• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html
    Del 13. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49518455.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49914032.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

Sorg i BettanMansion.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 18:54
    De som äntligen fått sina små mirakel:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51437697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 20:30
    Här kan du hitta "bibeln".
    www.bokus.com/b/0978507800.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
  • mojutten

Längtan, det tar ju lite tid för hcg att öka och i början så kan det ju bero väldigt mkt på hur utspädd din urin är så det kanske inte är helt kört, men jag förstår hur dina tankar går.

Fellan, välkommen! Jag har inga barn så jag kan inte hjälpa dig, men jag ser inte varför det inte skulle kunna vara så att hormonnivåer och andra saker i kroppen kan ändras och tycker definitivt att du ska göra en utredning.

• Längtan efter liten
    mojutten skrev 2010-06-18 08:51:55 följande:
    Längtan, det tar ju lite tid för hcg att öka och i början så kan det ju bero väldigt mkt på hur utspädd din urin är så det kanske inte är helt kört, men jag förstår hur dina tankar går.

Fellan, välkommen! Jag har inga barn så jag kan inte hjälpa dig, men jag ser inte varför det inte skulle kunna vara så att hormonnivåer och andra saker i kroppen kan ändras och tycker definitivt att du ska göra en utredning.
    -gråter- ja jag hoppas ju att det är så... men, nej... varför skulle det vara så?
    varför skulle den där lilla änglasjälen vilja komma ner till mig?
    Fy vilken självbild jag har nu... känner mig totalt värdelös...
    Längtan efter liten är stor
  • Bling1975

Irma - härligt för dig! Min man älskar deras räkmackor. Vi har tom åkt till Göteborg från Stockholm bara för att han är sugen. Och så fort han är där på jobb så tar han ett senare flyg/tåg tillbaka för att hinna förbi på en macka

Men jag gillar restaurangen. Mycket god mat och trevligt, blir nog en Göteborgstrip snart.

Bettan - jag missade ju ditt snurrinlägg men galna är vi väl lite allihopa. Jag glömde bort min bröllopsdag i förrgår och bjöd hem gäster istället och precis när de kom ringde min sjuka pappa och undrade var jag var. Mamma var på konferens och jag skulle ta hunden.

Längtan - vänta till BIM innan du ger upp!

Stitch längtar efter Lilo
  • fru fräken

Har varit på inskrivning på MVC nu. Läkarbesök med ul bokades till den 7/7. Bm var den underbaraste snällaste bm jag ngnsin stött på. Synd bara att jag blev bokad hos henne då min ordinarie var sjuk men tänker absolut önska att få fortsätta gå hos henne! Hon tog sig verkligen tid och var intresserad av vad vi gått igenom med alla mf/ma och så. Fick även telnr till de psykologer som är kopplad till mödravården i min stad då hon tyckte att det kunde vara bra att ha till hands om det en dag känns jobbigt. Det är nämligen så att våran dotter är ett hjärtebarn så det var otroligt jobbigt psykiskt när detta upptäcktes (hon var 3 dgr gammal då)och det blev akuttransport till Gbg för op och tankarna for mellan hopp och förtvivlan med död i bakhuvudet. Men tack och lov för dessa underbara läkare som lagade våran dotters lilla hjärta och hon är idag en pigg och alert liten tös. Detta är inte riktigt färdigbearbetat och med dessa mf/ma i bagaget är det ofta att bägaren rinner över...
    Dessutom kämpar våran närmaste vän mellan liv och död efter en lång tids sjukdom. Livet är inte lätt så ta vara på varje sekund av glädje och minns dem när allt är svårt!

• Irma

Fellan: Välkommen Har för mig att Cia hade barn innan dom upprepade missfallen. Och sen fick hon barn. Kanske finns några fler...

Längtan: Jag säger som Bling, vänta till BIM innan du kastar in handduken!

Bettan: Å du har din första räkmacka framför dig Du har verkligen något gott att se fram emot!

Bling: Häftigt att ni spontanåker ner till oss för räkmacka
    Jobbigt när man är sådär snurrig. Tur att det finns påminnelser i mobilen och att man kan sätta larm Jag litar inte alls på mitt minne längre. För mig är det nog en liten påminnelse om att den inre stressen är för hög.

Frufräken: Vilken bra bm! Hoppas du får fortsätta hos henne. 

• icka76

Irma: Ett annat tips på god räkmacka, enligt sambon nästan bättre än Gotias, är den på "Till salu" som ligger vid saluhallen. Riktigt god är den och inte lika dyr. Men man får ju inte den utsikten på köpet som man får på Heaven 23.

• Längtan efter liten

hej tjejer... tänkte bara komma in och informera er att jag kommer lägga ner FL ett tag..
    Jag har inte fått mensen än, men testat neg varje dag nu i 3-4 dagar... så mensen kommer väl vilken sekund som helst, den skulle ha kommit igår...
    Dock vet jag ju inte exakt när jag hade äl, men den BÖR ha varit runt 2 veckor sen.
    Mensen ska iaf komma SENAST den 24...

Jag känner mig förkrossad då min kropp verkligen spelade mig ett STORT spratt denna månad..
    Jag har ALDRIG, verkligen aldrig mått så här illa som jag gjorde denna månad (har aldrig mått illa), halsbrännan och "spyorna" har jag heller aldrig varit med om.
    Bubblorna i magen likaså... inte kännt dessa ilningar i brösten, aldrig fått "lila" bröstvårtor...
    Pms, har jag inte haft denna månad vilket gjorde både mig och min sambo helt förvånad...
    Så vi var verkligen helt 100 på att jag var gravid!
    Vad skulle man annars tro?
    Jag orkar inte längre... Nu ber jag bara till de högre makterna att de ska hjälpa oss...
    Jag vill verkligen tacka er alla, för ert stöd, pepp och hopp ni gett mig...
    jag kommer säkert illbaka när jag släppt det värsta...

Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14