Inlägg från: Ninninn |Visa alla inlägg
  • Ninninn

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Äntligen dax skrev 2011-04-19 10:58:00 följande:
    Jag brukar alltid känna när jag har ägglossning så jag är ganska säker på att jag inte haft någon än. Man behöver inte ha ägglosssning varje menscykel så mensen kan komma så småningom utan att det varit någon ägglossning däremellan. Får nästan känslan att det kommer att bli så för mig. Eller så är allt bara väldigt förskjutet. Men jag pallar inte att vänta flera månader på att kroppen ska komma igång igen. Finns det inga läkemedel som kan "hjälpa igång" systemet?
    De finns ju en medicin som heter pergotime som är för ökad ägglossning men den måste du få utskriven av en läkare kan ju vara värt att kontakta någon.
    Ja hoppas på att min kropp börjar fungera snart igen orkar inte heller vänta, har väntat i 2,5 år nu på ett barn så jag vill bara börja verkstaden igen och förhoppningsvis få en liten knodd snart!

kram
  • Ninninn
    nettan skrev 2011-04-22 14:22:05 följande:
    Jag TROR jag är gravid igen!Solig
    Jag har nu plussat sedan i tisdags, det är svagt men det finns där.Idag var det lite starkare.
    TYVÄRR så kan jag inte känna den glädjen som jag har gjort de andra gångerna jag har +. Är nästan säker på att det inte kommer att funka den här gången heller.
    Önskar såå att tiden går fort och att jag får behålla den den här gången.

Hoppas ni andra får en trevlig påsk{#emotions_dlg.flower}
    Åh va roligt nettan jätte grattis till dig! håller alla tummar å tår på att du får behålla den graviditetern!
  • Ninninn
    nettan skrev 2011-04-26 07:09:58 följande:
    Det gick inte den här gången hellerRynkar på näsan.
    Usch vad det känns tråkigt och jobbigt med ALLA dessa missfall!!!!
    NÅGOT måste ju vara fel... man kan väl inte "bara" ha sådan otur hela tiden???
    Men NEJ va fasen e problemet, varför får vi inga svar på skiten för??!!!
    Du var inte så långt gången nu va? brukar du få missfallen så tidigt?
    Du måste be en läkare skriva ut progesteron till dig, de ska ja få nästa
    gång och då tänker jag även ta Trombyl, har tagit trombyl 4:e gången
    men även de slutade ju i ma men nästa gång så måste jag bara tro på
    proggisar 3 gånger per dag.
  • Ninninn

Finns det någon medicin man kan ta för att få igång kroppen igen efter skrapning????
    Orkar inte vänta flera månader på att mensen ska komma igång.

Vet inte om jag har någon ägglossning ens, de e ju inte så lätt att räkna ut när man inte har någon mens =(

• Ninninn
    BettanB skrev 2011-04-26 18:04:03 följande:
    Provera sätter igång en "mens" så kroppen förhoppningsvis kommer igång igen, men det brukar man inte skriva ut om inte mensen dröjt lite i varje fall. Efter mitt femte missfall förra sommaren tog det nästan ett halvår innan min kropp kom igång igen och det krävdes 2 omgångar provera.. Skitjobbigt. Men sen blev jag gravid på första försöket därefter (vi tog paus när kroppen väl kom igång) och lillgrabben leker just med sin pappa inne vid skötbordet.
    Tack för svaret och jätte grattis till er lille kille, de e så skönt att de finns dom som lyckats efter massa missfall så förhoppningsvis kommer även vi göra de men väntan gör mig galen!

Tog du någon medicin när det gick vägen?

Tänkte jag skulle ringa till min läkare på repro på fredag och se vad hon har att säga och erbjuda, lämnade även 14 rör blod för över 4 veckor sedan skulle gärna vilja ha svar på dom nu men förmodligen är det väl inget fel, de svaret man har fått nu i 2,5 år.
  • Ninninn

På fredag är det 5 veckor sedan jag skrapades och ingen mens i sikte! tror ni att bidrottninggele skulle kunna hjälpa systemet att sätta igång igen?? förra gången jag skrapades tog de som sagt 4 månader innan mensen kom och ja orkar inte vänta så länge!!

• Ninninn
    Äntligen dax skrev 2011-04-28 12:15:50 följande:
    Jag har ju som sagt var köpt bidrottninggele men inte för att hjälpa igång mensen eftersom den äntligen kommit utan för att försöka få till en efterföljande ägglossning den här gången.

Har du negativa graviditetstest? Min mens kom ganska snart efter att mitt test blivit negativt. Jag tycker att du ska ringa gyn och fråga om du kan få recept på Provera även om de tycker att man gott kan vänta så känns ju varje dag som en evighet när man vill försöka igen. Berätta att det tog 4 månader sist så kanske de är lite mer förstående. Lycka till!!!
    Jag har faktiskt inte gjort något grav test! ska ringa repro så fort jag får tid, hoppas att dom kan hjälpa mig.
  • Ninninn

Ringde sahlgrenska igår för att boka in en tid hos min läkare för jag vill ha medicin progesteron och trombyl + någit som får igång min mens igen, orkar inte vänta längre. Men då säger hon som svarar att jag nu mera ska gå hos någon kvinna på östra sjukhuset och att jag borde ha blivit kallad till henne men de har jag ju inte och inte ens hade dom någon tid uppsatt för mig, jag hatar verkligen sjukvården, om inte jag hade ringt igår när skulle jag då få reda på att jag inte längre ska gå på repro...........

Blir så trött på detta alltså, jag vill bara få medicin och hjälp så jag kan få ett barn någon gång, vill att mensen ska komma igång med så vi kan börja försöka igen, nu går man ju bara här i trampar vatten, har ingen aning om jag har ägglossning eller nått..

• Ninninn
    BettanB skrev 2011-05-03 10:26:24 följande:
    Ninnin: Sa de varför du skall till Östra istället? Vad var det för läkare du skulle få träffa där?
    Jag fick hem ett brev i februari månad att jag skulle gå till repro och lämna prover, min läkare där kontaktade en kvinna på östra då tydligen som håller på med koagulation prover, därför ringde jag igår för att höra om dessa prover + att jag vill ha medicin men då säger hon att jag ska gå till hon på östra istället!

Ringde till östra igår och dom skulle lämna en lapp till den kvinnan så nu väntar jag på att få komma till henne då och se vad hon har att erbjuda, proverna var ju bra men jag vill ju ha medicin ändå.

De jobbigaste med allt detta är att de e sån väntetid på allt, tycker liksom jag väntat tillräkligt nog nu för att få en bebis men tyvärr kommer de ta flera år till känns de som
  • Ninninn
    Irma skrev 2011-05-03 12:06:36 följande:
    Ninnin82: Det låter som du ska få komma till min fantastiska läkare! Hoppas det Hon heter Margareta Hellgren (om man skriver bra grejer får man väl skriva ut namn här ?). Testa att maila henne direkt isåfall. Jag blev remitterade dit. Först hände inget på länge, är man van med SU och repro så vet man att man får hålla reda på allt själv. Så jag mailade läkaren direkt. Då fick jag en tid inom 2 veckor!
    Ja det är hon =) har du varit hos henne?? hon borde höra av sig inom kort för dom skulle ju säga till henne igår.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14