• Irma

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Längtan: Det hade varit något Längtar tills den dagen (tror fortfarande att den kommer).

Hoppas alla haft en skön helg! *vinkar*
    Jag har fått kompensation för min pissiga fredag. Igår åkte vi in till saluhallen och köpte fint lammkött och lyxiga praliner (presentkort från mannens jobb). Sen hade vi en 14 år gammal flaska vin (som jag vunnit på vinlotteri på jobbet) som passade jättebra med maten Så idag känns allt mkt bättre faktiskt

• Irma

Odd: Hoppas du får bukt med illamåendet!

Fru fräken: Myggbett! Den var bra

Mojutten: Låter som ett bra "paket" inför kommande försök.

Grisolle: Gött att du fick tagit proverna innan semestrarna!

Längtan: Håller tummarna  

• Irma

Längtan: Å Jag fortsätter hålla tummarna Strecken kommer inte dit av sig själv...

Franka: Vad bra att dom mår fint

Bettan: Här är en till som kan ansluta sig till knäppisklubben *räcker upp handen* Var tvunngen att läsa två gånger innan jag fatta

Ego: Kom previs hem. Har varit på heaven23 och ätit räkmacka (200g handpillade räkor) och druckit rosevin med tjejerna. Just nu känns allt rätt okej För er som inte vet vad Heaven23 är, här i Gbg så kan jag berätta att det är en bar/restaurang på 23:e våningen i Gothia Towers. Därifrån har man bra utsikt över Gbg. Rekomenderas

• Irma

Fellan: Välkommen Har för mig att Cia hade barn innan dom upprepade missfallen. Och sen fick hon barn. Kanske finns några fler...

Längtan: Jag säger som Bling, vänta till BIM innan du kastar in handduken!

Bettan: Å du har din första räkmacka framför dig Du har verkligen något gott att se fram emot!

Bling: Häftigt att ni spontanåker ner till oss för räkmacka
    Jobbigt när man är sådär snurrig. Tur att det finns påminnelser i mobilen och att man kan sätta larm Jag litar inte alls på mitt minne längre. För mig är det nog en liten påminnelse om att den inre stressen är för hög.

Frufräken: Vilken bra bm! Hoppas du får fortsätta hos henne. 

• Irma

Längtan: *stor kram* Kom tillbaka Om/när du orkar. vi finns kvar här.

• Irma

Bettan: Grattis! För det måste vi ju få säga... Håll hårt i DrBE! Även om jag var arg på henne sist vi träffades, så var det ändå hon som remitterade mig vidare till DrME. Ska hålla tummarna så hårt att folk på jobbet undrar vad jag pysslar med när det inte händer något på mitt tangentbord

• Irma

Bettan: Förra sommaren var jag gravid ungefär som dig, v 7 ungefär nu. DrBE skrev då i min journal att det skulle vara okej att komma in på akuten för VUL under semestern. När jag sen kom till akuten var det inte alls prat om att jag skulle få komma in...  Jag bröt ihop och tolkades nog som psykfall... Sköterskan frågade mig om jag ville ha den läkaren som fanns (inte särskilt duktig) om 4-8 timmar, eller träffa överläkaren nästa dag (mer erfarenhet av tidiga VUL). Jag valde det sista. Så gapa och skrik om det behövs! Eller bussa din man på dom! Min var tyvärr inte så aggressiv  Gillar inte alls det stället....

• Irma

Bettan: Å finns det något bra privat ställe i Gbg dit man kan vända sig?

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14