Inlägg från: Ninninn |Visa alla inlägg
  • Ninninn

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Kan de vara så att de hela tiden blir dåliga ägg som blir befruktade så man får missfall??? har tänkt mycket på de och även dålig kvalite på simmarna??

Eftersom man inte får den hjälpen i vårt fall från vanlig sjukvård så sitter ja nu här å tittar upp va de kostar med IVF privat, där ser dom ju om ja har dåliga ägg eller inte!? va vet ja! 

Snacka om att man e helt vilsen i denna djungeln!!

De får bli ett färsök till om ja nu får prednisolon och progesteron, funkar inte de heller då får vi nog söka oss privat.... tråkigt bara att de kostar typ hur mycket som helst. Min bror och hans sambo la över 100.000 kr på ivf och de blev ingenting!!        

• Ninninn
    miss nöjd skrev 2011-07-21 10:14:44 följande:
    Men ni borde väl få IVF genom vanliga sjukvården? Eller bor ni utomlands eller har jag missat något? Jag har haft samma tankar som dig, angående dålig kvalitet på ägg eller spermie eftersom jag faktiskt först klarade av två räkmackegraviditeter och sen nu fått 9 MF. Skulle också vilja kolla kvaliteten på dessa- men får absolut inte heller IVF eftersom vi redan har 2 barn.... 
    Jag kikade faktiskt runt igår på Surrogat-mamma sidor, det är ju också ett alternativ... Verkar bli allt vanligare och lättare att organisera. Men men. Så långt kommer aldrig min man gå, knappt så jag får med honom på den här banan med alla fallgropar och svarta hål... Nåja. om 4 timmar vet jag iaf var denna nuvarande graviditet står- är nervös så jag mår illa..... 
    Vi bor i Göteborg men dessa 3 olika läkare vi träffat under dessa åren säger att dom inte erbjudet ivf eftersom vi blir gravida på egen hand, vi har försökt men dom pratar typ bort de när vi frågar, dom menar på att de finns så himla många som behöver den hjälpen mer än oss..... så därför får man nog söka sig privat
  • Ninninn
    Saftmedbulle skrev 2011-07-21 15:59:00 följande:
    Men missfallsutredning borde ni ju ha rätt till (om ni haft tre och har försökt över ett år...)?
    Givetvis har vi gjort en utredning, har faktiskt gjort två stycken, under dessa åren som gått har ja lämnat över 40 rör blod och kollat igenom livmodern men inget är fel!!!!

Har ni andra fått kolla era ägg och har era killar kollar simmarna???? sånt gör man ju bara när man gör ivf va??

i vanliga sjukvården får man inte göra de inte iallafall inte för dom läkarna som vi träffat, dom menar på att de inte är något fel på simmarna för då hade ja inte ens blivit gravid!! men mina ägg kanske är dåliga och de kommer man ju aldrig få veta om man inte gör ivf..
  • Ninninn

Först utredning på repro efter 3:e missfallet och sen en hos Lennart Blomqvist efter 4:e!

• Ninninn

missnöjd! jätte grattis till dig! ledsen att ja missade de förut, va helt inne i mitt egna, är väldigt förvirrad över detta med om man har dåliga ägg osv. Får ta å ringa någon klinik å kolla.

Hoppas ni alla får en trevlig fredags kväll! 

• Ninninn

Grattis till alla er som varit på lyckat UL håller tummarna för er att de får hela vägen! Själv har mensen precis kommit tillbax, ska till Dr MH om 3 veckor å då hoppas jag på att få gå därifrån med ett leende på läpparna och med en recept lapp i handen

• Ninninn

Alla är SÅ glada för Victoria och Daniel att dom ska få barn är de någon som tänkt på att de kan gå åt skogen precis när som helst!!!! morrr va irriterad ja blir...

Va hemma hos en kompis igår som berättade att hon skulle sluta med p-pillerna nu å skaffa ett syskon, för vissa är de ju så lätt själv får man kämpa år efter år missfall efter missfall!!!! är så less på denna skiten  

• Ninninn
    Den lilla M skrev 2011-08-23 11:52:30 följande:
    hej tjejer, jag ansluter mig till denna tråd också.. har 4st mf bakom mig på ca 3år. har vid mf 3 testat med 75mg trombyl och 1 prog.vag per dag men det verkade inte göra nån skillnad (eller nja gick till v.10 då vilket är det längsta men men). Har varit på utredning men inga fel är hittade. Dock så var jag till en ny gyn för en vecka sen och då upptäckte hon att jag hade en kraftig infektion av bakteriell vaginos (slid katarr) som hon trodde hade varit där i minst 3-4år Rynkar på näsan. detta har ingen annan kollat pga att jag inte har haft några symptom förutom att det har luktat lite surt efter sex och vid mens och att jag ibland haft en bränande känsla om jag och min sambo haft mycket sex. Känns dock riktigt skönt att detta är upptäckt och jag har fått en dunderkur på två veckor plus två veckors friskvårdskur för att återställa allt där nere. Detta kan vara en orsak till mina missfall eftersom om man har denna infektion såkan deta öka missfallsrisken med 30% (bortsett från övriga risker).

Skulle dock vilja få pred utskrivet till nästa graviditet men hittar ingen i sthlm som skriver ut detta. Är det nån som vet nån snälla tipsa mig!!

Oj vad detta blev långt.. sorry!

Kram på er alla 
    Hur upptäcktes din infektion? sjukt igentligen att man kan gå omkring med nått så länge! hoppas du blir av med infektionen snart =)
  • Ninninn
    Daniela01 skrev 2011-08-26 15:49:33 följande:
    Till mig så sa de, framför en ung läkarstudent som var adopterad, att vi borde adoptera. Och det efter att de inte hittat ngt fel på ngn av oss, utan sagt att det var otur. Jag blev helt ställd och visste inte riktigt vad jag skulle säga, likaså min sambo.
    Herre gud de låter som du varit hos samma läkare som ja och irma97! kan hon möjligtvis hetat Dr BE?? kanske inte så bra att skriva hela namnet här!!

När ja mådde som sämst efter 4 missfallet så frågade hon mig om vi ville adoptera..... idiot de finns ju massa mer saker man kan göra innan man behöver tänka på de banorna!! 
  • Ninninn

Fy va ja känner mig deppig fick precis lite bruna flytningar å va betyder de?! att mensen kommer komma, fast den ska inte komma förrens på tisdag så de e ju konstigt :(

ja e så trött på detta har snart ingen ork att fortsätta!!!

får väl försöka rycka upp mig å tänka på att i morgon e de fredag igen :)    

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14