• Odetta

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Bubbibalubbi skrev 2011-01-18 11:12:41 följande:
    Är det koffeinet som är boven?
    Jag funderar lite på att köpa ett koffeinfritt ekologiskt som inte är behandlat med en massa kemikalier. För jag är minst lika rädd för koffeinfritt med. 
    Jag har alltid hört att det är koffeinet som är boven, ja. Så jag skippar allt med koffein i...svart te, kaffe, läsker osv.
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Nu är han här vår lillebror!!!!

idag den 21/1 klockan 04:54 kom han, 4575 gram tung och 55cm lång trots att han kom i v37+2! Förlossningen var långdragen, men ändå en positiv upplevelse (och dem gjorde nått test som visade att jag faktiskt fick ta ryggbedövningen ändå och gissa om jag är tacksam för det). Vi mår alla bra och det känns så sjukt overkligt att vi faktiskt fick en bebis denna gången.

*bamsekram till er alla*

• Odetta
    Daniela01 skrev 2011-01-24 20:18:06 följande:

helt otroligt, jag måste få skriva av mig av min glädje !! vi har fått ett pluss på stickan!! tjohooo..... äntligen gravid!!!

ÅÅÅHHHHHHH JA JA JA JA JAAAAAAAA!!!!!! *stora kramar*
  • Odetta
    Irma skrev 2011-01-24 20:05:21 följande:
    TantT: Låter tungt Är ni inne på adoptionsspåret nu då?

Grisolle och Daniela: Håller tummarna!

Ego: Har glada nyheter! RUL gick bra  Klumpen blev godkänd Nu jäklar! 

Woohoooo för "G" betyget
  • Odetta
    BETTAN: Tänker på dig idag och håller tummarna.

VVK:  Stå på dig! Min svärmor var precis som du beskriver din mor...."ul är farligt" och "nej, ska ni inte låta bli då?" Jag förklarade för henne också om och om igen, men vet du...vissa saker går bara in och ut igen. Till slut sa jag bara "mh mh" och inget mer om hennes kommentarer för i slutändan spelar det ju faktiskt ingen som hellst roll vad hon tycker när jag vet vad JAG tycker. (och jag tycker för övrigt inte att det låter som många vul/ul du ska göra, det finns dem som gör måååånga fler. Lugnar ett vul/ul dig så mår du bättre och då mår bebisen också bra!)

EGO: Tack för alla grattis Det känns så skönt att han är här...helt otroligt och overkligt!

*kram till er allihopa*
  • Odetta

Bettan: Vad skönt att det gick bra igår...det kommer säkert se bra ut vid TUL också, det har jag bestämt!

*kram*

• Odetta
    BettanB skrev 2011-01-26 19:08:35 följande:
    odd: Jag har SÅ svårt för den typen av kommentarer.. Som om min oro inget är värt och att det räcker med en klapp på huvudet så blir allt bra. För allt var ju bara inbillning ändå... Nej, det såg inte bra ut på tul och det visst vi sedan innan att det inte skulle göra. Frågan var bara hur illa det skulle vara.

Tillväxten har stannat av ännu mer, Mini ligger i säte (i v.37+4) och har dessutom på tok för lite fostervatten... Leif ville att jag skulle stanna till imorgon för vändningsförsök, men var ju tvungen att åka hem till hundarna. Klarade inte av att släppa hem sambon heller och stanna kvar helt ensam... Så Leif ringde runt på Östra och fixade en tid för mig imorgonbitti. Troligtvis vägrar de dock vända Mini och vad resten anbelangar vet jag inte just nu. Känner mig helt upp och ner. Och är SÅ jävla förbannad på min BM som inte gjort sitt jobb (dvs remitterat mig till vändningsförsök i tid); man kan verkligen inte slappna av 5 sekunder om man vårdas i Götebogstrakten utan måste ha värsta kollen ändå. Så nu måste jag troligtvis snittas trots att det verkligen är det sista jag vill. I 4 år har vi kämpat att bli gravida och jag har sett framemot förlossningen så enormt och så blir det så här. Gråter Fy fan vilken jävla skitdag..

Är bara så enormt tacksam för att jag har haft dr LM, utan honom hade det inte blivit någon bebis alls, den saken är ju klar.
    Det var absolut inte meningen att du skulle uppfatta mitt inlägg till dig som om din oro inget är värt.  Jag tror inte att det finns en endaste själ härinne som inte förstår, känner med dig och fram för allt hejjar på er! Jag vet hur oron kan äta upp en innifrån...utgick bara ifrån mig själv och vi fungerar nog olika du och jag...det var absolut inte menat som en klapp på huvudet Bettan...

Angående resten. Fan också. Jag förstår att det känns som en skitdag och vad BM anbelangar så ja...vad ska man säga? Jag är glad att du har din Dr. LM och kommer tänka extra mycket på er i morgon.

*Kram*
  • Odetta
    BettanB skrev 2011-01-28 08:58:34 följande:
    Nya bud! Nu ringde just överläkaren från igår. Hon tycker inte att jag skall åka på mätning idag; nu när hon läst hela min journal ordentligt och kollat alla mätningar av Mini och min historik så avråder hon från vaginal förlossning; vare sig det är säte eller inte tydligen. Hennes bedömning är att moderkakan mår riktigt dåligt och att det skulle vara för stor risk för både mig och Mini med annat än snitt. Är så klart sjukt besviken, men nu känns det mer ok ändå. Det är inte bara för att Mini ligger i säte utan hela "klabbet" som ställer till det tydligen. Nu försöker jag kasta besvikelsen åt sidan och se framemot att få träffa min MiniB hur h*n än kommer ut. Bara jag får höra liten skrika!
    Vad bra att hon satte sig in i din journal nu så du slipper fler turer fram och tillbaka och kastas mellan hopp och besvikelse. Och kanske skönt att veta att det hade blivit snitt ändå, oavsett BM slarv eller ej...rent krasst så kanske det till och med är bra att BM missade att Mini sitter i säte för nu blev det ju extra koller och nu vet du ju att Mini kommer att komma ut på säkraste möjliga sättet för just Mini. Men jag förstår din besvikelse ändå, det gör jag...men som du själv säger: snart får du träffa din MiniB och det är ju det viktigaste!

*tänker på dig och skickar en kram*
  • Odetta

*tänker på dig Bettan*

• Odetta

Åååhhhhh TUSEN GRATTIS TILL SONEN BETTAN!!!!!

Hjärta

• Odetta

Stort stort GRATTIS Syrling!!!! *kram*

Och GRATTIS Daniela till lyckat VUL *kramkram*

• Odetta

Sophan: jag har enbart fått tidiga mf, som dig ungefär. Jag blev hjälpt av Trombyl (albyl minor vid en tidigare lyckad graviditet när jag inte hade fått Trombyl ännu). Den erfarenheten jag har är att det mer är immunförsvaret som är boven vid så tidiga mf än att det skulle vara fel på äggen. Det är ju då som ägget ska fästa ordentligt och då kan tex Trombyl hjälpa. Jag beklagar att även du har fått uppleva eländet som mf är *kram*

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14