Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Javisst: Tack för svaret! Jag har googlat och hittat att Pharbio är ok, men att man tidigare rekommenderade gravida att ta dem varannan dag istället för varje, kke det din bm menade med att ta dem slarvigt?

• qatteriin
    MCT79 skrev 2011-12-21 11:25:14 följande:
    Låter som en bra cocktail! Hoppas du får ditt plus omgående!

Själv tar jag idag Trombyl, Niferex, Mitt Val Kvinna och Folsyra.. nu när jag är i v 30 är det knappt frukosten får plats när alla piller väl är nere!.. tog progesteron fram till v 13 men det är ju genom annan öppning... Cool

Men eller hur, man blir mätt bara av piller! :P Jag brukar dela upp det lite över dagen, med Levaxin på morgonen, ASA och Mitt Val Kvinna på kvällen, och Niferex, Omega3 och magnesium nån gång under dagen... Så får man lite mellanmål oxå! ;)
  • qatteriin
    Together90 skrev 2012-01-08 12:50:27 följande:

Jaa asså jag bor ju i sthlm, så då måste du posta den till mig..men det kanske kostar lika mycket som att köpa boken ? eller vad brukar frakten kosta?

men urgulligt att du erbjöd dig så fort :)
    Kram   

Tror nästan det är billigare att köpa den, haha! Men jag vet inte, har inte postat så tunga böcker nån gång, den är ju rätt så... innehållsrik! ;)
  • qatteriin
    Together90 skrev 2012-01-08 12:59:31 följande:

Men du som läst den, är det värt att läsa den ?

Har den hjälp dig ?  

Jag har faktiskt inte läst hela, men det jag läst har inspirerat mig - och gjort mig inte så lite frustrerad över att man måste ta sig utomlands för att få utrett allt som finns att ta reda på! Vår utredning på Sahlgrenska gav oss inga svar på varför det gått som det gått, och vi har inte råd att åka nånstans. Men det jag läst (och denna tråden) fick mig att våga mig på att självmedicinera med ASA när jag till slut blev gravid igen, och hittills verkar det ju ha funkat eftersom jag är i v. 30+3 idag!  
  • qatteriin
    Annica P skrev 2012-01-09 22:07:52 följande:
    Vul idag visade ett Hjärta! Det är första gången jag fått se det på vul! Ett hopp har tänts och jag är lycklig just nu, även om det är många osäkra veckor kvar innan det finns något robust liv därinne. Sjunde graviditeten och fem MA... Kramar!

Åh, grattis!!! :)
  • qatteriin
    TantTingeling skrev 2012-01-10 11:53:51 följande:
    Annica: Åh, härliga nyheter - stort grattis till er!

Saft: Härligt tjejen! Stort grattis!!! Men så onödigt av läkaren att påpeka det - som att du inte vet det... Men strunt i det och njuuut!

Ego: Väntar ivrigt på att förlossningen ska sätta igång, har bara några dagar kvar till BF!

För er nya kan sägas att för mig blev det 6:e gången gillt (4 mf, 1 ma)!

Gud vad spännande!! Lycka till!
  • qatteriin
    TantTingeling skrev 2012-02-03 17:40:59 följande:
    Bara inne en kortis för att meddela att vi äntligen fått vårt barn! Det blev en ljuvlig liten tös. Överburen kom hon efter en mycket långdragen och plågsam latensfas - av vilken varken jag eller hon mådde bra av. Det blev därför ganska bråttom att få ut henne och som väl är gick den delen av förlossningen som en dans, och hon kom ut välmående! Vi är så lyckliga!!!

GRATTIS!! :D

• qatteriin

Länge sen jag skrev här nu, men jag ville bara passa på att tacka er alla "kloka gummor" som hjälpt till med råd och stöd och inte minst inspiration att kämpa vidare och våga prova ASA, i mitt fall. Jag vet inte vad det är som hjälpt mest, men just nu sitter jag här med en liten tredagarsbebis i knät, och hade det inte varit för infon och peppet här så vet jag inte om vi hade haft vår lille Axel idag. Så tusen tack!!

Och stort lycka till till er som kämpar, jag hoppas innerligt att ni får uppleva den här lyckan inom en inte allt för avlägsen framtid!!

• qatteriin
    M I M M I skrev 2012-03-17 20:11:25 följande:
    Stort grattis till din Axel! Alltid så underbart att höra när det går bra, ger hopp!! Fick du något mer än asa?

Kram

ASA tog jag på eget bevåg, men efter utredningen fick jag Levaxin som iaf har fått mig att må bättre, så den kan ha spelat in oxå.

Men jag har i efterhand funderat på om miljön kan påverka sånt här även om det inte är några extrema grejer det handlar om... Alla mina missfall fick jag när jag jobbade i ett hus som gav mig astma och vuxenacne (antagligen pga mögelskador) och två bebisar vars mammor jobbade där hade olika tarmproblem när de föddes... Jag vet inte, men jag är bra nyfiken på det. Tyvärr får vi ju aldrig veta...

Men som svar på din fråga, Levaxin plus ASA blev min behandling. Plus mindre stress och oro!
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14