Inlägg från: Ninninn |Visa alla inlägg
  • Ninninn

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Irma skrev 2011-05-03 13:32:37 följande:

Japp! Läkaren på repro tyckte att jag efter ett MA med progesteron och trombyl skulle fundera på att adoptera... Jag sa att dom antingen fick låta mig testa lågmolekylärt heparin eller så skulle jag själv söka mig vidare till Helsingborg och DrLM. Då vaskade dom fram DrMH  Jag är så tacksam för det!

DrMH lät mig först testa ett försök med trombyl och fragmin. Det sket sig. Sen fick jag testa trombyl+fragmin+prednisolon. Och än så länge går det ju bra, v:33+0 idag Hon är inte främmande för immunologiska förklaringsmodeller. Men hennes "huvudämne" är koagulation (hon är docent och forskar). Hon blev nyfiken på Dr Beers klinik och hur andra jobbar i andra länder när jag berättade om det (hon påstod att hon inte hört talas om honom, men det måste hon ju ha gjort..) Men att genomföra LIT, IVIG och liknande i Sverige verkade hon inte så pigg på. Är nog svårt att göra om man jobbar inom offentlig sjukvård också utan att få massa skit för det...

Iallafall. Hon är den bästa läkare jag stött på i den här karusellen! Jag hade rosa och bruna flytningar v:6-v:13. För att hålla mig lugn och någorlunda fungerande som människa fick jag komma in på VUL varje vecka första trimestern. Hon är och har varit ett underbart stöd under min graviditet! Tror att jag tack vare henne och min fantastiska barnmorska på SpecMVC på Östra (välj dom om du kan) inte känner något behov av samtalsstöd.

Jag minns att jag och mannen sa till varandra att det kändes som vi vunnit på lotteri när vi förstod hur bra hon är! Hon jobbar tisdagar och torsdagar uppe på SpecMVC nuförtiden. Så förmodligen ringer hon väl dig på torsdag  Jag har lite försiktigt påpekat för henne att vi i Göteborg med habituell abort inte får någon vidare hjälp på repro. Att det behövs någon som henne. Vet att hon sagt att hon inte har tid med fler patienter. Men snart försvinner ju jag. Och då finns det plats för dig

Men gud va glad jag blir nu när du säger att hon är så bra + att du är i v.33 de e ju helt fantastiskt Glad nu fick jag hoppet tillbax igen!
    Kan de vara så att vi kanske hade samma läkare på repro med för när vi var där i december så frågade hon om vi hade tänkt på att adoptera me, vi blev helt paffa och sa att NÄ vi är väl inte där riktigt ännu, de finns ju massa mer hjälp att få!! tycker inte man säger så som läkare....

Hoppas Margareta ringer mig i morgon annars kanske jag kan ringa till dom igen på fredag och se om dom bokat in någon tid för oss.
  • Ninninn
    Irma skrev 2011-05-04 20:21:29 följande:
    Ninnin82: Var du hos DrBE på repro? Jag var 27 då, ingen ålder och mening att stressa upp oss tyckte jag. Speciellt inte när hon i samma mening la fram att hon inte tänkte hjälpa oss mer.
    Men gud ja blir helt paff, de e samma person DrBE som sa så till oss också undra hur många fler par hon sagt det till?! hur fasen kan man säga så till par som sitter där och vill få hjälp speciellt när man vet att de finns så mycket mer att göra innan man ens behöver tänk på adoption, tur att jag inte ska till den läkaren igen =)

Nu håller jag alla tummar och tår på att Margareta kan hjälpa oss

Du har aldrig tagit progesteron då under dina graviditeter?
  • Ninninn
    Irma skrev 2011-05-05 20:00:45 följande:
     Jag tycker iufersig att DrBE är en av dom bättre jag träffat på uppe på repro. Men visst, man kan ju vara lite mer inkännande. 

Hoppas att samma "cocktail" av mediciner kan hjälpa dig också. Om inte annat så vet du att hon inte är emot att låta dig testa det (tror jag). 

