Franka skrev 2010-06-09 14:41:04 följande:
Jo, dr Björk avrådde ju från ansträngningar till v 14. Men då infinner ju sig frågan: vad är ansträngning?! Att hänga tvätt?
Men visst borde valet vara lätt, att strunta i allt för att få en guldklimp (eller två!)
Ingen aning
Jag tar det väldigt lugnt allmänt, springer inte en massa i trappan, sitter mycket och vilar i soffan...låter bli att lyfta tyngre saker.
Precis innan blödningen i söndags så bar jag ner en dörr från övervåningen. Jag tyckte inte att den var tung alls, bara lite otymplig. Men det kanske var det som orsakade blödningen? När jag pratade med sköterskan hos min läkare så sa hon att jag kunde leva normalt, men kanske inte möblera om eller hjälpa någon att flytta. Så inga fler lyft av dörra för min del i alla fall
Men jo, det är ju så svårt att veta vad som anses som ansträngande eller inte, det beror ju helt från person till person. Jag tror man får helt enkelt göra en bedömning av sig själv och bara göra det som känns OK att göra. Börjar det kännas tveksamt så är det nog en bra ide att kanske sluta eller låta bli. Men med sunt förnuft såklart. Så gör i alla fall jag.
*kramkram*