Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Qatteriin o Bubblan: Stort grattis till era små! Underbart att det gått så bra!

*kram* till er som fortfarande kämpar; som sagt så har de flesta av oss varit där och har förståelse för hur det kan kännas. Maken och jag kämpade i över 4 år innan vår lille grabb kom och fick (minst) 5mf/ma på vägen (- ett och annat kemiskt), men sen ville det sig helt plötsligt (även om det var berg-o-dalbana hela graviditeten). Så tappa inte hoppet!!

I BettanMansion är sorgen randig.
  • BettanB

L Maria: tsh under 2,0 är ok, men kan kanske vara värt att ha koll på då det ändå var lite på gränsen.

• BettanB

Mojutten: bra början! Håller tummarna så det värker! *kram*

• BettanB

mojutten: Vad HÄRLIGT! Blir sjukt glad. Fortsatt lycka till!

L Maria: Smaskade också Dvitamin (och kalcium) när sonen blev till. Och E-vitamin (ges tydligen ofta utomlands vid upprepade missfall???).
    Grattis till hjärtslag!!!! Fortsatt lycka till!

Önskar förresten samtliga lycka till; att BLI gravida och att förbli gravida.

• BettanB

Javisst: GRATTIS till lillflickan!

Mojutten: vad härligt!

Jag tog pred till v15, men då hade jag trappat ner ett tag först.

• BettanB

Hej, alla nya o gamla i tråden. Aktiviteten verkar lite låg här just nu, men det tycks gå i omgångar.

Om ni vill se vad vi "gamlingar" har för historia o vilka behandlingar vi testat så kan ni ta en titt i behandlingstråden. Och ett hett tips är att läsa "bibeln" även om den börjar bli till åren.

En undring (TT är du där?): tror någon att det är FARLIGT att ta innohep som gick ut i juli?

• BettanB
    lill111 skrev 2012-11-26 18:49:50 följande:
    Hej Bettan b!! Följt er tråd med full inlevelse! Så skönt att se att ni lyckas! Jag efterlyser en läkare som vill ge mig fragmin, kan ngn tipsa? Försökt nå L M men inget svar.... Suck denna kamp med läkare knäcker mig,, jag har inte ens fått progesteron:( testade trombyl nu, men gick åt skogen i alla fall !! Tack för att ni gamlingar svarar och tar er tid! Kram!!!

Tack. Ja, sonen blir snart 2, helt otroligt.

Ja, det är skitjobbigt att leta läkare, är själv igång o letar igen (har inte möjlighet att åka hela vägen till Hbg igen). Testa att maila honom på jobbet: förnamn.efternamn@skane.se

Kan hända att han är ute o flänger o då kan det ta längre tid att få svar.
  • BettanB

Buster: tack! Jag kör på med sprutorna så länge o hoppas få recept snart.

• BettanB

MIMMI: fragmin/innohep i så små doser som vanligtvis ordineras är fullkomligt ofarligt (om du inte har ngn form av koagulationsrubbning iaf). Pred tycker jag att man kan vänta med om man inte testat andra alternativ först (risk för betydligt fler o värre biverkningar). Men om du inte testat innohep/fragmin innan så tycker jag absolut att du kan få försöka testa det o ha gott hopp (det är MÅNGA som blivit hjälpa av enbart sprutorna).

TT: Japp, är gravid igen. Vi har försökt sen mensen kom tillbaks i dec förra året. Fick kemisk grav i september och blev sen gravid igen på oktobercykeln. Lyckas dock inte få tag på läkare pga av den hysteriska byråkratin som råder. Har alltså lite gamla sprutor kvar sen sist som jag kör med nu.

• BettanB

Nähä, det ville sig inte alls. MA igen, lite lagom så här inför jul och allting. God Jul till mig. Jävla förbannade skitsjukvård i Sverige.

• BettanB

Hej, alla nya o välkomna till tråden. Beklagar att ni har behov av en tråd som vår. Läs gärna i vår behandlingstråd för uppslag vad gäller medicinering. Och läs "Bibeln".

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14