Jag testade en graviditet med progesteron (via repro). Frågade DrMH om jag skulle ha det. Tyckte hon inte. Men för att motivera det skickade hon iväg mig på att ta prover på progesteron före och efter ÄL. Vet inte om det egentligen är tillräckliga tester för att se om man skulle behöva progesteron eller inte, men jag valde att lita på henne. Fick ju dom andra medicinerna iallafall. Dom kändes viktigare.
    Ja hoppas verkligen jag får mediciner, jag är villig att trycka i mig vad som helst Glad förhoppningsvis kanske det blir 6:e gången gilt för oss med, hoppas hoppas!
    Men jag har aldrig längtat så här mycket efter mensen som jag gör nu, önskar så att den kunde komma igång igen efter skrapningen, de var ju över 6 veckor sedan jag skrapades.
    Denna ständiga väntan på allt hela tiden Rynkar på näsan

Var precis över hos grannen på en kopp kaffe och dom är gravida med sitt 6:e barn!!! herre gud tycker allt dom kan dela med sig till behövande grannar haha
  • Ninninn

Nu har jag äntligen fått en tid till kvinnan på Östra Glad ska dit redan på måndag! hoppas hon ger mig samma dunderkur som irma97 fått Skrattande 

• Ninninn

Va tror ni om att vara sjukskriven nästa graviditet?! åtminstonde dom första 12 veckorna?! då har man ju testat de me och man måste ju försöka med alla medel!! mitt jobb är ganska tungt och vissa dagar ganska stressigt, fast vissa dagar hur lugnt som helst!

Va vet ja, vill bara göra allt för att få behålla näst graviditet Gravid

• Ninninn
    nettan skrev 2011-05-21 14:29:51 följande:
    Jippi.... Nu har jag Plus igenGlad.
    HOPPAS,HOPPAS,HOPPAS SÅÅÅÅ att jag får behålla det den här gångenHjärta.
    Har känt mig gravid och illamående i 2-3dagar nu så nu gick jag och tog ett test-det visade klart och tydligt pluss.
    Är på Bim - 4-5.
    Åååå vad jag hoppas.
    Grattis nettan håller tummarna för dig att de går hela vägen denna gången Gravid
  • Ninninn

Jippi ja har fått mensen, underbart nu kan man snart börja verkstaden igen och med massa mediciner

• Ninninn

Va tror ni?! trombyl+fragmin+progesteron kommer dessa mediciner hjälpa mig nästa gång??

De känns helt underbart att äntligen fått en läkare som låter mig prova mediciner, va ska man annars göra liksom!

Någon som vet när man ska börja ta medicinerna???? vad jag förstår de som så ska man börja redan vid ägglossning stämmer detta??

• Ninninn
    Irma skrev 2011-05-30 12:21:58 följande:
    NinniNinna: Ja nu börjar det närma sig :-O Är lite rädd för att det ska hända något med klumpen precis innan nu, eller vid förlossning. Men det är inte så stora hjärnspöken... Ska nog gå bra

Ninnin82: Klart det kan funka! Och gör det inte det vet du att du får prednisolon nästa gång. Efter mitt MA med trombyl+fragmin var jag först osäker på om jag skulle få testa prednisolon av Dr.MH. Hon hade inte sagt det rakt ut. Men du vet ju att hon tänker ge dig det isåfall! Å det är en trygghet att veta Dr.MH ordinerade trombyl och fragmin från några dygn innan ÄL på mig. Sa hon inget om det till dig? Progesteron vet jag inte vad hon tycker du ska ta, då jag inte tog det för henne.

Ja hon sa att jag skulle börja med de precis innan ägglossning så de får de bli =)

ringde till dom nu för en stund sedan, jag har inte fått receptet på progesteronet ännu och ägglossningen börjar närma sig, men jag hamnade hos en vikarie så ja ska ringa upp om en stund igen.

Vi får hålla tummarna att dessa medicinerna hjälper mig =)

• Ninninn

De verkar inte bättre än att vi får vänta en månad till innan vi börjar med verkstaden, har inte fått progesteronet utskrivet ännu å jag vågar inte riskera något utan ja vill börja med alla mediciner samtidigt, så jäkla segt men man e ju så fruktansvärt beroende av dessa läkare som skriver ut recepten...

Kan ju bara hoppas på att läkaren ringer typ idag å säger att hon skickar ett E recept men då ska man ha tur å de har inte jag i mitt liv.....

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14