Inlägg från: Ninninn |Visa alla inlägg
  • Ninninn

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

nettan skrev 2011-06-28 12:43:24 följande:
    Ninnin82
    Det finns en utlänsk sida där man kan beställa i stort sett ALLA läkermedel på. Goldpharma.
    Jag har beställ därifrån engång. Det funkade kanon! Men det tar ett litet tag innan man får sina varor då de skickas ifrån utlandet.
    Vet du hur mycket du ska ta och vilken sorts så tror jag inte att det är några problem.
    Skulle själv vilja beställa sådana därifrån MEN jag vet ju inte hur mycket man ska ta och det fanns en massa olika där inne?!

Har läst här att några tar 10 mg om dagen! då ska ja gå in där å kolla!

Tycker verkligen att du ska leta dig till en annan läkare med för hon verkar ju inte riktigt klok hon som du har!!

Tusen tack!

• Ninninn

Lennart tog lite blod prover men bara på mig och inte min kille! Sen när du e gravid får du me dig tabletter hem antingen e de trombyl eller plasebo men de vet ingen, tycker inte du ska åka till han, där e man bara me i en studie å inget annat!!

Irma: får nog helt enkelt ringa varje dag till barnmorskorna som svarar å se till så att de händer nått innan Maggan går på semester!! Vill ju så gärna få medicinen NU

• Ninninn

God morgon!

Tror nog Blomqvists studie e bra för vissa men för oss blev de även där ett missfall, de känns lite som om man har fått ALLDELES för många missfall för att hålla på att laborera med medicin, hos honom får man ju antingen eller och de e ju uppenbart att vi med flera missfall behöver medicin och inte sockerpiller!!

När ja va hos honom i mars när ja fått mitt 5:e ma pratade vi om ivf och att nått måste hända då skulle han kontakta sahlgrenska ivf och återkomma, nu e de den 29 juni och han har fortfarande inte återkommit varken om ivf eller vad de var för tabletter jag åt!!! vissa lyckas hos honom å vissa inte. Men ja tycker ändå han va väldigt bra när vi var där, han bryr sig iallafall till skillnad från många andra läkare.

Ninnininna: De här med å vänta ja vet inte riktigt, har ju väntat i snart 3 år på ett barn! dom säger ju att man ska vänta en mens så då får ja hoppas den kommer snart om 4 veckor förhoppningsvis.

Min sambo fick nog igår och ringde till Östra och pratade i 20 minuter med hon som svarade =) han sa att de e väldigt viktigt att Dr MH hör av sig och att vi vill ha mer mediciner nu som vi har pratat om. Man e ju helt utelämnad i läkarnas händer därför får dom gärna skynda på lite.

Nettan: Va skönt att allt är ute, hä verkar de också kommit ut, har inte blött nått sen igår kväll!

Vart bor du? du skulle ju verkligen behöva komma till läkaren på östra som ja fått och som irma97 också haft!

• Ninninn

Irma97: Såg på din sida att du tagit lite fler tabletter så som omega 3, kalcium m.m är de något Dr MH sagt åt dig eller har du bara gjort de själv? kanske man ska åka till hälsokosten och inköpa samma medicin som du =) då kanske de går vägen även för mig =)

• Ninninn
    Irma skrev 2011-07-01 10:23:51 följande:
    Ninnin82: Nej, omega3 & kalcium+d-vitamin var inte ordinerat av DrMH. Men jag bollade det med henne och hon hade inget emot det. Omega3 ville jag att hon skulle kolla att jag inte fick för bra effekt då jag inte har någon konstaterad koagulationsrubbning, och det var ok. Tog "mumomega" högsta dosen (3/dag) första trimestern. Sen 1/dag. Angående extra kalcium+d tyckte hon inte det var nödvändigt men jag fick ta om jag kände mig tryggare med det. Tycker absolut du kan ta det, kolla med henne bara angående koagulationsproverna bara1

Är precis hemkommen från Dr MH allt hade kommit ut nu iallafall så de va ju skönt! Pratade med henne om Prednisolon och progesteron nu men ja får inte dom svaren jag vill HA! När ja va där i mars skulle hon kontakta Dr BE på repro om ifall jag skulle få progesteron men varken jag eller MH har hört nått från BE så va fasen sysslar hon med?!!! ja blir så trött!!

