Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Det är inte alls ovanligt med stora barn efter innohep/fragmin behandling; tvärtom, om jag fattat det rätt..

Grattis, Äntligen dax!!!!!

I BettanMansion är sorgen randig.
  • BettanB

sissela: Välkommen tillbaks och stort tack.
    Jag tror ju inte överdrivet mycket på progesteron som behandling öht, men skulle nog försöka få tag på the realdeal isf.
    Vad menar du med halva älsprutor?

nettan: Grattis!

Äntligen dax: Skulle satsa på fragmin/innohep nästa gång om jag var du. Om det nu verkligen är så att det ärkört; vilket jag hoppas det inte är.

• BettanB
    Äntligen dax skrev 2011-05-21 16:41:59 följande:
    Från när börjar man med Fragmin? Har fått för mig att det är först när man konstaterat en graviditet i livmodern. Jag får ju så förbaskat tidiga missfall jämt, v. 4-5.
    Jag började från äl (första gången från v.6+2, men då funkade det inte).
    Äntligen dax skrev 2011-05-21 16:45:13 följande:
    Förresten, nu blir jag lite nyfiken på varför du inte tror på progesteron? Verkar vara väldigt delade uppfattningar om detta har jag märkt. Min läkare trodde inte speciellt mycket på det men sedan har jag träffat många som är stensäkra på att det hjälpt dem behålla graviditeten.
    Har inte läst något som faktiskt ger stöd för ATT det funkar (förvisso inget ovanligt när det kommer till vårt område, men..); tror att det är ett klassiskt halmstrå. Tar själv prog, just som halmstrå. Har man däremot progesteronbrist av någon orsak, så tror jag det kan hjälpa, men inte annars.
  • BettanB
    Äntligen dax skrev 2011-05-21 21:20:07 följande:
    Ja det är onekligen ett halmstrå men jag är beredd att prova ALLT. Tog du progesteron i graviditeten som lyckades?
    nettan skrev 2011-05-21 20:01:36 följande:
    Angående progesteron så TROR jag inte heller på den.
    Jag har använt mig utav krämen under mina 2 senaste  graviditeter och båda har slutat i missfall. Trots smörjning enligt instruktionerna ifrån ägglossning och framåt.
    Denna gången har jag "skitit" i den. HOPPAS att det lyckas NU.

Angående innohep sa min läkare till mig att jag inte heller fick någon förrens en konstaterad graviditet runt v 6.
    Men det kanske är olika.
    Både den som lyckades och de som inte lyckats. Skillnaden nu sist var att jag tog innohep från äl (istf v.6+), prednisolon från äl och pregnyl från plus (asa har jag också tagit varje gång). Tippar på kombination av innohep och pred som gjorde lyckan; jag är helt inne på teorin med mikroproppar som även Dr Matthiesen tror på.
  • BettanB

Sissela: Har för mig att jag tog 5000 IE i veckan i några veckor; kanske till vecka 9 eller så. Minnet är verkligen helt kasst just nu. Vet att andra tagit betydligt mer (på rek av läkare); 10000 var tredje dag till v.12 tror jag mig ha hört bland annat. Borde finnas fler här i tråden som fått det.

• BettanB

sissela: Jag fick det inte ordinera alls.
    Tog från plus bara.

• BettanB

Äntligen dax: Hade också liknande; molvärk både i ryggen och livmodern och dessutom bruna flytningar. Blödde tom rätt rejält i början nu sist; var helt 100 på att det var kört och höll på att avboka min tid med dr LM, men sen åkte vi ändå. Och fick se lille A, bara några mm stor. Så det MÅSTE inte vara illabådande.

• BettanB
    Äntligen dax skrev 2011-05-23 10:59:38 följande:
    Hmm...kanske lika bra att vänta till 6+ ändå...men hur tusan ska man stå ut? Jag sitter hemma och försöker koncentrera mig på att plugga till världens största tenta den 3/6. Koncentrationen är inget vidare
    Jo, jag tycker nog det. Innan dess kan du inte räkna med att se något som skulle lugna dig öht. Efter 6+ brukar man däremot kunna se ett litet hjärta och det är ju bättre.
    Lycka till med tentan.
  • BettanB

TSH kan man nog tjata till sig att få kollat på vc.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14