vi har fortfarande inte uteslutit knapp-operation. Han har aldrig velat äta. Han ammades men var liten och gick upp i vikt dåligt.
Vilket sjukhus går ni till?