Inlägg från: Annica P |Visa alla inlägg
  • Annica P

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ninninn skrev 2011-04-12 18:26:45 följande:
    AnnicaP: hur går de för dig? du är helt grym som låter allt komma ut av sig själv!
    Ja har haft ganska ont i ca en vecka nu, de hugger å grejar i magen, ibland gör de så ont att ja måste sätta mig ner, fortsätter de så här så får ja väl åka in å kolla om allt står rätt till.

Kan inte förstå att vi ska behöva gå igenom allt detta helvete, att man kan räkna alla sina ma på en hel hand de e så jobbigt!
    Ja vet inte om ja orkar försöka igen vågar inte få fler missfall. Men ändå vill ja ju inget annat!
    hoppas på att mensen kommer igång snart så man vet att kroppen fungerar som den ska igen, är ju inte jätte lätt att räkna ut ägglossning nu efter skrapningen.
    Tack , det går bra. Jag har varit hemma från jobbet idag och avvaktat, men vågar nu hoppas på att det var allt väsentligt som kom igår. Inga större smärtor idag och mer som vanlig mens.

Angående dina magsmärtor, jag skulle ringa och kolla vad gyn tycker, om de vill kolla upp något. Jag har inte haft ont så långt efteråt, varken vid skrapning eller annat. Det finns ju risk för infektioner eller att något finns kvar trots skrapning.
  • Annica P

nettan: Grattis!! Hoppas innerligt att det kommer att gå bra den här gången! Men det är ingen barnlek att vänta och se, det vet alla här inne.

• Annica P

Irma: vad du är nära målet nu! Är så glad för din skull!

äntligen dax: hur har det gått?

Kramar till alla!

• Annica P

Irma: hoppas på fina bebisnyheter snart!

Härligt för sissela och äntligen dax! Skönt för alla milstolpar som kan passeras.

• Annica P

GRATTIS Irma! Tänk att du fick avsluta med en riktigt bra förlossning dessutom. Härligt! Är så glad för din skull! Kram!

• Annica P

Blir så ledsen för er Ninnin och Nettan! Eländes skit!! Att det ska vara så omöjligt. Tråden som det tipsades om ovan är www.familjeliv.se/Forum-11-261/m49826574.html. Jag följer den sporadisk utan att delta, men det finns några som lyckats med hjälp utanför Sverige. Hade jag varit yngre och inte fått barn alls skulle jag ha övervägt det.

Din läkare Nettan var ju ett riktigt stolpskott! Jag har faktiskt blivit helt ok bemött även om det lämnar en del övrigt att önska ändå och även fått prova mediciner. Tyvärr har det inte hjälpt mig.

• Annica P

miss nöjd: Underbart med goda nyheter! Grattis och lycka till!

Ninnin: Den "expert"-läkare som vi träffat påstod att de fyra MA vi haft då, troligen berodde på att fel ägg och spermie träffat varann. Enligt honom är det vid ivf inte ovanligt att 7 av 10 befruktningsförsök inte är livsdugliga. Många läkare hävdar ju "otur" och i vissa fall har de säkert rätt, i andra inte. Vi har testat spermiekvalitet i missfallsutredningen (jag har krävt det mesta jag haft vetskap om), men inte ägg. Vår närmaste läkarkontakt tror dock på immunologiska problem. 

• Annica P

Tänk att man inte är den enda som tänker missfall när det kommer graviditetsbesked från kungahuset... Tänk om de faktiskt haft missfall och tänk vilket fokus det skulle bli om det blev flera. Blandade känslor minst sagt. Å andra sidan har de hela skvallerpressen efter sig som bara spekulerar i när det ska bli barn. Stackars människor!

Välkommen petit! Jag skriver inte så mycket eftersom min informationssökarfas klingat av och efter 5 MA trots div medicinering och hyfsat intresserad läkare finns inte mycket hopp kvar. Det finns så många olika möjliga orsaker, men troligtvis triggade min första graviditet kroppen så att immunförsvaret numera gör processen kort. Jag mådde så onaturligt dåligt av att vara gravid, men det gick i alla fall tiden ut första gången. Så jag har en son som började ettan i dagHjärta. Sedan har det tagit slut i v 8-11.  

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14