MH tyckte vi skulle vänta två menser nu innan vi börjar försöka igen och visst de är väl vettigt men man vill ju inte vänta! men vi har inget val. Hon skulle kontakta BE IGEN för att diskutera om ja ska få progesteron och prednisolon, ja förstår inte vad de är att diskutera ja har ju inget att förlora...

Fick en tid i slutet av augusti igen så då får min sambo följa med å tjata på henne, ja e alldeles för mesig å snäll för att säga till läkarna.. De e ju fasen att man inte känner någon läkare som bara kan skriva ut recepr till en =)

Vart köper man dessa vitaminer? hälsokosten och apoteket?

• Ninninn
    nettan skrev 2011-07-01 11:17:52 följande:
    Ett tips angående att dela barnalbylen på är att först bryta loss ca 1/3 tvärs över skåran och sedan dela den anda delen längst med skåran. Brukar funka ganska bra. Men det är inte så noga enligt min så kallade läkare. Enligt henne kunde jag ta en 1/2 ena dagen och 1/4 den andra. Men jag fick trombyl utskrivet istället då jag sa att jag tyckte det var för jobbigt.
    Jag fick adressen till LB igår och barnmorskan hade även ringt till barnmorskan på gyn i Borås och förklarat och det tyckte också att jag skulle kontakta honom.
    Får väl se hur jag gör. Känns lite meningslöst om han ändå inte gör mer än att ge ut antingen sockerpiller eller trombyl.
    Trombyl har jag ju redan fått och jag har ju blivit lovad innohep OM jag kommer så långt!!

Ninnin82 Vad skönt att allt har kommit ut!
    Beklagar verkligen, det finns nog inte många bra läkare idag,tyvärr. Och du hade väl blivit lovad medicinerna. Fattar inte-det är väl bara att skriva ut dom till dig!
    HUR många missfall måste man gå igen innan man få den hjälp man vill ha???

Ja när vi va där senast i mars så sa hon att vi provar först trombyl+fragmin går inte de så kan man medicinera med prednisolon men först provar vi detta!!!!! nu e vi ju där. Ja kommer stå på mig nästa gång och bokstavligt talat tvinga henne =) min sambo e mycke bättre på att tjata än va ja e så han får fixa de =) haha!

Får väl göra som hon säger å vänta två menser har egentligen inget val för hon går på semester nästa vecka å kommer inte tillbax förrens i mitten av augusti så ja får ändå ingen medicin innan den 25 aug som ja fått tid!! ska hälla i mig rejält med vin hela sommaren då =) måste ju dränka sorgerna i nått..

Irma skriver ju här att hon tog kalcium+d-vitamin och mumomega är de inget du också kan testa?? vi måste ju som sagt ta ALLT!!

• Ninninn

Ja jag e överlycklig som har fått komma till henne, hon är den enda läkarn jag träffat som är villig att ge mig mediciner. Vet bara inte hur ja ska kunna övertyga henne till å ge mig allt!!! Vill ju så gärna få prednisolon och progesteron också! Hoppas på att kunna lösa de när ja ska tillbax i augusti.

• Ninninn

Ja vet att ni alla har rätt om att vi borde vänta några månader innan man försöker igen så de får bli så även fast de tar emot. Men de bästa e ju att vänta och sedan har MH vid sin sida för täta kontroller.

Om jag förstår de rätt nu då så ska man ta kalcium+d-vitamin+mumomega när man tar prednisolon?? i så fall får de inhandlas =)

• Ninninn

Rosen1: ja har precis samma negativa tankar som du dag ut å dag in men vi måste skärpa oss å åtminstone försöka vara lite positiva, vi har ju Irma här i tråden och hon har gett mig massa hopp!! De kommer bli våran/allas tur här inne men de dröjer bara väldigt mycke längre tid för oss... Man trodde ju aldrig att man skulle sitta här efter snart tre års försök och 6 st missfall men tyvärr e de vi som blev dom utvalda

• Ninninn

När inte ens medicin (trombyl+fragmin+progesteron kräm) hjälper va skjutton ska man då få mer hopp ifrån!!! Ja e så fruktansvärt bitter över livet å all denna skit....

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14