Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
Bettan - Vet att man inte bör gå över tiden om man har gjort IVF (fast inte varför?) men har aldrig hört det när det gäller dem med upprepade missfall, har du fått någon förklaring?
Bettan - Vet att man inte bör gå över tiden om man har gjort IVF (fast inte varför?) men har aldrig hört det när det gäller dem med upprepade missfall, har du fått någon förklaring?
Bettan - jag vill oxå gärna läsa!
Ang aktivitet så sa Dr Björk på Lucinakliniken till mig att jag skulle ta det lugnt tom v 14 dvs ingen träning och ingen sex. Därefter ok om jag inte blöder eller så. Om jag däremot började blöda (vilket jag ju gjorde förra graviditeten v 6-9 + v 15) var det vila och horrisontalläge som gällde, enligt honom kan rörelse reta upp livmodern som börjar krampa och orsakar missfall. Även denna graviditet har jag legat ner de tre gånger som jag har har blödit / haft mörkbruna flytningar.
Amatory - välkommen hit. Känner igen mig i allt du skriver, på gott och ont
Längtan - när jag var sjukskriven för vila gick jag inte en meter. Knappt till toaletten.
Lättare för mig som inte hade barn på den tiden + en make, kompisar och en mamma som kom och passade upp
Förstår att det inte är lätt, men jag hade försökt ta det VÄLDIGT lugn om jag var du. Tala allvar med maken!
Bling - jag får gåshus när jag läser att ni nu gör ett nytt försök. Hoppas så! Nu ska det väl ändå var er tur?!
RUL imorse - allt såg fint ut, båda små mådde bra. Underbart!
Mula - alla tummar till er!
Bling - har faktiskt inte varit så nervös denna graviditet. Orkade liksom inte, det var tillräckligt med anspänning alla tidigare gånger. Låter kanske konstigt. Hoppade av en tvillingtråd här i forumet när alla började skriva om hur nervösa de var och jag ville bara tänka postivt, så jag orkade inte läsa det.
Skönt att ni har andra alternativ, det är bra för själen!
Bling - Hur går det???!!!
Bling - jag blödde lite samma dag som jag testade postivit, det var förmodligen en nidblödning. Så ock för dig?!
Bling - inget mer blod?
Frugan - jag fick samma som du plus kortison och det funkade till slut. Så det tror jag på! Vid min nästa graviditet tog jag inte kortisaon eftersom mitt imunförsvar borde ha normaliserats vid det laget, och det funkade det med. Läs min pres.
Bling - har läst din presentation IGEN och det är helt otroligt vad ni har varit med om! Och snart kommer Vera, det är ju det mest otroliga. Stor kram!
Mojutten - du ska inte byta terapeut? Om du bara irriterar dig kanske hon/han inte passar dig? En reflektion bara.
Jag gick en gång hos en "vanlig" terapeut: 700 kr för 45 min. Det enda jag kunde tänka på var "Kostar lika mycket som ett par skor. Kostar lika mycket som ett par skor". Dessutom satt jag och var överkäck och löste själv alla mina problem, typ "Ja, men vi kan ju kanske adoptera..."
Sedan hittade jag en psykologstudent som bara kostade hälften så mycket. Hos henne kunde jag slappna av, vara helt ärlig och gråta ordentligt. Det hjälpte.
Ninni - åh, jag lider med dig. jag vet PRECIS hur du känner. Så bitter man blir, och så blir man ändå mer ledsen för att man är så sur och avundsjuk. Livet är så orättvist!