Odetta skrev 2010-06-11 13:37:17 följande:
Ja, det där med folk runt omkring som blir gravida är ju lite känsligt ibland....inte med alla, men med VISSA
Vi ska på begravning nästa vecka och kommer då träffa min mans bror med fru. Hon är gravid och ska ha i augusti. Vi fick ju vårt MA i v15+1 i januari...den bebisen skulle ha kommit nu i juli. Knappt 2 veckor efter skrapningen kom dem och berättade hur dem oplanerad hoppsan hejsan hade blivit gravida...utan att en endaste gång säga att dem beklagar eller är ledsna för det som hände oss. Mina svärföräldrar har pratat med dem om hur okänsligt det var och min man har pratat med sin bror och berättat hur det kändes för oss att få höra det på det sättet och så tätt inpå att vi förlorade våran lille...dem har fortfarande inte bett om ursäkt eller beklagat.
Och dem ska vi träffa nästa vecka på torsdag. Och visserligen hjälper det lite i tanken att veta att ju jag är gravid nu, men det är först på fredag vi får veta hur det står till därinne och tills dess känns allt så nervöst och känsligt. Känner inte alls för att se henne stoltsera runt där med sin stora mage och alla som kommer prata med henne om hur kul det är. Usch...blir gråtfärdig bara jag tänker på det
Så nja, alla andra unnar jag det och blir glad när dem lyckas...men just dem, det bara går inte. Jag blev så fruktansvärt sårad av när och hur dem berättade så det finns inte.
Någon som har några tips hur jag ska göra? Hur ska jag orka bemöta henne? Måste jag säga hej och vara trevlig?
usch, jag tycker inte du behöver vara trevlig mot henne, varför ska du vara det när hon inte visat varken dig eller din man någon som helst respekt. och samma sak gäller svågern, han har inte varot bättre han heller... jag skulle ha fnyst åt dom rejält...
sen ska man ju behandla folks om man själv vill bli behandlad, men i det gär sammanhangen vete fasen alltså. ! tvi på dom