Matvägran på "riktigt", del 13
Jag har inte fått tag i gastro så jag hoppas han inte försämras i helgen. Storebror har vattkoppor också så risken verkar ganska överhängande att E kommer bli sjuk också. Spännade det här!!
Jag har inte fått tag i gastro så jag hoppas han inte försämras i helgen. Storebror har vattkoppor också så risken verkar ganska överhängande att E kommer bli sjuk också. Spännade det här!!
Vår sköterska verkar vara en av dem som sitter fast i Europa nånstans och inte kommer hem pga askmolnet. Hon ska vara tillbaka i morgon bitti hoppas jag.
Jag känner mig helt kluven här. Enligt gastro så skulle det vara ett övergrepp att sätta tillbaka sonden och han ska istället ha dropp. Jag känner att jag inte tänker låta dom ge honom dropp. Det vore bara obehag i onödan. Han kommer inte öppna munnen inom beskådlig framtid. Att då ge dropp till ett barn som inte kommer äta ändå.....ska dom ge dropp varannan dag då???? Icke. Hur mycket vätska behöver en 2-åring per dygn? Nu vill han inte dricka. Han har druckit 150 ml kl 10 imorse. Nu vill han inte dricka nånting alls. Han borde vara hungrig men vill ändå inte ha. Han slutade äta fil förra tisdagen och han är så gnällig. Det är så jobbigt.
Jag fick reda på att hon inte ringde upp pga flygtrasslet för ett par timmar sen. Då ringde en annan sköterska och lämnade meddelandet på mitt mobilsvar. Och tydligen ska hon vara tillbaka imorgon bitti och tills dess överlever han.
Jag har ringt SABH och dom känner också E. Enligt henne jag pratade med så kunde det skynda på peg-operationen om han blev inlagd med dropp. Det kunde sätta press att det är bråttom för man kan inte hålla på och sätta sond och ta bort hela tiden. Det är inte schysst mot barnet. Och jag som har slingrat mig som en daggmask under ett cykeldäck för att slippa operationen................
Ja men jag vill inte lägga in honom med dropp. Fasar för det. Det var inte så angenämt förra gången.
Nä dom kan ju inte tvinga mig att ge dropp. Kräver jag sond måste dom sätta det. Men vi får se vad som händer. Om jag trodde att dropp skulle hjälpa skulle han få det men eftersom hans matvägrarperioder varar i månader känns det korkat.
Förra gången var han jättedålig och då satte dom sonden för första gången och sen fick han ligga kvar med dropp. Då behövde han dropp men fick mat samtidigt i sonden.
Att ge honom dropp nu vet jag inte vad det skulle tjäna till. Han kommer inte äta mer för det.
Jag har fortfarande rå-ångest för knapp. Vill verkligen inte men ser ingen annan utväg.
Jag har ångest för operationen och sövningen och medicinering. Mitt förtroende för ALB är noll.
Jag trodde jag skulle slippa operation för han åt så bra men det var bara en blåsning tydligen!!!!
Sen vill jag inte att han ska ha en knapp med eventuella komplikationer....den kan åka ut och han kommer få ett fult ärr.
Jag vill bara att han ska äta men det var tydligen för mycket begärt.
Fick du inte liv i henne på 33 timmar men fick inte dropp!!!!??? Hur tänker dom då?? Där hade jag nog fått ett psykbryt och ställt till med en stor scen. Jag blir lätt panikslagen när det gäller mina barn ;)
Jag har pratat med sköterskan idag och hon skulle kolla läget lite och ringa tillbaka. Vi hade en tid imorgon men vi kanske inte får komma in med E eftersom storebror har vattkoppor och E kanske har det fast det inte syns. Jag har inte hittat några vattkoppor på honom. Vi pratade om att någon ska komma hem till oss och äta lunch istället för att vi åker till Astrid och äter där. Men först måste vi lösa att han matvägrar just nu. Igår drack han 175 ml mjölk kl 10 på morgonen. Idag drack han lite när han vaknade. Hoppas han fortsätter.